bezár
 

Felhasználói adatlap

-- Werner Nikolett --

felhasználói adatlapja

Werner Nikolett újságíró, költő. Cikkei vezető magazinok hasábjain jelennek meg. Verseit a Kortárs, Helikon, Tiszatáj, Alföld, Műhely folyóiratok publikálják. A PTE-BTK Kommunikáció tanszékén szerzett diplomát, jelenleg a Pécsi Püspöki Hittudományi Főiskola levelező szakos hallgatója. 2018-ban és 2020-ban jelent meg első, majd második mesekönyve (Leo Gekkó és a Padló világ; Leo Gekkó és a Cipősdoboz kórház). 2018-ban és 2019-ben Petri György díjra jelölték. Tagja a Fiatal Írók Szövetségének és a Magyar Újságírók Országos Szövetségének.

Werner Nikolett által feltöltött cikkek:

Mese kicsiknek és nagyoknak
Lement a nap, kihűlt a fürdővíz, bebújtunk a pléd alá, és hallgattuk az estimesét. Legtöbbünkben számos szép emlék él a gyerekkori meseolvasásokról. Egy kivételes kezdeményezés révén ebben még többen részesedhetnek gyerekek és szülők egyaránt. Mert egy frappáns történet nem csupán a legkisebbek kiváltsága. Hogyan lett az online mesélésből hosszútávú projekt, szülők mentsvára és kislányok, kisfiúk hasznos lefoglalása? Erről beszélt Huzella Júlia kétgyermekes anya, feleség, színésznő, a Tíztőlmese alapítója.
Szürreális találkozás báb és ember között
Ifjúsági- és felnőtt előadásokkal készülnek az új évadra. Többek közt Kiss Judit Ágnes és Tasnádi István szövegekre építenek, miközben mitológiáról, családi történetekről és sokunkat foglalkoztató kérdésekről mesélnek. Ellinger Edina, a Budapest Bábszínház igazgatója beszélt az új, színes repertoárról.
Színjátszásból jeles
ODE Egyetem néven akkreditált pedagógus továbbképzéseket indított az Országos Diákszínjátszó Egyesület (ODE). A kurzusok egyszerre szolgálják az edukációs és segítő szakterületek képviselőit, közvetve pedig az oktatásban érdekelt korosztályokat is. Mitől működhet jól egy pedagógiai továbbképzés, erről beszélgettünk Fekete Anikóval, az ODE választmányi tagjával.
Rekonstruálható jelen
A roma színházak, alkotók és művészek munkáit máig zárt rendszerben fogja a közönség, produktumaik gyakran perifériára sodródnak. Jó hír, hogy a tendencia ellen egyre szélesdő eszköztárral dolgozik a Független Színházi Társulat. Az alapító Balogh Rodrigóval beszélgettünk.
Kísérletek társadalmi célú színházra
Periférikus, mégis megosztó, formális és független, kicsi, de erős. Elsősorban ez jellemzi az országban egyedülálló színházi kísérletekkel lavírozó Horizont Alkotócsoportot, melynek amatőr, ugyanakkor specifikus tudással rendelkező tagjai komoly elhatározással indultak. Erről mesélt Farkas Atilla, a csapat egyik alapítója.
A 60 éves Pécsi Balett
A jubileumi évbe lépő táncegyüttes múltját leginkább a műfaj sajátosságaival érdemes szemléltetni. Látszólag könnyed és rendezett, akár egy madár elrugaszkodása a faágról, a háttérben azonban megállás nélküli kemény munka folyik. Ahogy a társulat ügyvezetője mondja, ez egy élsport, amit a Pécsi Balett hatvan éve űz.
Ritmus, jelenlét, testtudat
Táncművésznek indult, minden lehetőség adott volt, hogy zenésszé avanzsáljon, végül a színészet mellett döntött, és jól van ez így, hiszen ebből az elegyből kapott a hazai kortárs művészszcéna egy olyan alkotót, akiről még sokat fogunk hallani!
Van egy perced? (Videókkal)
Ezzel a kérdéssel hirdette meg egyedülálló videósorozatát a Pécsi Nemzeti Színház, melynek társulata Örkény István egyperces novellái alapján forgatott rövidfilmeket. Méghozzá úgy, hogy a válasz az első képkockák után prognosztizálható: ilyesmire mindig van egy percünk!
bezár
Regisztráció


bezár
Bejelentkezés