bezár
 

zene

2012. 02. 12.
Egymilliónál is többen nézték A Dal című műsort, az eurovíziós döntőt
Tartalom értékelése (0 vélemény alapján):
A hazai elektronikus pop egyik legjobbja, a Compact Disco képviseli Magyarországot és a közmédiát az 57. Eurovíziós Dalfesztiválon, miután megnyerte az MTVA és a Magyar Televízió által 2011 decemberében meghirdetett A Dal című hazai válogatót szombaton este - közölte az MTVA Kommunikációs Igazgatósága vasárnap.

prae.hu

A nézettségi adatok szerint az m1 élő adását 1 millió 15 ezren nézték végig, a Duna World élő közvetítésének köszönhetően számtalan országból érkeztek szavazatok a dalokra.

A közlemény ismerteti: az MR2-Petőfi Rádió hallgatói körében is népszerű zenekar kifejezetten erre az alkalomra írt, Sound of our Hearts című számával nyerte meg a hazai válogatósorozatot. A döntőbe nyolc dal jutott, majd a Caramel, a Compact Disco, Fábián Juli&Zoohacker, Gyurcsík Tibi, Heincz Gábor Biga, a Király testvérek, Tóth Gabi és Veres Mónika által bemutatott produkciók közül a nézők szavazatai alapján legnépszerűbbnek bizonyult négy dalból a zsűri nevezte meg győztesként a Compact Disco szerzeményét.

A közlemény emlékeztet arra, hogy a közmédia utoljára tizenöt évvel ezelőtt vállalkozott hasonló nagyságrendű élő show-műsorra, és a Dal című háromrészes műsorsorozat az elmúlt év integrációs folyamatának egyik kiemelkedő eredményeképpen jött létre. Hozzáteszik: az m1 a két elődöntővel és a szombati döntővel is jelentős nézettségi sikereket könyvel el.

A közlemény idézi Böröcz Istvánt, az MTVA vezérigazgatóját, aki ismertette, hogy a döntő átlagos nézettsége 1 millió 15 ezer fő volt, és a tévénézők 20,8 százaléka, azaz minden ötödik az m1-et választotta szombaton, a Dal közvetítése alatt.

"Az AGB Nielsen adatait vizsgálva megtudhattuk, hogy az m1 a hazai döntő idősávjában a teljes népességben és a felnőttek körében is a legmagasabb nézettséget könyvelheti el a közszolgálati csatorna. Nagy öröm számunkra, hogy a kétórás műsorfolyam idején az m1-re közel 2,5 millióan kapcsoltak oda legalább 1 percre. Az adatokat kiértékelve kiderült az is, hogy a műsor a 18-49 évesek körében is nagyon jó eredményt ért el: a közönségarány a fiatalabb célcsoportban is 17,1 százalék lett" – hangsúlyozta Böröcz István.

A győztes csapat pályáját ismertetve a közlemény azt írja, hogy a Compact Disco klasszikus és modern tartalmakat és formákat, funkot, soult, jól ismert diszkóhagyományokat és a modern elektronikus tánczenét elegyítő friss, angolul éneklő hazai formáció. A 2008 augusztusában alakult együttes első lemeze Stereoid címmel jelent meg 2009 decemberében. 2011-ben került piacra a II című albumuk, amelyről a Feel The Rain című dal berobbant a rádiós játszási listák élére. 2011-ben a Fonogram gálán elnyerték az év elektronikus zenei produkciójának járó díjat.
nyomtat

Szerzők

-- MTI/PRAE --

MTI


További írások a rovatból

A Tame Impala legkevésbé inspirált albuma
Taylor Swift új albuma fényes, de mélység nélküli popparádé
Danczi Csaba László emlékére
Richard Wagner Lohengrinje új köntösben a 150. Müncheni Operafesztiválon

Más művészeti ágakról

irodalom

Prae Műfordító Tábor, tábori napló, 3. nap
Az orosz barát az Örkény Színházban
Márfi Márk Telik című drámájának 82. előadásán jártunk


bezár
Regisztráció


bezár
Bejelentkezés