bezár
 

Felhasználói adatlap

-- Lilla Németh --

felhasználói adatlapja

Lilla Németh által feltöltött cikkek:

A közös teherviselés abszurd musicalje
A közös teherviselés abszurd musicalje
Minden negyedik a Radnóti Tesla Laborjában
Számos emlékezetes előadás él a fejemben. Vannak kitörölhetetlen jelenetek. Hatások. Benyomások és érzések. A Radnóti Tesla Laborban látott Minden negyedik című előadás kapcsán azonban van egy mondat is, ami örökre beleéget az agyamba: „Mégis, kit érdekel, hogy hány kiló és hány centi a baba? Nem az a lényeg, hogy egészséges és él?” De. Ez a lényeg. Ehhez a felismeréshez azonban nagyon hosszú és sokszor fájdalmas út vezet. Csábi Anna dokumentarista jellegű rendezése ezeket a fájdalmakat is a közönség elé teríti. Kendőzetlenül és nagyon emberien.
Ítélkezés nélkül
Ítélkezés nélkül
Az AlkalMáté Trupp Jordán Adél című előadásáról
Tét és őszinteség. Azon előadások alapján, amiket eddig láttam, mindkét kifejezés jellemezte az AlkalMáté Trupp színházi sorozatát. A több mint tíz évvel ezelőtt indított előadás-széria során a közönség a 2003-ban végzett Horvai István – Máté Gábor osztály tagjainak életével találkozhatott a színpadon. Évről évre kerültek „terítékre” az egyes osztálytársak, és idén, a járványhelyzet miatt elhalasztott időpontban Jordán Adéllal lett vége a sorozatnak. A szokással ellentétben ezúttal nem a Jurányiban, hanem a Benczúr-kertben, a csillagos ég alatt. A Jordán Adél című előadás egy osztályt összekötő szoros kötelékről, a csapatban létezés masszív erejéről is szól.
Lépjünk ki a babaházból!
Lépjünk ki a babaházból!
Kartonpapa a Szkénében
A rendezői színház térhódításának idején általában nem merül már fel a kérdés a nézőben, hogy vajon mire is gondolt a szerző. Kivéve, ha maga a szerző rendezi meg saját előadását. Ez történt a Szkéné Színházban bemutatott Kartonpapa című darab esetében. Tasnádi István rendezésében a hatalom természetéről szóló dráma „legeredetibb” olvasatát és színházi megvalósítását láthattuk.
A cipők árulkodnak
A cipők árulkodnak
A Tartuffe című online előadás az Örkény Színházban
A Tartuffe Molière legtöbbször játszott darabjainak egyike, amely tény a témából kiindulva – az emberi kétszínűség, a hiszékenység, egy család szétesése és a totális bizalmatlanság – nem is meglepő. Sajnos a másokat kihasználó emberek és az ellenségeskedés mindmáig érvényes problémák. Bagossy László rendezése vegytisztán, kortárs eszközökkel adja vissza a francia drámaszerző alapigazságait. Egy korrekt, jól megcsinált előadást láthattunk a laptopon, meghívott művészekkel és az Örkény Színház társulatával. Abban azonban nem vagyok biztos, hogy ha élőben nézem meg, a hagyományos, a darabban megírt viszonyrendszeren keresztül fény derül az itt és most, pont nekünk érvényességére.
Virtuális? Mai és élő
Virtuális? Mai és élő
A Textúra 2020 stream előadásáról
Több szempontból is rendhagyó volt a Textúra, melyet idén is a Szépművészeti Múzeumban rendeztek meg. A képzőművészetet, kortárs színházat és kortárs irodalmat összekötő, összművészeti esemény bemutatója után szinte azonnal az online térbe költözött a járványhelyzet miatt. Ezenkívül Székely Kriszta rendezéseiben egy új művészeti ág, a (kortárs) zene is megjelent. A hét évvel ezelőtt indított, különleges program lényege, hogy nyolc kortárs magyar szerző egy-egy képzőművészeti alkotás inspirálására ír irodalmi szöveget, amelyeket aztán egy-egy színész tolmácsol. Azon nézők sorát erősítem, akik már csak online nézhették meg az idei Textúrát, így jelen írás ebből a térből és a közvetítés adta lehetőségekből kiindulva szemléli a jeleneteket.
Nőtípusok cirkuszi nyelven
Nőtípusok cirkuszi nyelven
A Fővárosi Nagycirkusz Tündértánc-Nővarázs című előadásáról
Visszatért a Fővárosi Nagycirkusz az igazi porondra a karantén után. Bár a Tündértánc ˗ Nővarázs – Cirkuszi tárlatvezetés alapvetően a „szokásos” cirkuszi számokra épült, ezúttal hangsúlyos szerepet kapott a képzőművészet is. Most nemcsak a porondmester és a tematika, hanem világszerte ismert festmények kötötték össze a produkciókat.
Hoztam is, meg nem is
Hoztam is, meg nem is
Szeretett vezérünk őspremier a Szkéné Színházban
Megosztó, kevés váratlan fordulatokkal teli előadás született Valcz Péter rendező által a Szkéné Színházban. Látványos és kifejező elemekkel, jól elkapott színészi pillanatokkal – csak éppen a Kádár-korszakban is ismeretes sorok közötti olvasás szükségtelen szükségszerűségével.
Saját magunk alkotta vég
Saját magunk alkotta vég
Három esős nap az Orlai Produkció előadásában
Érdekes térkonstrukció.  Egyszerű, túlgondolások nélküli jelenetek. Hétköznapi, a nyolcvanas-kilencvenes évek Amerikáját idéző jelmezek. Világos és sötét, váltakozva. Esőzést ábrázoló falak és pirosból szürkébe áthajló rácsozat. Javarészt ugyanennek a korszaknak, ennek a stílusnak a hangulatát megteremtő zenei aláfestés. Három (el)ismert színész. Szülők és gyerekek egy személyben. Piros, fekete, szürke mindenütt. Magyarországon először vitte színpadra Novák Eszter Richard Greenberg 21 évvel ezelőtt megírt, Pulitzer-díjra jelölt drámáját, a Három esős napot a Belvárosi Színházban.
bezár
Regisztráció


bezár
Bejelentkezés