bezár
 

Felhasználói adatlap

-- Pintér Leila --

felhasználói adatlapja

Pintér Leila által feltöltött cikkek:

A(z intertextuális) metavers mint a korporeografikus multifokalitás terepe
Medbh McGuckian költészetének recepciójára − a már megemésztettebbek közül − eddig talán Clair Wills és Shane Murphy munkái gyakorolták a legnagyobb hatást (Kirkland 2010: 151−153). Míg Wills érzékeny elemzései a privát és publikus/politikai szféra elválaszthatatlanságának mára kikerülhetetlenné vált alapvetését hangsúlyozták, (Wills 1993) Murphy a cut-up versek intertextusainak feltárásával forradalmasította a recepciót (Murphy 2006, 2012). E rövid esszé, amint az a címéből is sejthető, kapcsolódik mindkét fenti, meghatározó recepciós vonulathoz, de a vizsgálódások számára új részterületet is ajánl.
A politikum csenddel telített helye(i)
Medbh McGuckian a kortárs észak-ír líra meghatározó alakja, s bár versei nemzetközi szinten is egyre nagyobb elismertségnek örvendenek, jelentésük viszonylagos hozzáférhetetlensége a kritika dolgát nem kis mértékben nehezítette meg. A szövegek jelentése(i) és funkciói kapcsán a legkülönfélébb, sokszor ambivalens elképzelések fogalmazódtak meg, létrehozva egy évtizedek óta tartó, indulatos megnyilvánulásokat sem nélkülöző polémiát. Egy ilyen terepen sokszor már navigálni sem egyszerű, Maureen Fadem könyve azonban amellett, hogy kitűnően tájékozódik és tájékoztat, méltó vitapartnerévé is válik e mostanra igen gazdag recepciónak.
A kreativitás lehetőségei biosz és zoé között
„Mondom, Rudolf Schwarzkogler művészete engem kevéssé érdekel, mint ahogy annak idején Hajas Tibor művészetének élvezetétől is inkább tartózkodtam. Ám az érdeklődés hiánya, vagy a tartózkodás is hozzám tartozik. S éppen ezért lenne értelmetlen elhallgatnom a velük kapcsolatos megrendültségemet.” (Nádas Péter, Belebeszélő) „Semmiről sem kell lemondanunk, csak a formátlanságról." (Hajas Tibor, Szövegkáprázat)
bezár
Regisztráció


bezár
Bejelentkezés