art&design
2013. 11. 24.
Velencei Biennále - Rendkívüli, közel félmilliós látogatószámmal zárult a kiállítás
Rendkívüli, közel félmilliós látogatószámmal zárult az Velencei Nemzetközi Képzőművészeti Kiállítás (Biennále) Velencében - közölték vasárnap a szervezők.
A zárónapon különleges eseményekkel és találkozókkal várták a június 1-jén megnyílt kiállítás utolsó vendégeit. Az előzetes becslések alapján a befejező nap látogatóival együtt összesen 475 ezren fordultak meg a nagy presztízsű nemzetközi mustrán, ami a 2011-es látogatószámhoz képest 8 százalékos emelkedést mutat. A fiatalok és diákok a látogatók 31,75 százalékát tették ki.
A kiállítás minőségileg és mennyiségileg is nagyon pozitív eredménnyel zárult - szögezte le Paolo Baratta, a rendezvényt szervező Velencei Biennále (La Biennale di Venezia) elnöke.
A világ talán legjelentősebb képzőművészeti kiállítása két nagyobb egységben vonultatta fel az alkotók munkáit: a Giardini parkban, az Arsenale egykori hajóépítő műhelyeiben és a város különböző pontjain idén minden eddiginél több, összesen 88 ország mutatkozott be nemzeti kiállítással, ebből tíz, köztük Angola, Koszovó, Kuvait, Paraguay és a Vatikán első ízben. A központi tárlat nemzetközi anyaga 38 ország 161 művész alkotását mutatta be. A mustra programját 47 kísérőrendezvény egészítette ki.
Magyarországot Asztalos Zsolt Kilőtték, de nem robbant fel című projektje képviselte a Velencei Biennálén; a kiállítás háborúkból visszamaradt bombák történetét dolgozta fel, Uhl Gabriella kurátori munkájával. A mustra alatt Mátrai Erik Gömb című kiállítását is láthatta a közönség.
Massimiliano Gioni főkurátor az idei Biennálénak egy öt évtizeddel ezelőtti gondolatkísérletre utalva a Palazzo Enciclopedico címet adta. Marino Auriti 1955-ben tette közzé egy gigászi épületkomplexum, az Enciklopédikus palota terveit, amely az emberiség tudását összegezve minden jelentős találmányt bemutatott volna a keréktől a műholdig. Gioni a központi tárlaton Auriti elképzelt múzeumának szellemiségét idézte meg.
A főkurátor szerint a kiállítás azt a megfoghatatlan vágyat fogalmazta meg, amellyel szeretnénk mindent megismerni és meglátni, az Enciklopédikus Palota olyanok kalandjait, meséit és történetét gyűjtötte össze, akik egy kódot, egy képet alkotva meg próbálják bemutatni a világ gazdagságát.
"Az idei látogatószám azt mutatja, hogy a művészet közös ügyünk és sok ember életének része" - fogalmazott Gioni.
A kiállítás minőségileg és mennyiségileg is nagyon pozitív eredménnyel zárult - szögezte le Paolo Baratta, a rendezvényt szervező Velencei Biennále (La Biennale di Venezia) elnöke.
A világ talán legjelentősebb képzőművészeti kiállítása két nagyobb egységben vonultatta fel az alkotók munkáit: a Giardini parkban, az Arsenale egykori hajóépítő műhelyeiben és a város különböző pontjain idén minden eddiginél több, összesen 88 ország mutatkozott be nemzeti kiállítással, ebből tíz, köztük Angola, Koszovó, Kuvait, Paraguay és a Vatikán első ízben. A központi tárlat nemzetközi anyaga 38 ország 161 művész alkotását mutatta be. A mustra programját 47 kísérőrendezvény egészítette ki.
Magyarországot Asztalos Zsolt Kilőtték, de nem robbant fel című projektje képviselte a Velencei Biennálén; a kiállítás háborúkból visszamaradt bombák történetét dolgozta fel, Uhl Gabriella kurátori munkájával. A mustra alatt Mátrai Erik Gömb című kiállítását is láthatta a közönség.
Massimiliano Gioni főkurátor az idei Biennálénak egy öt évtizeddel ezelőtti gondolatkísérletre utalva a Palazzo Enciclopedico címet adta. Marino Auriti 1955-ben tette közzé egy gigászi épületkomplexum, az Enciklopédikus palota terveit, amely az emberiség tudását összegezve minden jelentős találmányt bemutatott volna a keréktől a műholdig. Gioni a központi tárlaton Auriti elképzelt múzeumának szellemiségét idézte meg.
A főkurátor szerint a kiállítás azt a megfoghatatlan vágyat fogalmazta meg, amellyel szeretnénk mindent megismerni és meglátni, az Enciklopédikus Palota olyanok kalandjait, meséit és történetét gyűjtötte össze, akik egy kódot, egy képet alkotva meg próbálják bemutatni a világ gazdagságát.
"Az idei látogatószám azt mutatja, hogy a művészet közös ügyünk és sok ember életének része" - fogalmazott Gioni.
További írások a rovatból
Megnyitószöveg blanche the vidiot és Palik Eszter "Norma" című kiállításához
A Köddé vált jégtenger – Kortárs reflexiók Caspar David Friedrich művészetére című kiállításról
Riport a Honey, have you ever heard of “zacskós-tej-tartó”? című kiállítás kurátoraival, Mayer Kittivel, Novák Piroskával és Viski Noémivel
Más művészeti ágakról
Beszámoló a 78. Cannes-i Nemzetközi Filmfesztiválról