bezár
 

Felhasználói adatlap

-- Cortés Sebastián --

felhasználói adatlapja

Cortés Sebastián által feltöltött cikkek:

Csoda a konyhában
A kanadai székhelyű Les 7 doigts de la main egy francia kifejezéssel játszik: „a kéz öt ujja” – különböző elemek szoros együttműködésére utal, ez esetben a hét alapító tag együttműködésére. Társulatuk ars poeticája nemcsak a cirkusz és a színház, de legalább annyira a rendkívüli és a hétköznapi határainak a felszámolása. Ahogy a társulat honlapján írják, az alapítók egy „emberi léptékű cirkuszt” álmodtak meg, és a Müpában bemutatott, Cuisine & Confessions (Konyha és vallomások) című előadásukban ez az álom maradéktalanul valóra is válik. 
Szép, mint tánc és bábok véletlen találkozása Shakespeare boncasztalán
Nyolc táncossal színpadra vinni egy teljes Shakespeare-tragédiát merész vállalkozás – az eredmény viszont ezúttal bravúros. Tisztán a tánc nyelvén csak érzelmekről, belső állapotokról és a viszonyokról lehet közérthetően beszélni, és Kulcsár Noémi éppen ezekre fókuszálva, érzékeny húzásokkal és szerepösszevonásokkal meséli el a Macbeth szövevényes történet mélyén húzódó, nagyon is emberi drámát.
Nemzetközi színházi fesztivál az óceán túloldalán
Néhány héttel ezelőtt harmadszor is részese lehettem a chilei főváros kulturális élete egyik kiemelkedő eseményének, ezúttal ráadásul annak szinte teljes időtartamára. Útleírás egy távoli kontinens színházi seregszemléjéről.
Testtől testig
Provokatív előadás a Parallel. A homoszexualitás és a feminizmus a központi témája, de az alkotók érzékenységének köszönhetően túl is mutat egy előítéletektől sújtott és az elfogadásért küzdő társadalmi réteg sajátos helyzetén. A Kortárs Drámafesztivál előadása énképünk és a társadalmi determináltság problematikájára kérdez rá nyers, szókimondó, elevenbe vágó formában.
Világégés tánclépésekben
Robert Wilson rendező háborús víziójában a világégés tragédiája, a front borzalmaitól a hátországban maradt emberek hétköznapjainak banalitásáig, túllép a racionalitás határain. Az események emberi léptékű értelmezéséhez ezért nem marad más kulcs, mint a revü, a kabaré, a bohóctréfa sajátos, egyszerre elemelt és cinikus nyelvezete.
Stand-up comedy, filozófia és bábművészet
Adott három, feketébe öltözött bábszínész, egy asztal és egyetlenegy báb. A Blind Summit Theatre felnőtteknek szóló előadása ezzel a minimalista szcenikával a bábszínházzal kapcsolatos, sztereotip felfogásunk újragondolására késztet. A darab a monodráma és a stand-up comedy sajátos és rendkívül szórakoztató vegyüléke. Populáris és filozofikus, improvizatív és a végletekig kidolgozott is egyszerre.
Mitől új ez a cirkusz?
A Recirquel társulat második darabját mutatta be a Művészetek Palotájában. Erényei ellenére felvetődik a kérdés: mit is értünk újcirkusz alatt. A cirque nouveau műfaja több mint negyvenéves múltra tekint vissza, mégis, sokszínűsége okán viszonylag nehéz pontosan meghatározni vagy körülírni. Még nehezebb egyértelműen eldönteni, hogy A Meztelen Bohóc valóban oda sorolható-e, vagy pedig "csak" egy látványos, nagyszerűen megálmodott és színpadra vitt, modern cirkuszi előadás.
Színházi fesztivál a következő generációnak
Ami egy évvel ezelőtt bátor, ihletett kezdeményezés volt, idén már szinte hagyomány. A Színház- és Filmművészeti Egyetem és a Miskolci Nemzeti Színház közös gyermeke a SZEM, vagyis az Európai Színművészeti Egyetemek Miskolcon, mely 2014. februárjában másodszor teremtett lehetőséget arra, hogy bepillantást nyerjünk többek közt Litvánia, Lengyelország, Csehország, Románia és Magyarország színházi képzésébe.
Játék a testekkel, kétféleképpen
Nem könnyű kortárs táncról kritikát írni - kivált, ha a darab az első perctől az utolsóig távolságtartóan tárgyilagos szemlélődésre kényszeríti a nézőt. A Mouvements/Mozgások hideg intellektualitását az előadás második darabja, a Gymnopédies frivol humorral oldja fel. A téma, nevezetesen az emberi test, azonos. A két megközelítés viszont nem is különbözhetne jobban.
bezár
Regisztráció


bezár
Bejelentkezés