bezár
 

Felhasználói adatlap

-- Szirmai Panni --

felhasználói adatlapja

Szirmai Panni által feltöltött cikkek:

Eleven művészeti élet Újbudán
Budapest tizenegyedik kerületének élénk kulturális életébe a helyi művészek is aktívan bekapcsolódnak. Az Eleven Blokk Művészeti Alapítvány „közvetítőként” segíti az alkotókat, hogy kihasználatlan önkormányzati helyiségeket műtereként használhassanak. Az itteni műtermekben alkotó fiatal művészek munkáiból volt látható egy kiállítás a Karinthy Szalonban A kezdő tizenegy – The starting lineup címmel.
Szöveg a testben, test a szövegben
A 2B Galéria ad otthont Bujdosó Alpár Széchenyi Irodalmi és Művészeti Akadémiás székfoglaló kiállításának. A tárlat kronológiai áttekintés helyett a művész változatos alkotói korszakaiból ad ízelítőt. A falakon látható képek összessége az egész eddigi Bujdosó-életmű univerzumát képviseli. Esterházy Péter személyes hangvételű megnyitóbeszédében az életmű bemutatásának nehézségei mellett a (műfaji) határátlépés lehetőségeiről szólt. A művészi útkeresés és a megtalált egyéni kifejezésmód, majd az alkotói kiteljesedés lépései az intermediális alkotás közegében bontakoznak ki. A vizuális költészet a lineáris versszerkezet felbontásával a befogadót a szabadabb értelmezés felé tereli. Az alkotó szempontjából is új helyzetet teremt, a nyitott alkotás és a nyitott olvasatok közegébe vezet.
Egy (performansz)kiállítás képei
Elvándorlás témában kiállítást szervezni ma Budapesten első hallásra nem tűnik eredeti ötletnek. A migráció, a menjek-maradjak kérdései már annyira aktuálisak, hogy szinte elcsépeltnek hatnak. Ennek ellenére a Ziggurat Project összművészeti megmozdulása során több érvényes és újszerű kérdésfelvetéssel találkozhattak az érdeklődők. 
Konceptuális kommunizmuskritika
A magyar közönség 2012-ben a Műcsarnok Európai utasok , Kolozsvári képzőművészet az ezredforduló után   kiállításán figyelhetett fel Ciprian Mureşan nevére. The End of Five-Year Plan című, 2004-es munkájával szerepelt a kolozsvári művészeti szcéna gazdagságát bemutató tárlaton. Maga a munka egyértelmű parafrázisa Maurizio Cattelan La Nona Ora (1999) című meteorsújtotta pápájának. A Mureşan-féle változat II. János Pál pápa helyett a román pátriárka balesetét jeleníti meg, nem kevés iróniával.
Környezettan olasz módra
Az idei, Fundamentals címet viselő, 14. Velencei Nemzetközi Építészeti Biennále szakít a korábbi években megszokott, inkább szakmai és kevéssé „közönségbarát” felfogással. A központi terekben látható kiállítások az építészet témáját egyrészt tágabb, társadalmi kontextusba helyezik, másrészt szerkezeti szempontból vizsgálják. Jól kiegészíti egymást e kétféle aspektus, a kissé didaktikus „építészeti ábécé” mikroszkópikus nézete (Elements of Architecture) és a Monditalia szekció átfogó, az építészet tágabb, épített környezetként való értelmezése.
Kivándorlás újrahasznosítva
Cseke Szilárd legújabb kiállítása az elvándorlás slágertémájával foglalkozik, a műveket elsősorban egy brightoni élménygyűjtő körút inspirálta. A művész az ott élő magyar kolóniával eltöltött három hét alatt szerzett tapasztalataiból építkezve hozta létre a többféle technikával készült alkotásokat. A szokatlan cím (I have great desire) Naomh Looney brightoni public art művész 2008-as brigthoni munkájának címét idézi 'I have great desire. My desire is great', s arra is utal, hogy céljaink elérésének vágya hatalmas erőt ad az oda vezető úton.
Nonprofit lelkesedés: olasz performanszművészek Budapesten
Emilio és Franca Morandi átlagosnak látszó nyugdíjas olasz házaspár. A látszat azonban csal: fiatalokat megszégyenítő lelkesedéssel és energiával szervezik évek óta a budapesti PERFORMEDIA nemzetközi performanszfesztivált, miközben maguk is aktív performanszművészek.
bezár
Regisztráció


bezár
Bejelentkezés