bezár
 

építészet

2021. 11. 23.
Rekord látogatószám a Velencei Építészeti Biennálén
Tartalom értékelése (0 vélemény alapján):
Rekord látogatószám a Velencei Építészeti Biennálén A pandémia ellenére rekord látogatószámmal zárt november 21-én a 17. Velencei Építészeti Biennálé. A több mint hat hónapig tartó kiállítást, idén 300 ezer látogató kereste fel az utazási korlátozások és szigorú biztonsági követelmények dacára is. A How will we live together? (Hogyan fogunk együtt élni?) címet viselő központi kiállításra - melynek főkurátora Hashim Sarkis volt - 114 építész kapott meghívást.

Az eredetileg 2020-ra tervezett rendezvényt, a világjárvány miatt halasztották az idei évre. Bár néhány állandó pavilonnal rendelkező ország így is távol maradt, a biennálén 60 nemzet vett részt, közülük három ország - Grenada, Irak és Üzbegisztán - első alkalommal szerepelt - írta az MTI-hez eljuttatott hétfői közleményében a Velencei Biennálé magyar pavilonjának kiállítását rendező Ludwig Múzeum - Kortárs Művészeti Múzeum.

A legjobb nemzeti pavilonnak járó Arany Oroszlán-díjat az Egyesült Arab Emírségek Wetland projektje nyerte el, a főkurátori kiállítás legkiemelkedőbb résztvevőjének járó díjat pedig a raumlaborberlin (Németország) kapta. Életműdíjjal ismerték el a spanyol építész és teoretikus, Rafael Moneo munkásságát. Idén egy speciális "in memoriam" Arany Oroszlánt is kiosztottak, amellyel Lina Bo Bardi (1914-1992), a brazil modernizmus egyik legjelentősebb alakja előtt tisztelgett a mustra.

A Magyar Pavilon Othernity - Modern örökségünk újrakondicionálása címet viselő kiállítása - melynek kurátora Kovács Dániel, kurátori teamjét pedig a Paradigma Ariadné építészei, Csóka Attila Róbert, Molnár Szabolcs és Smiló Dávid alkotják - nemzetközi együttműködésben valósult meg: 12 emblematikus budapesti modern épület újragondolására 12 közép- és kelet-európai építésziroda adott újszerű választ.

A kiállítás a főtémához kapcsolódva Magyarország 20. század második feléből származó épített örökségének jelentésére, sorsára fókuszálva egy olyan globális problémát, a modern építészeti örökség politikai, társadalmi, de fenntarthatósági szempontból is izgalmas témáját dolgozta fel, amely ezt a régiót különösen foglalkoztatja.

Az Othernity a magyar pavilon történetének első, széleskörű nemzetközi együttműködésen alapuló kiállítási projektje, amelyet 2019-ben egy budapesti nemzetközi workshop készített elő. Az egyes épületekhez kapcsolódó 2020-21-es felvezető budapesti programok után idén augusztusban a Curators Collective Midissage program részeként a magyar pavilonban két beszélgetést is tartottak, melyek résztvevői a feltörekvő kelet-közép-európai építészirodák közötti, illetve a nemzeti pavilonok közötti együttműködés lehetőségeit vitatták meg.

"A visszhang és fogadtatás alapján úgy ítélem meg, hogy jól döntöttünk, amikor ezt a projektet választottuk ki a velencei szereplésre. A kiállítás egyszerre mintaszerű kollaboratív gyakorlat, örökségvédelmi kutatás és kortársi reflexió, amely egy nemzetközileg is releváns kérdést helyezett a középpontba és friss vizuális formanyelvvel párosult"- idézte a közlemény Fabényi Julia nemzeti biztost, a Ludwig Múzeum igazgatóját.

A Velencei Biennálén idén a lengyel pavilon Trouble in Paradise projektjében is szerepeltek magyar kiállítók, az Olasz Pavilon "CITY X Venice" virtuális szekciójába pedig Bachman Gábor építész kapott meghívást. A magyar pavilon kiállítását a közönség Velence után Budapesten, a Ludwig Múzeumban is láthatja 2021. december 9-től 2022. január 16-ig.

A négyzetes kép forrása: www.facebook.com/othernity/

nyomtat

A prae egy több mint húsz éves történettel rendelkező brand, aminek növekedését és fejlődését most Ön is segítheti. Célunk, hogy minél több emberhez eljussanak a kultúráról való gondolataink és az ezt tartalmazó termékeink - akár az online portál cikkei, a különböző folyóiratszámok vagy a könyveink. A kooperációt nem szeretnénk viszonzatlanul hagyni: a különböző támogatásokért igyekszünk azzal egyenértékű köszönetet mondani.

Szerzők

-- MTI/PRAE --

MTI


További írások a rovatból

építészet

A stílusos otthon A stílusos otthon
Fanny és Alexander – Gondolatok a filmbéli Ekdahl-lakásról
építészet

Tér-erő-tér Tér-erő-tér
Claus Käpplinger (szerk.): Spaces of Intensity. 3h architects. Birkhäuser, 2020
építészet

Az új Vénusz, vagy a láger? Az új Vénusz, vagy a láger?
A dán Királyi Színház épületei
építészet

A Magyar Zene Háza nyerte el a „Világ Legjobb Zenei Célú Fejlesztése” díjat
Az amerikai Music Cities Awards a legjobbnak minősítette a készülő épületet

Más művészeti ágakról

gyerek

Lépesméz, zseléprint és papírszív Lépesméz, zseléprint és papírszív
Trogmayer Éva és Egervölgyi Lilla Medvemese című első kötetéről
irodalom

Drámák tollal, vitriollal Drámák tollal, vitriollal
Márton László: Bátor Csikó, Kalligram Kiadó, Budapest, 2021.
irodalom

A kígyó nyelve A kígyó nyelve
Helyzetjel
színház

Három magányos szív Három magányos szív
A Hatszín Teátrum Hárman a padon című előadásáról


bezár
Regisztráció


bezár
Bejelentkezés