bezár
 

színház

2021. 11. 28.
Zenés darab a Comédie-Française műsorán
Tartalom értékelése (0 vélemény alapján):
Zenés darab a Comédie-Française műsorán Először mutatott be zenés darabot a több mint háromszáz éves múltra visszatekintő párizsi Comédie-Française. Az egyetlen állandó társulattal rendelkező francia állami színház tagjai, a leghíresebb amerikai musicalek betétszámain keresztül mesélnek a saját és a színházuk életéről.

A Mais quelle Comédie! (De micsoda komédia!) című előadás ötlete az igazgató Éric Ruftől származik, aki a koronavírus-járvány miatti lezárások alatt arra kérte a társulat két tagját, Serge Bagdassarian és Marina Hands színészeket, hogy találjanak ki egy olyan zenés és jókedvű előadást, amely bármikor színre vihető, ha a járványügyi korlátozások miatt le kell mondani valamelyik előadást.

A két színész egy olyan humorral és érzelmekkel teli zenés darabot alkotott meg 15 társával, amely mindenekelőtt a társulati lét és a Molière által alapított legrégebbi francia társulat előtt tiszteleg.

A színpadkép egy New York-i Broadway-musicalelőadásra emlékeztet: a zenekar a színpad háttérében egy magas emelvényen foglal helyett, a zenészek alatt egy hatalmas forgó lépcső, amely előtt a látványos nyitószámban, Christian Lacroix által tervezett jelmezekben ad elő egy közös számot Cole Porter Anything Goes című dalára a teljes társulat.

A legnevesebb francia prózai színészek - mint egy revü tánckarának tagjai - tőlük korábban soha nem látott módon énekelnek, táncolnak, majd amikor a közönség hatalmas tapssal jutalmazza őket, Serge Bagdassarian szól a nézőkhöz: "Ez a finálé volt, az előadás legjobb része. Azért ezzel kezdtük, mert mostanában minden kiszámíthatatlan, és nem biztos, hogy be tudjuk fejezni az előadást".  

A musical és a kabaré elemeit vegyítő, csaknem kétórás produkciót végig humoros kiszólások és kabaréjelentek kísérik, a szólószámokban a színészek pedig kulisszatitkokat is megosztanak a nézőkkel a társulati lét öröméről és nehézségeiről, valamit a magánélet és a szakmai elfoglaltságaik összeegyeztetésének bonyodalmairól.

A társulat vezető színésznője, Elsa Lepoivre egy burleszkjelenetben mutatja be, hogy mit is jelent egy nap alatt három teljesen különböző prózai előadásban egymás után játszani, mielőtt elénekli a Grease című musical egyik betétdalát, az esténként egyedül hazatérő szerelmes nő magányáról. Yoann Gasiorowski arról a meghallgatásról mesél, majd táncol, amelyen az almát majszoló igazgató felvette a Comédie Francaise tagjai közé. Nicolas Lormeau pedig a Mary Poppins című musical egyik betétdalával érzékelteti a színészek szorongását amiatt, hogy bármikor elronthatják a szövegüket.

Híres amerikai zenés darabok (Kabaré, Funny Girl) mellett francia sanzonok, France Gall, Dalida, Barbara és Jacques Brel számai is felcsendülnek az előadásban, de a legnagyobb sikert a Chicago című musicalnak az a száma aratja, amelyben hat neves színésznő (Marina Hands, Florence Viala, Elsa Lepoivre, Julie Sicard, Jennifer Decker, Sylvia Bergé) a színháztörténet legismertebb női gyilkosait eleveníti fel.

A négyzetes kép forrása: www.comedie-francaise.fr

nyomtat

Szerzők

-- MTI/PRAE --

MTI


További írások a rovatból

Beszélgetés az Octogonról a FUGA Építészeti Központban
színház

Sétálószínházi Kékszakállú-adaptáció az Anyaszínháztól és az RS9 Színháztól
A Troilus és Cressida bemutatója 2025 őszén a Globe Theatre-ben
színház

A Katona József Színház DoKlub projektjének Lepjetek meg! című előadásáról

Más művészeti ágakról

irodalom

Prae Műfordító Tábor, tábori napló, 4. nap
irodalom

Prae Műfordító Tábor, tábori napló, 2. nap
gyerek

Idén negyedik alkalommal hirdetik meg az ország legjelentősebb illusztrációs pályázatát


bezár
Regisztráció


bezár
Bejelentkezés