zene
2010. 04. 21.
Tizenkét továbbjutó az Armel Operaverseny párizsi fordulójából
Idén is nagy érdeklődés kísérte Párizsban a magyar szervezésű Armel Nemzetközi Operaverseny és Fesztivál első fordulóját: a világ minden tájáról jelentkezett mintegy kétszáz énekes közül tizenketten jutottak tovább a májusi, szegedi második fordulóba.
A Bastille Operában a hét első felében tartott meghallgatáson a zsűri a döntőben színre kerülő öt opera tizennégy előre meghatározott versenyszerepére választhatott egy-egy jelöltet.
Az Armel Nemzetközi Operaverseny és Fesztivál sorozat párizsi válogatóján a zsűrinek nem volt kötelező minden szerepre jelölnie énekest, és a budapesti és moszkvai fordulóhoz hasonlóan Párizsban sem sikerült minden karakterhez megtalálni a megfelelő hangot.
A karmester árpilis elején a moszkvai meghallgatáson is a zsűri elnökeként vett részt. Mint elmondta, míg az orosz fővárosban szinte kizárólag nagyon jó énekeseket hallott a zsűri, Párizsban a több jelentkező között nagyobb volt a színvonalbeli eltérés, ugyanakkor főleg a mezzoszoprán és a szoprán kínálatban nagyon erős volt a mezőny.
Kitért arra, hogy a világ öt különböző városában tartott meghallgatások leginkább zenei fordulóknak tekinthetők, ahol a zsűri elsősorban zenei döntést hoz.

Laco Adamik, a Krakkói Opera művészeti vezetője, Tomasz Tokarczyk, a Krakkói Opera zeneigazgatója, valamint Raymond Duffaut, az Avignon-i Opera igazgatója is.
A jövő heti New York-i, majd a norvégiai bergeni meghallgatást követően Szegeden lesz a második forduló, ahol a továbbjutottak közül már az operák rendezői választhatják ki május 14. és 16. között a felfogásuknak leginkább megfelelő énekeseket. A döntőre is Szegeden lesz november 3. és 17. között.
A norvég Den Nye Opera ősbemutatóját, Knut Vaage Veslefrikk című új művét Alföldi Róbert rendezi. A csehországi plzeni Josef Kajetán Tyl Theatre Marco Tutino A szolga című darabját tűzi a verseny keretében műsorra, ez az opera Szegeden magyarországi bemutatóként hangzik majd el. A Krakkói Opera, amelynek csak 2008 óta van saját játszóhelye, egy "klasszikussal" vesz részt a versenyben, Verdi Traviatáját Szász János viszi színre.
A New York-i Dicapo Operában Vidnyánszky Attila rendezi a szinte házi szerzőnek mondható Thomas Pasatieri Sirály című operáját, amely Csehov színművén alapul. Debrecenben pedig egy hiánypótló magyarországi premier lesz: Prokofjev A tüzes angyal című zenedrámáját tűzik műsorra a verseny keretében. A darabot a neves mester, Silviu Purcarete viszi színre.
Továbbjutók a párizsi fordulóból
(név - javasolt szerep - produkció)
KIM Jung Mi - Veslefrikk - Knut Vaage: Veslefrikk
RIGAS Nicolas - Don O'Day - Knut Vaage: Veslefrikk
VACARU Iulia - Vera / Mabel - M. Tutino: A szolga
MALBEC-GARCIA Stéphane - Tony Williams - M. Tutino: A szolga
STILMACHENKO Sergei - Barett - M. Tutino: A szolga
CANDELIER-PENNEL Iréne - Violetta - G. Verdi: La Traviata
- Alfred Germont - G. Verdi: La Traviata
FORESTI Sergio - Georges Germont - G. Verdi: La Traviata
ESTEVES Romie - Nina - T. Pasatieri: Sirály
SANTOS-VIRGENS Maurizio - Constantine - T. Pasatieri: Sirály
DANEZIN Valérie - Mme Arkadina - T. Pasatieri: Sirály
BAGGIO Cristina - Renata - Prokofjev: A tüzes angyal
- Ruprecht - Prokofjev: A tüzes angyal
JEZIERSKI Robert - Inkvizítor - Prokofjev: A tüzes angyal
Az Armel Nemzetközi Operaverseny és Fesztivál sorozat párizsi válogatóján a zsűrinek nem volt kötelező minden szerepre jelölnie énekest, és a budapesti és moszkvai fordulóhoz hasonlóan Párizsban sem sikerült minden karakterhez megtalálni a megfelelő hangot.
A karmester árpilis elején a moszkvai meghallgatáson is a zsűri elnökeként vett részt. Mint elmondta, míg az orosz fővárosban szinte kizárólag nagyon jó énekeseket hallott a zsűri, Párizsban a több jelentkező között nagyobb volt a színvonalbeli eltérés, ugyanakkor főleg a mezzoszoprán és a szoprán kínálatban nagyon erős volt a mezőny.
Kitért arra, hogy a világ öt különböző városában tartott meghallgatások leginkább zenei fordulóknak tekinthetők, ahol a zsűri elsősorban zenei döntést hoz.

Laco Adamik, a Krakkói Opera művészeti vezetője, Tomasz Tokarczyk, a Krakkói Opera zeneigazgatója, valamint Raymond Duffaut, az Avignon-i Opera igazgatója is.
A jövő heti New York-i, majd a norvégiai bergeni meghallgatást követően Szegeden lesz a második forduló, ahol a továbbjutottak közül már az operák rendezői választhatják ki május 14. és 16. között a felfogásuknak leginkább megfelelő énekeseket. A döntőre is Szegeden lesz november 3. és 17. között.
A norvég Den Nye Opera ősbemutatóját, Knut Vaage Veslefrikk című új művét Alföldi Róbert rendezi. A csehországi plzeni Josef Kajetán Tyl Theatre Marco Tutino A szolga című darabját tűzi a verseny keretében műsorra, ez az opera Szegeden magyarországi bemutatóként hangzik majd el. A Krakkói Opera, amelynek csak 2008 óta van saját játszóhelye, egy "klasszikussal" vesz részt a versenyben, Verdi Traviatáját Szász János viszi színre.
A New York-i Dicapo Operában Vidnyánszky Attila rendezi a szinte házi szerzőnek mondható Thomas Pasatieri Sirály című operáját, amely Csehov színművén alapul. Debrecenben pedig egy hiánypótló magyarországi premier lesz: Prokofjev A tüzes angyal című zenedrámáját tűzik műsorra a verseny keretében. A darabot a neves mester, Silviu Purcarete viszi színre.
Továbbjutók a párizsi fordulóból
(név - javasolt szerep - produkció)
KIM Jung Mi - Veslefrikk - Knut Vaage: Veslefrikk
RIGAS Nicolas - Don O'Day - Knut Vaage: Veslefrikk
VACARU Iulia - Vera / Mabel - M. Tutino: A szolga
MALBEC-GARCIA Stéphane - Tony Williams - M. Tutino: A szolga
STILMACHENKO Sergei - Barett - M. Tutino: A szolga
CANDELIER-PENNEL Iréne - Violetta - G. Verdi: La Traviata
- Alfred Germont - G. Verdi: La Traviata
FORESTI Sergio - Georges Germont - G. Verdi: La Traviata
ESTEVES Romie - Nina - T. Pasatieri: Sirály
SANTOS-VIRGENS Maurizio - Constantine - T. Pasatieri: Sirály
DANEZIN Valérie - Mme Arkadina - T. Pasatieri: Sirály
BAGGIO Cristina - Renata - Prokofjev: A tüzes angyal
- Ruprecht - Prokofjev: A tüzes angyal
JEZIERSKI Robert - Inkvizítor - Prokofjev: A tüzes angyal
További írások a rovatból
Más művészeti ágakról
Jegyzetek Schillinger Gyöngyvér Rohadjon meg az összes című regényéről