bezár
 

zene

2009. 09. 26.
Milyenek a zenetanárok?
Tartalom értékelése (0 vélemény alapján):
A zenetanárok, a zeneoktatás helyzetéről rendezett tanácskozást szakmai szervezetek, zenekarok, oktatási intézmények bevonásával a Magyar Zenei Tanács (MZT) pénteken Budapesten, a Művészetek Palotájában.

A Zeneoktatásunk című rendezvényen mutatkozott be az MTZ keretében megalakult zeneoktatási munkacsoport, amelynek nevében Kovács Brigitta azt emelte ki: kell, hogy a szakmának legyen felelős és hozzáértő minisztériumi képviselete. Jelenleg ugyanis egy ember foglalkozik a különböző művészeti ágakkal és ezek minden szintjével. Szerinte a módszertani háttérintézmény létrehozása is halaszthatatlan.

Miközben a finanszírozásról rossz hírek láttak a héten napvilágot, az alap-, a közép- és a felsőfokú zeneoktatás tanárai túlléptek a pénzügyi kérdéseken és a modernitás, a hatásosabb módszerek lehetőségét elemezték.

Victor Máté, az MZT elnöke megjegyezte: reméli, hogy a gazdasági döntéshozók előbb-utóbb rájönnek arra, hogy ha a művészetoktatásba ruháznak be, nem lesz szükség új börtönök építésére.

Az alapfokú zenei oktatásról és tehetséggondozásról Homor Istvánné, a Hubay Jenő Alapfokú Művészetoktatási Intézmény és Szakkönyvtár nyugalmazott igazgatója adott számot. Kiemelte: "a fiatalok ízlésformálása nagyon fontos módszertani probléma és feladat. Régóta hangoztatjuk, hogy a művészeti nevelésnek nincs háttérintézménye".

Eckhardt Gábor zongoraművész, a Bartók Béla Zeneművészeti Szakközépiskola igazgatója a középfokú zenész-szakképzésről és a zeneművészeti szakközépiskolák helyzetéről adott képet. Az intézmény nemrég kinevezett igazgatója - korábban a szentendrei Vujicsics Tihamér Zeneiskola vezetője - Bokor György tette föl a kérdést: "kik jönnek utánunk?" A szintenként elkülönült szakmai szervezeteknek vissza kellene térniük a közös gondolkodáshoz, hogy ezt a dilemmát megoldják.

Duffek Mihály, a Debreceni Tudományegyetem zeneművészeti karának dékánja az átalakuló zenei felsőoktatásban egyebek között a bolognai rendszer, valamint a doktoriskolák ügyét taglalta.

Hámori József akadémikus, agykutató ismét rámutatott arra, hogy akik zenélni tanulnak, azoknak a koncentrációképessége, tanulási gyorsasága sokkal jobb a többiekénél.

Horváth Zsolt, a Pannon Filharmonikusok igazgatója szándékosan provokálta a hallgatóságot azzal, hogy ha a felnőtt lakosságnak csak 2 százaléka hallgat komolyzenét, hol vannak akkor a művészeti nevelés eredményei? Megosztotta az MTI-vel: kezdeményezte Pécsett az ügyvédi irodák, orvosi rendelők tulajdonosainál, tehát olyan helyeken, ahol huzamos időt töltenek az emberek, hogy szóljon szép muzsika, amelynek a kiválogatásában segített.

Ember Csaba, a Magyar Zene- és Művészeti Iskolák Szövetségének elnöke ellenben azért indított akciót, hogy október elsején, a zene világnapján minden koncerten legyen - Yehudi Menuhin szelleméhez híven - egyetlen perc néma csend.

prae.hu

nyomtat

Szerzők

-- MTI/PRAE --

MTI


További írások a rovatból

Avagy a svédek operába mennek – a Così fan tutte Uppsalában
Ki marad, ha Shady eltűnik?
Inspirációkról, hatásokról, feszültségekről és feloldásokról Nagy Ákos Lineaments II. című lemeze kapcsán

Más művészeti ágakról

irodalom

Prae Műfordító Tábor, tábori napló, 4. nap
irodalom

Prae Műfordító Tábor, tábori napló, 3. nap
gyerek

Idén negyedik alkalommal hirdetik meg az ország legjelentősebb illusztrációs pályázatát


bezár
Regisztráció


bezár
Bejelentkezés