bezár
 

Felhasználói adatlap

-- Balajthy Boglárka --

felhasználói adatlapja

Balajthy Boglárka által feltöltött cikkek:

A melankolikus első pillantása
A melankolikus első pillantása
Megnyitószöveg
A terek és tájak, melyek megjelennek Hu-Yang Kamilla grafikáin, nyugtalanítóak. Zavarkeltő hatásuk egyik legfőbb forrása, hogy egyszerre ismerősek, könnyen beazonosíthatóak, mégis idegen benyomásokat keltenek.
A traumáról transzdiszciplinárisan
A traumáról transzdiszciplinárisan
Transzdiszciplináris Traumatudomány: Trauma Kortárs és Történeti Perspektívákon Keresztül címmel angol nyelvű, nemzetközi nyári egyetem a CEU budapesti kampuszán, 2022 július 11-16.
Transzdiszciplináris Traumatudomány: Trauma Kortárs és Történeti Perspektívákon Keresztül címmel zajlott angol nyelvű, nemzetközi nyári egyetem harminc fő részvételével a CEU budapesti kampuszán július 11-16. között. A kurzus vezetője, főszervezője Menyhért Anna, irodalomtörténész, traumakutató, az OR-ZSE oktatója, a CEU Demokrácia Intézetének tagja volt, létrejöttét az Open Society University Network támogatta. A részvétel nem volt akadémiai háttérhez kötve, ám a jelentkezés kompetitív volt, a hallgatóknak saját kutatási vagy művészeti gyakorlatukon keresztül kellett megindokolniuk részvételi szándékukat.
Elköteleződve az arcok felé
Elköteleződve az arcok felé
„… félig kép, félig fátyol …” – Gedő Ilka (1921–1985) grafikáiról és a Magyar Nemzeti Galéria legutóbbi kiállításáról
Budapest VII. kerületében, az Erzsébet körút 26. előtt állok. Felnézek, tipikus körúti látkép fogad; kosz- és szmogrétegtől szürke homlokzat terebélyesedik felém. A kaput övező két üzlethelyiség közül az egyik egy ázsiai étterem, a másik egy jellegtelen kocsma, a házszám mellett az emeleti esküvői és szalagavatói ruhaszalont hirdető kopott, rózsaszín betűs cégér függeszkedik. Pásztázom az épületet, hátha találok valami utalást, amiből következtetni lehet a ház történetére, valamit, ami túlmutat az „olcsót és sokat” körúti konzumerizmusán, de úgy tűnik, ha valami történetit akarok, be kell, hogy érjem az évtizedes porréteggel és szürkeséggel – azt viszont minden mennyiségben szívhatom magamba. Pedig 1944 júniusában itt húzódott meg a gettó határvonala, ez az épület a csillagos házak köré tartozott, s itt élt és rajzolt hónapokon keresztül a fiatal Gedő Ilka, az a művész, akinek rajzai most olyan intézmények gyűjteményeiben pihennek, mint a British Museum, a MET vagy a MoMA.
„Podcasting”, a kultúrszerelem
„Podcasting”, a kultúrszerelem
Podcast-történet és ajánló a hazai, kulturális csatornákról
Alig emlékszem az internet különböző vívmányaival való első találkozásaimra. Nem tudom felidézni, mikor láttam életem első Youtube-videóját, vagy, mikor böngésztem először blogok között. Két dologra viszont élénken emlékszem. Az egyik a Facebook-regisztrációm, a másik az a pillanat, amikortól rendszeresen elkezdtem podcastadásokat hallgatni. A tech-óriástól idővel kissé elidegenedtem, sőt, éppen Facebook és Messenger „böjtbe” kezdtem, az utóbbi viszont meglehetősen a szívemhez nőtt. Ezért is vállalkoztam a podcasttörténelem rövid összefoglalására, és azt is kifejtem, miért jó podcastokat hallgatni, milyen hazai, kulturális csatornákat érdemes követni – és egyáltalán milyen mértékben fedik le a kulturális életet.  
Permanens válságkezelés
Permanens válságkezelés
Interjú Valkó Margittal, a Kisterem Galéria tulajdonosával és vezetőjével legutóbbi kiállításukról
A Kisterem Galéria ősszel kilépett megszokott kereti közül, és az elmúlt hónapok tanulságait egy nagyszabású tárlatba sűrítve fogalmazták meg. Valkó Margit mesél a szokatlan helyszínválasztásról, valamint generációs kérdésekről és pályakezdésről a non-profit szférában.
bezár
Regisztráció


bezár
Bejelentkezés