bezár
 

Felhasználói adatlap

-- Szakács Emese Bíborka --

felhasználói adatlapja

A Pázmány Péter Katolikus Egyetem Kommunikáció és Médiatudományi Intézetének hallgatója volt. Érdeklődése fókuszában az újmédia kulturális szerepe és posztinternet művészet áll. Jelenleg a Capa Központ munkatársa.

Szakács Emese Bíborka által feltöltött cikkek:

A sebezhetőség allegóriái
A sebezhetőség allegóriái
A FŰZ art group bemutatkozó kiállítása
Sebezhetőnek lenni nem csak azt jelenti, hogy felsérthetjük a bőrünket, vagy mély fájdalmat élhetünk át egy tragédia miatt. Hanem azt is, hogy elég bátrak vagyunk-e önmagunk megismerésére, vagy akár szembe tudunk-e nézni a gyengeségeinkkel. Bevalljuk magunknak – sőt, meg merjük osztani másokkal –, hogy mi tesz minket sérülékennyé? A FŰZ csoport hat tagja igennel válaszolt, és „Sebezhetőségi Gyakorlatok” címmel január 7-én az 1111 Galériában nyílt kiállításukon megmutatják saját tapasztalataikat.
A ring egyszerre színpada és díszlete a performanszaimnak
A ring egyszerre színpada és díszlete a performanszaimnak
Interjú Ádám Annával a Kölni Művészeti Vásár kapcsán
Ádám Anna vizuális alkotó, performer és koreográfus. 2014-ben Sally O’Neill-lal megalapította a Gray Box kollektívát, ami mára társulattá nőtte ki magát. Emellett számos kortárs művészeti projekt fűződik a nevéhez,  többek közt a School of Disobedience – Az Engedetlenség Leányiskolája nevet viselő, kifejezetten nők számára létrehozott performansz művészeti iskola, illetve a “Fight Klub” és a “Healing Center” vezetője. Munkái fókuszában napjaink olyan társadalmi dilemmái állnak, mint például a társadalmi struktúrák átrendeződése, a nők és a marginalizált csoportok helyzete. Az Art Cologne – Kölni Művészeti Vásáron bemutatott School of Disobedience előadásai kapcsán kérdeztük.
Az otthonos érzése
Az otthonos érzése
Egy Asztal Elmozdítása című lakáskiállítás margójára
Bass Judit és Magyary Anna által szervezett lakáskiállítás, az „Egy Asztal Elmozdítása” nem kisebb feladatra vállalkozott, mint az otthon fogalmának megragadására. A kiállítás résztvevői festményeket, fotókat és installációkat helyeztek el a lakásban, melyek beleolvadtak a személyes térbe, az otthon melegébe – a szeptember 18-i záróeseményen vettem részt mint látogató, vagy sokkal inkább mint vendég?
Mészöly Miklós és a közeli körzet
Mészöly Miklós és a közeli körzet
Séta a Városmajorban Zoltán Gáborral
Különleges irodalmi sétát szervez 2021. szeptember 11-én 15 órától a Petőfi Irodalmi Múzeum Zoltán Gábor vezetésével a Városmajorban.
Teremtő ambíciók
Teremtő ambíciók
Seregi Tamás: Jövőbe szédülő lendülettel, Prae Kiadó, 2021
Szeptember 2-án, a 92. Ünnepi Könyvhét első napján rengetegen gyűltek össze a Kis Présházban, ahol az esti programok közt volt Seregi Tamás Jövőbe szédülő lendülettel című tanulmánykötetének könyvbemutatója.
Asszonynevek, és aki mögöttük van
Asszonynevek, és aki mögöttük van
Elveszett életművek, a házasság oltárán
Vanessa Thorpe érdekes kérdéseket vetett fel a Guardian – The Observer Art rovatában közölt írásában: Mi történik azon női művészek életművével, akik megházasodnak? Pontosabban, mivel járt az asszonynév? Egy újonnan megjelent Isabel Rawsthorne életrajz kapcsán Thorpe arra vállalkozott, hogy bemutatja azt, hogyan merültek a feledés homályába női művészek, zeneszerzők és írók generációi mindössze azért, mert a házasságkötéskor megváltozott a nevük.
...még ha elutazunk a Marsra egy Teslával, akkor is...
...még ha elutazunk a Marsra egy Teslával, akkor is...
Interjú Süveges Rita festővel a természetről, az alkotói munkáról és az ökokritika szerepéről egyéni kiállítása kapcsán
Süveges Rita képzőművész, az xtro realm tudásmegosztáson alapuló klímakritikai művészcsoport tagja. A „Mellette minden puszta gyom” című egyéni kiállítása kapcsán kérdeztük többek között a festészetében megjelenő antropocén tájról és az ökokritika szerepéről a kortárs gondolkodásban.
bezár
Regisztráció


bezár
Bejelentkezés