bezár
 

színház

2011. 08. 08.
Amerikai lapok méltatták Ascher Tamást
Tartalom értékelése (0 vélemény alapján):
A The New York Times és a The Washington Post is a kulturális mellékletének címoldalán induló, fotókkal illusztrált kritikában méltatta hétfőn az Ascher Tamás rendezte Ványa bácsi-előadást, amelyet a Sydney Theatre Company világhírű színészei adtak elő a washingtoni Kennedy Centerben.

Szkéné színház

"A legtöbb esetben világgá futnék, nehogy egy szobában essek kelepcébe azokkal a kétségbeesett karakterekkel, akik most a Sydney Theater Company Ványa bácsi-produkcióját lakják be itt a Kennedy Centerben. Mégis úgy gondolom, hogy az a három óra, amelyet azzal töltöttem szombat este, hogy azt nézzem, ahogyan az unalmukról panaszkodnak, színházlátogatói életem legboldogabbjai közé tartoznak" - írta a The New York Timesban Ben Brantley.

Ez a Ványa bácsi, amelyet Ascher vitt színre, és amelyben Cate Blanchett "zseniálisan" és "vakmerően" alakítja a "trófeafeleséget", "jobban beférkőzik az ember bőre alá, mint bármelyik, amelyet láttam" - vélekedett Brantley Csehovi naplopóparádé, hasra esésekkel című írásában.

"Mert itt annak az örökké lüktető portréját alkották meg, hogy mennyire lehetetlen és elengedhetetlen összezárva élni az emberi lényeknek nevezett őrjítő teremtményekkel, különösen azokkal (a menny óvjon meg ettől), akiket a családjának tekint az ember" - írta a kritikus, aki szerint Aschernek és az ausztrál társulatnak "egyfajta plátói, ideális bohózatot" sikerült megvalósítania.

"Ascher Tamás ihletett koncepciójában még a bogarak is, amelyeket a lakók arca körül zúgni hallunk, úgy vannak kiszámítva, hogy emeljék a zaklatottság mutatóját, azt az érzést, hogy a ház népét apró és monumentális erők kergetik az őrületbe" - írta a The Washington Postban A Ványa bácsi magnetikus új víziója című írásában Peter Marks.

"Csehovnak az a tehetsége, ahogy megvilágítja figuráinak szívbe markoló, komikus küzdelmeit, Ascher gondozásában felnagyítást nyer. A jeleneteket spontaneitás feszíti, aminek eredményeként az ember gyakran nevetésen kapja magát, mert színházi szempontból találékonynak és igaznak érzi őket" - írta Marks, aki szerint a magyar rendező "transzformatív produkciójában bemutatja, hogy a drámaíró tolla dinamitot rejthet".

nyomtat

A prae egy több mint húsz éves történettel rendelkező brand, aminek növekedését és fejlődését most Ön is segítheti. Célunk, hogy minél több emberhez eljussanak a kultúráról való gondolataink és az ezt tartalmazó termékeink - akár az online portál cikkei, a különböző folyóiratszámok vagy a könyveink. A kooperációt nem szeretnénk viszonzatlanul hagyni: a különböző támogatásokért igyekszünk azzal egyenértékű köszönetet mondani.

Szerzők

-- MTI/PRAE --

MTI


További írások a rovatból

színház

A nyelvi virtuozitás örömszínháza A nyelvi virtuozitás örömszínháza
Bogusław Schaeffer: Színpadi kompozíciók, Kalligram, 2020
Samuel Beckett: Az utolsó tekercs / A régi dallam a Digital Theatre kínálatában
színház

Olykor lefelé tart a felfele vezető út Olykor lefelé tart a felfele vezető út
Interjú Goda Gáborral a MINDEN (is) premier kapcsán
színház

Az életem semmi más, csak csoda Az életem semmi más, csak csoda
Opera otthonról – Moody: Push a La Monnaie előadásában

Más művészeti ágakról

art&design

Mi a válaszunk? Mi a válaszunk?
A Deák17 Galéria „Reflex” című kiállításáról
135 éve született Wilhelm Furtwängler
Balássy Fanni: Hol is kezdjem. Tilos az Á Könyvek, 2020
irodalom

Zárt perspektívák Zárt perspektívák
Magvető Kiadó, 2020


bezár
Regisztráció


bezár
Bejelentkezés