bezár
 

Felhasználói adatlap

-- Krivánszky Emőke --

felhasználói adatlapja

Krivánszky Emőke által feltöltött cikkek:

A Moirák fenik már a csontozót
Grecsó Zoltán: Nebáncsvirág
A fiatal kortárstánc-generáció egyik legizgágább alkotója, Grecsó Zoltán új koreográfiával jelentkezett, mely falusi sorsdrámát ígért a komédia köntösében. Részben önéletrajzi vonatkozású történetet vetített előre, hiszen ő és szintén ismert, író bátyja is kistelepülésről csöppent a nagyvárosi művészközegbe. A Nebáncsvirág komédia lévén valóban jól szórakoztam. Ezek után baj-e, ha a drámai hatás elmaradt?
Herceglengés és parasztfitnesz, avagy a magyar újcirkusz éledése
Recirquel: Cirkusz az éjszakában és Duda Éva Társulat: Virtus
Egy főváros, egy este, két cirkuszi elemeket felvonultató produkció premierje. A Recirquel esetében fiatal, végzős artistacsapat, a Duda Éva Társulat előadásában dörzsölt, sokat látott táncosok. Előbbinek a magasság mindennapos közege, utóbbinak talán csak egyszeri felfedezés és tapasztalat. Az egyiknél hátra, a másiknál előre dőltem.
Látványos és letisztult – 14. SzólóDuó Nemzetközi Tánc Fesztivál
A SzólóDuó Nemzetközi Táncverseny indulásakor a frissességet, az elfogulatlanságot tűzte zászlajára. Ennek értelmében még ma is bárki elindulhat a zsűri előtti megmérettetésen és a szélesebb közönségnek is bemutatkozhat, ha az előrostán nem esik ki. Az elképzelés kifejezetten közönségbarátnak hangzik: rövid, villanásszerű koreográfiák izgalmas versenyelvűséggel párosítva. Lássuk, hogyan sikerült ez idén, a 14. fesztivál alkalmából!
A 2012-es Táncmaratonról
Tudósítás a Merlin Színházból
Előrebocsátom, hogy ha igazán kemény vagyok, 12 órányi táncot kaphattam volna jelképes 29 forintért: 25 nagyterembéli produkciót, 5 kisebb térbe helyezett, közönségbe vegyülős improvizációt és néhány déli verőn izzasztó gyakorlati táncórát egymás után, illetve rázva, nem keverve. Én ezúttal 9 rövidebb-hosszabb előadásrészletet, 3 improvizatív előadást és a külhoni fellépővel való kvaterkázást választottam, mindez így is 6 órányi, örömteli jelenlétemet szavatolta a Merlin Színházban a tánc világnapján, 2012. április 29-én.
Bábok az életünkről
Akárki hivatása: bábelődaás felnőtteknek
Felnőtt bábjátékot láttam a MU Színházban, a középkori Everyman-darabot újragondoló Akárki hivatása című előadást. Egyrészt jó érzésekkel, mert az ember mindig repesve várja a gyerekkor óta csak búvópatakként felbukkanó, "felnőtt" címkével újra elővehető műfajokat, mint amilyen a cirkusz, az animációs film vagy éppen a bábjáték. Másrészt félelmekkel, mert túl nagyot mondtak, túl sokat ígértek az ajánlóban. A hazai felnőtt bábszínház újraalapozását, ezen felül szexet, erőszakot, őserőt, bizsergést.
A Pilobolus speciális, önálló kategória
Interjú a február végén hazánkba látogató Shadowland alkotóival
A Pilobolus Társulat Amerika egyik leghíresebb exportcikke, melyet hagyományosan a táncegyüttesek közé sorolnak, de ahogyan a művészeti vezető is mondja: ők speciális kategória. Különösen igaz ez a február végén Magyarországra érkező Shadowland című darabjukra, mely az ókori eredetű árnyszínház, a narratív elvű táncjáték és egy cirkuszi mutatványsor elemeit egyesíti. Az alapító-művészeti vezetővel, Robby Barnettel és két táncosával egy bécsi fellépést követően beszélgettünk.
Karpárbaj és szélmalomharc – évkezdés a Trafóban
Eléonore Valère-Lachky és a Badora Dance Company előadása
Drámai bejelentéssel kezdődött az este: az aznapi utolsó próba során a két előadás egy-egy táncosa lesérült. Semmi életveszély, de azért a pórul járt táncosokat pótolni kellett. Ez a beugrók estéje lett. Ami már meg sem lepett, mert a tematikusan és stílusában is teljesen illeszthetetlen két darab egy estére szervezése igen véletlenszerűnek tűnt. Viszont izgalommal is eltöltött: mi az, ami ennyire veszélyes lehet, hogy több táncos kiesik?
A férfiak ezek szerint semmilyenek
A Duda Éva Társulat Rumble című táncdarabjáról
A Trafó 200% tánc sorozatának tavaszi szezonjában két brit, a Random Dance és Russell Maliphant valamint a belga Rosas mellett a magyar Duda Éva Társulat léphetett fel. Darabjukat, a Rumble-t igazi hímdarabként hirdették: a férfi mint az „ösztön én, a civilizált ember és a homo ludens kreatív küzdelme”. Túl általánosnak hangzik? Nem állít semmi rendkívülit? Ugyanez egy nőre is igaz lehetne? Kellemes ötven percet töltöttem el, de ezen az estén nem tudtam meg semmi rendkívülit a férfiakról.
bezár
Regisztráció


bezár
Bejelentkezés