bezár
 

zene

2011. 02. 05.
Francia esteket ad a Budapesti Fesztiválzenekar
Tartalom értékelése (0 vélemény alapján):
A lengyel és orosz est után francia esttel folytatódik az amerikai vendégjátékáról hazatért Budapesti Fesztiválzenekar (BFZ) egy-egy ország zenéjét bemutató sorozata. A csütörtök, péntek esti és szombat délutáni hangversenyeket César Franck Az elátkozott vadász című szimfonikus költeménye nyitja a Bartók Béla Nemzeti Hangversenyteremben.

prae.hu

A koncerteket a neves karmester, Pinchas Steinberg vezényli, aki hegedűsként indult, majd karmesterként 1974-ben debütált a berlini RIAS Szimfonikus Zenekar élén. 1989 és 1996 között a Bécsi Rádiózenekar zeneigazgatója volt, 2002-2005 között a genfi Suisse Romande Zenekarnál töltötte be ezt a funkciót - közölte az MTI-vel Váradi Júlia kommunikációs menedzser. Steinberget, aki hatodszor lép fel a Fesztiválzenekarral, utoljára 2006 áprilisában hallhatta a budapesti közönség.

A szünet előtt Ernest Chausson Maurice Bouchor verseire írt dalciklusát, A szerelem és a tenger költeményét hallhatja a közönség. A mű szólistája az orosz mezzoszoprán, Jelena Zsidkova, aki első alkalommal lép fel a Budapesti Fesztiválzenekarral.

Zsidkova a híres orosz énekiskola neveltje, ma a nagy operaházak és fesztiválok keresett vendégénekese. Szoros művészi kapcsolat köti Claudio Abbadóhoz, akivel a Berlini Filharmonikusoknál, a Salzburgi Ünnepi Játékokon és az Edinburgh-i Fesztiválon is fellépett. Az utóbbi évadokban a Trisztán és Izolda Brangänéje volt Frankfurtban, Stuttgartban, Madridban és Tokióban. Bartók operájának, A kékszakállú herceg várának hősnőjét, Juditot korábban a milánói Scalában, tavaly márciusban pedig Amszterdamban Bretz Gábor oldalán, Fischer Ádám vezényletével keltette életre.

A koncertet Berlioz Fantasztikus szimfóniája zárja.

Váradi Júlia emlékeztetett arra, hogy a BFZ januári New York-i fellépései után a The New York Timesban rendkívül meleg hangú kritika jelent meg. A lap kritikusa a két szólista, Alekszej Ljubimov és Perényi Miklós csellóművész kimagasló teljesítményeit is kiemelte.

"A koncert Fischer Iván és hegedűk nélkül indult, majd Stravinsky zenéjének taktusai alatt a karmester és a zenészek dülöngélve léptek a színpadra és állva játszottak. Ezzel még nem volt vége a váratlan, komolyzenében nem éppen szokványos történéseknek. A Tangó című darab alatt Fekete Zoltán váratlanul felkapta Molnár Noémi zenésztársát és tangózni kezdtek. Később Leroy Anderson Írógép című darabját egy régi írógép jelenléte jelezte a színpadon, a mű vége felé pedig Kurcsák István ütőhangszereit egy MacBook-ra cserélte" - idézte a recenziót a kommunikációs menedzser.
nyomtat

Szerzők

-- MTI/PRAE --

MTI


További írások a rovatból

Marie Jacquot és a Bécsi Szimfonikus Zenekar koncertje a Musikvereinban
A Nagy Emma Quintet legfrissebb lemezéről
Danczi Csaba László emlékére

Más művészeti ágakról

irodalom

Prae Műfordító Tábor, tábori napló, 2. nap
Márfi Márk Telik című drámájának 82. előadásán jártunk
irodalom

Prae Műfordító Tábor, tábori napló, 1. nap


bezár
Regisztráció


bezár
Bejelentkezés