bezár
 

Felhasználói adatlap

-- Árva Márton --

felhasználói adatlapja

Árva Márton által feltöltött cikkek:

Keleti cirkusz Itáliában
15. Far East Film Festival, Udine, 2013. április 19-23.
Az Udinében évről évre szabadjára eresztett ázsiai filmdömping sodrásából ugyan mindig ki tud emelkedni néhány maradandó értékként kanonizálható alkotás, a féktelenül áramló mozgóképfolyamot leginkább a fel-felbukkanó kuriozitások és furcsaságok szabályokat nem ismerő keveredéseként írhatjuk le.
Roncs lelkek játszótere
Rufus Norris Ébredése, a Titanic zárófilmje
A 20. Titanic Nemzetközi Filmfesztivál zárófilmjeként láthatta először a magyar közönség Rufus Norris többszörösen rétegzett és komoly kritikai állításokat megfogalmazó, mégis kiemelkedően szórakoztató játékfilmes debütálását, ami szinte hiba nélkül teljesít egy ambiciózus vállalást. Az Ébredés olyan, a kiskamaszok bizonytalan szemszögéhez társított perspektívát teremt, amin keresztül az általa bemutatott társas élethelyzetek egyszerre tűnnek hátborzongatónak és szívmelengetőnek.
Érzékek élménye
Feltörő színek, Shane Carruth filmje a Titanic Nemzetközi Filmfesztiválon
A 2004-es Sundance-en nagy sikerrel bemutatkozó Találmány című kisköltségvetésű, szerzői szellemű sci-fivel a szoftwermérnök-matematikus Shane Carruth formabontó, egyéni gondolkodású zseniként robbant be a filmvilág köztudatába, második egészestését így fokozott várakozás és kitüntetett figyelem övezte. A Feltörő színekkel Carruth nem vall szégyent, hiszen hű tud maradni önmagához, miközben kártyáit alaposan megkeveri, és ez majdnem elegendő ahhoz, hogy végig érdeklődéssel figyeljük vízióját.
A nevetést követő döbbent csend
Joshua Oppenheimer dokumentumfilmje, Az ölés aktusa a Titanicon
Végletekig megrendítő, felkavaró élményre vállalkozik, aki veszi a bátorságot, hogy végignézze Joshua Oppenheimer dokumentumfilmjét. Noha Az ölés aktusa egyetlen képkockáján sem jelenik meg valódi erőszak vagy direkt szembesítés, a felszínesség, képmutatás és mellébeszélés páncéljába lassan lyukat vájó bűntudat előcsalogatásának bemutatása elemi erejű és sokkoló hatású.
A magány meséi
14. Far East Film Festival, Udine, 2012. április 20-28.
Az ázsiai filmek elsőszámú európai rendezésű mustrájának idei kiadását visszafogottabb felhajtás, de töretlen lelkesedés jellemezte. A fesztivál első felének filmjei ritkán ajándékoztak a nézőknek felhőtlen jókedvet és optimizmussal teli pillanatokat, de a publikumot ez sem tántoríthatta el a távoli kontinens különböző tájairól érkező celluloidhősök – többnyire hányattatott – sorsának végigkövetésétől.
Udine: a Far East Film Festivalról képekben
14. Far East Film Festival, Udine, 2012. április 20-28.
Az udinei Far East Film Festival (FEFF) Európa legnagyobb ázsiai filmekre specializálódott szemléje, és mint ilyen, a kontinensek, illetve a filmkultúrák közti érintkezés kiemelt eseménye. Az idén tizennegyedik alkalommal megrendezett fesztivál – hagyományaihoz híven – több tucat filmalkotót, rajongót, egyetemistát és szakmabelit látott vendégül. A prae.hu olvasóinak Árva Márton és Varga Zorka tudósított - beszámolókban és képekben.
A dialógus lehetőségei – a Lázadás a Titanicon
Mathieu Kassovitz: Lázadás, 19. Titanic Nemzetközi Filmfesztivál
A nagy sikerű A gyűlölet után tizenhat évvel Kassovitz újra egy erős hangú politikai manifesztumként is olvasható filmmel jelentkezett, melyben a francia hatalom fennhatósága alatt élő kisebbségi közösségek elkeseredett érdekérvényesítési harcát állítja alapvető morális kérdésfeltevéseinek középpontjába. Az idei Titanic Francia zátonyok szekciójában bemutatott darab és a mára kortárs klasszikussá vált 1995-ös alkotás ugyan párhuzamba állítható a hangsúlyos társadalmi szerepvállalás és néhány emblematikus formai megoldás mentén, de a korábbi mű játékosabb hangvételű történetmesélését a Lázadásban szisztematikusan felépített traumafeldolgozás váltja fel.
A test jelenléte – a Klip a Titanicon
Maja Miloš: Klip, 19. Titanic Nemzetközi Filmfesztivál
A Titanic Fesztivál szerb versenyfilmje komoly kihívás elé állítja nézőit, de provokatív vizuális gesztusai mögött átgondolt koncepció húzódik.
Egy kicsi abból, amik vagyunk - Interjú a Vagyunk, akik vagyunk alkotóival
hangyaPASS#01: az ötödik film 2011. június 21-én a mozikban
A hangyaPASS#01 ötödik filmje, a Vagyunk, akik vagyunk kapcsán Jorge Michel Grau rendező, Nicolás Celis producer és Francisco Barreiro színész részvételével online beszélgettünk a mexikói új filmről, emberi drámákról és horrorba oltott társadalomrajzról. A folytatásban olvasható az interjú szövege! Aki videó verzióban is kíváncsi az alkotókra, az pedig kattintson IDE!
Carlos: egy mindenki ellen
Olivier Assayas: Carlos (minisorozat)
A Titanic Filmfesztiválon egy méltatlanul kuszára és leegyszerűsítőre vágott három órás moziváltozatban mutatkozott be Olivier Assayas munkája, ami szárnyaszegett, torz variánsa a teljes, háromrészes minisorozatként készült monstre műnek. A mostohagyermek számonkérése helyett így érdemesebb felhívni a figyelmet az eredeti filmtrió kvalitásaira, a Carlos című minisorozat erényeire.
Társadalmi baljóslatok némi fantasztikummal – találó filmpárosítás a Titanicon
A nemélők és a Vámpírok
Rendkívül találó filmpárral örvendeztette meg közönségét a Titanic fesztivál, ugyanis a svéd rövidfilm és a belga áldoku egymásra válaszolva dolgoz ki groteszk társadalomrajzot a klasszikus horrorikonok mutációját beépítve képletébe.
bezár
Regisztráció


bezár
Bejelentkezés