bezár
 

Felhasználói adatlap

-- Fodor Orsolya --

felhasználói adatlapja

Fodor Orsolya vagyok, jelenleg harmadéves bábrendező hallgató a Színház- és Filmművészeti Egyetemen. Az ELTE BTK magyar szakán diplomáztam. A színházi és bábszínházi szakma nem csak rendezői, előadói, de nézői oldalról is fontos a számomra, ezért néha az is előfordul velem, hogy írok egy kritikát arról, ami foglalkoztat.

Fodor Orsolya által feltöltött cikkek:

Szülés énekszóval
Szülés énekszóval
Kísérleti doku-kórusszínház a Király Gyógyfürdőben
„A Torkolat kísérlet a dokumentum-alapú kórusszínházra. Civilekkel készített interjúk adják a nyolc, összefonódó történetív anyagát, amelyeket a saját otthonosság megtalálásának a vágya köt össze. A Torkolat azokat az eltérő válaszlehetőségeket mutatja be, amelyekkel ma mind szembesülünk itthon a gyerekvállalás és a gyerek-nem-vállalás dilemmáin keresztül” – mondja Al-Farman Petra, a Freeszfe dramaturghallgatója és az előadás rendezője.
Tigrisszelídítők
Tigrisszelídítők
A Freeszfe Színház és performansz osztályának és az Artus csapatának közös előadása
Olykor pusztító erőket fedezünk fel magunkban, melyek hol mások, hol önmagunk felé törnek ki és rombolnak. Féltékenység, igazságtalanság, sérelmek, csalódások és fájdalmak keltette dühödt érzelmek tombolnak mélyen. Vajon szembe merünk-e nézni ezekkel az ijesztő belső erőkkel? Át tudjuk-e ölelni ezt a bennünk feléledő vadat? És ha végre a szemébe merünk nézni, akkor mit kezdünk vele? Elfojtjuk? Megszelídítjük? Vagy talán képesek vagyunk átalakítani és rombolás helyett építő erővé alakítani? A Freeszfe Egyesület első performansz osztályának és Goda Gábor Társulatának közös Kérész-előadása.
Séta a fejekben és az utcákon
Séta a fejekben és az utcákon
East End: Idővonal
„Csak a fejünkben van tömeg és hangzavar. Mi lesz a Covid után? Az egyéves csend akkor is ott marad. Az üresség a részünkké válik. Vajon a mostani időszak előtt meg tudtunk birkózni a veszteségeinkkel? Az apokaliptikus jelenünknek szeretnénk emléket állítani az előadással.” Gardenö Klaudia, negyedéves bábrendező-hallgató Idővonal című sétaszínházi előadásában nyolcfős csoportokban, biztonságos távolságban vettünk részt.
Olykor lefelé tart a felfele vezető út
Olykor lefelé tart a felfele vezető út
Interjú Goda Gáborral a MINDEN (is) premier kapcsán
A Goda Gábor vezette Artus 35. évi jubileumi premierjéhez érkezett október 9-én. További kilenc estén át lesz látható, kis nézőtérrel a MINDEN (is). Az Artus épületének tereiben zajló performansz a társulat egyik alaptémájával, az önellentmondással foglalkozik. Olyan kérdésekkel, minthogy létezik-e a vagy-vagy kényszerű állapota helyett az is-is egyensúlyi állapota. Hogyan jelennek meg az életünkben olyan lényegi fogalmak, mint például a minden, a semmi, az örökké, a soha és a csend. Goda Gáborral, az előadás rendezőjével beszélgettünk folyamatról, társulatról, mindenről (is).
Egy gondolkodás története
Egy gondolkodás története
Kettős interjú a Békeidő rendezőjével, Hajdu Szabolccsal és a film egyik meghatározó szereplőjével, Wrochna Fannival
A Békeidő az első magyar nagyjátékfilm, amely az online térben került bemutatásra. A kijárási korlátozásokra való tekintettel jelen interjú is egy közös online videóbeszélgetés formájában zajlott, amelyben körbe jártuk a mikrotörténetekbe beengedő film elkészítésének előzményeit rendezői és színészi szemszögből, szó esett a munkafolyamatot nagyban meghatározó Filmtett táborról, a gyökerekről és a generációk közötti párbeszédről.
Az önmagába zárt én
Az önmagába zárt én
Világszínház otthon: Bodó Viktor Peer Gynt rendezése a bécsi Volkstheaterben
Peer Gynt. Ki ez a fiú, merre jár, mit akar, és miért van belőle három? Egy osztott én szimultán jelenléte, avagy Peer életszakaszainak képviselői? Esetleg az idősíkok összemosódásának fizikai megnyilvánulásai, Peer egy helyben utazó, önmagában záródó életének lenyomatai? Henrik Ibsen drámai költeményét Bodó Viktor rendezésében 2019. december 12-én mutatták be a bécsi Volkstheaterben. Az előadás jelenleg a színház honlapján tekinthető meg, legközelebb 2020. május 18-án.
Haláltól születésig
Haláltól születésig
Requiem otthon: Mozart gyászmiséje Castellucci rendezésében
A gyászmise ima, szertartás, rítus. Búcsú a halottól, köszönés a halálnak. Tisztelgés az élet körforgásának és az élőknek. Főleg az utóbbi gondolat mentén merész és határfeszegető ötletet valósított meg Romeo Castellucci rendező és Raphaël Pichon karmester azzal, hogy Mozart világszerte ismert és énekelt Requiem című művének színpadra állítására vállalkoztak. Az anyagválasztás gesztusa már önmagában figyelemfelkeltő és rögtön felmerül két kérdés: a hogyan és a miért. Az előadás a Lyrique Fesztivál Aix-en-Provence-ban debütált 2019-ben, most pedig az ARTE TV oldalán látható.
Mese a jó csábításáról
Mese a jó csábításáról
Mikszáth Kálmán: A fekete kakas Fabók Mariann előadásában
„Úgy van az valahogy berendezve, hogy nemcsak az emberek halnak meg, hanem a betegségek is. Egy-egy ismerős betegség egyszer csak eltűnik, és soha többé nem látják a doktorok. Elkezd gyengülni, gyengül, gyengül, s mikor már olyan gyenge, hogy nem tud ártani, a halál visszahívja, mint a rokkant katonát. És azután küld helyette egy másikat, egy erőset. A halál is változtatja a maga szolgaszemélyzetét. S az új seprő jól seper." Így kezdődik a Mikszáth Kálmán novellája és Fabók Mariann előadása.
bezár
Regisztráció


bezár
Bejelentkezés