art&design
2012. 11. 27.
Farago olaj- és porcelánfestményei
A Mátészalkáról indult, erdélyi gyökerű Farago képzőművész Art of Life című művészeti albumát és mellette mintegy 50 alkotását - olaj- és porcelánfestményeit, grafikáit - mutatja be kiállításon kedden este a budapesti E Galéria.
Kulcsár Edit, az Erdély Művészetéért Alapítvány kezelésében levő E Galéria vezetője elmondta az MTI-nek, hogy a világot megjárt Farago a Hollóházi Porcelángyár tervezője és Szász Endre képzőművész utóda a gyárban ezen a poszton. "Igazi reneszánsz életérzésről tanúskodnak munkái és a nők iránti rajongásról" - jegyezte meg a galériavezető.
Különleges technikával készíti képeit, a festéket fölviszi a vászonra, majd az ujjával visszatörli. Olajképei is porcelános ragyogást kapnak - magyarázta Kulcsár Edit.
Farago 1947-ben született Mátészalkán, művészeti tanulmányait Varsóban végezte a 60-as évek végén, majd norvég királyi ösztöndíjjal Skandináviába került. Később Rómában és Szicíliában élt.
New York és Montreal után 1971-ben Kaliforniában telepedett le, és Santa Monicán nyitott műtermemet. Ebben az időben Észak-Amerikán kívül Európa jelentősebb városaiban, valamint Izraelben, Ausztráliában és Japánban állították ki képeit. Az 1980-as évek derekán visszatelepült Európába, ahol először Zürichben, majd később Liechtensteinben nyitotta meg stúdióját. A mai napig a Bodeni-tó mellett alkot, de közben Hollóházán is dolgozik.
Magyarországon - hosszú idő után először - 1982-ben mutatták be festményeit egy Műcsarnokban megrendezett kiállításon. Ezután köztéri alkotások, belső felületek díszítésére kérték fel. Hatalmas munkája, a Matrimonium regnum a Külügyminisztérium egyik belső falát díszíti. A kézzel festett porcelán falikép 400-szor 160 centiméteres, a Hollóházi és a Zsolnay porcelángyár közreműködésével készült.
Az Art of Life - Farago című 360 oldalas képzőművészeti albumban a művészeti alkotások reprodukciói mellett önéletrajzi írások és anekdoták olvashatók világjárásáról. 70 oldal színes reprodukció van a kötetben és 180 személyes fotográfia.
Az album selyem borítású és kézzel festett porcelán plakett díszíti - foglalta össze Kulcsár Edit.
A kiállítás az E Galériában az év végéig tart nyitva.
Különleges technikával készíti képeit, a festéket fölviszi a vászonra, majd az ujjával visszatörli. Olajképei is porcelános ragyogást kapnak - magyarázta Kulcsár Edit.
Farago 1947-ben született Mátészalkán, művészeti tanulmányait Varsóban végezte a 60-as évek végén, majd norvég királyi ösztöndíjjal Skandináviába került. Később Rómában és Szicíliában élt.
New York és Montreal után 1971-ben Kaliforniában telepedett le, és Santa Monicán nyitott műtermemet. Ebben az időben Észak-Amerikán kívül Európa jelentősebb városaiban, valamint Izraelben, Ausztráliában és Japánban állították ki képeit. Az 1980-as évek derekán visszatelepült Európába, ahol először Zürichben, majd később Liechtensteinben nyitotta meg stúdióját. A mai napig a Bodeni-tó mellett alkot, de közben Hollóházán is dolgozik.
Magyarországon - hosszú idő után először - 1982-ben mutatták be festményeit egy Műcsarnokban megrendezett kiállításon. Ezután köztéri alkotások, belső felületek díszítésére kérték fel. Hatalmas munkája, a Matrimonium regnum a Külügyminisztérium egyik belső falát díszíti. A kézzel festett porcelán falikép 400-szor 160 centiméteres, a Hollóházi és a Zsolnay porcelángyár közreműködésével készült.
Az Art of Life - Farago című 360 oldalas képzőművészeti albumban a művészeti alkotások reprodukciói mellett önéletrajzi írások és anekdoták olvashatók világjárásáról. 70 oldal színes reprodukció van a kötetben és 180 személyes fotográfia.
Az album selyem borítású és kézzel festett porcelán plakett díszíti - foglalta össze Kulcsár Edit.
A kiállítás az E Galériában az év végéig tart nyitva.
További írások a rovatból
Krajcsovcis Éva és Zséger Olivia „Leképezés” című kiállításának megnyitóbeszéde
Megnyitószöveg blanche the vidiot és Palik Eszter "Norma" című kiállításához
Más művészeti ágakról
Neige Sinno Nyomorult tigris című művét mutatták be a Francia Intézetben
Beszámoló a 78. Cannes-i Nemzetközi Filmfesztiválról - Egy másik nézőpont