bezár
 

gyerek

2019. 04. 25.
Rém jó könyvek
Tartalom értékelése (0 vélemény alapján):
Rém jó könyvek Mindenki emlékszik, hogy olvasni tanulni RÉM nehéz.  A RÉMES nehézségek leküzdésére születtek meg a RÉM JÓ KÖNYVEK. Hiánypótló sorozat, melynek célja, hogy rövid idő alatt képes legyen a könyvolvasás élményét nyújtani a gyerekeknek, és a sikerélmény által ösztönözze az olvasástanulást, hiszen a legnehezebb a tanulási folyamat elején a motiváció megteremtése.

Olvasástanulást támogató könyvsorozat

A Móra Kiadó elkötelezett az olvasóvá nevelésben, ami nem az iskolában, hanem születéskor, és nem a betűk összeolvasásával, hanem a kommunikáció megalapozásával veszi kezdetét. Ezért is karolta fel az azonos elveket valló sorozatot, amely Csájiné Knézics Anikó mesterpedagógus tapasztalatain alapuló szakmai háttérrel, Bosnyák Viktória író és Dudás Győző grafikus közös alkotásaként jött létre.

Az olvasni már tudó gyerekek részére jelenleg számos könyv, illetve könyvsorozat áll rendelkezésre a könyvpiacon. Ezeknek a kiadványoknak elsősorban az a céljuk, hogy felkeltsék az olvasás iránti érdeklődést, illetve fenntartsák a már kialakult olvasókedvet. A hiánypótló RÉM JÓ KÖNYVEK célja az olvasáskészség megalapozása, az önálló olvasóvá válás elérése, és hogy mindez ne kötelesség, hanem szórakozás legyen.

RÉM JÓ EGYEDÜL OLVASNI

Szülőként, tanítóként jól megfigyelhető, hogy a 5–7 éves gyerek – bár jellemzően még folyékonyan nem tud olvasni – kíváncsian böngészi a szövegeket, és igyekszik összeolvasni az általa már ismert betűket. Vágyik arra a büszkeséggel teli érzésre, hogy sikerült kiolvasnia egy szót, vagy elolvasott önállóan egy egész könyvet. Az ide vezető folyamat viszont hosszú és nehéz, ezért nagyon fontos, hogy megfelelő szempontok szerint segítsük ebben őt. Ehhez nyújtanak támogatást a RÉM JÓ KÖNYVEK.

RÉM MOTIVÁLÓ

A sorozat egyedisége abban is rejlik, hogy első kötetei már az iskola első napjaiban, vagy akár óvodában is a gyerek kezébe adhatók. Az eleinte képekben elmesélt történetek a végére a tényleges olvasás varázsának átélésére alkalmas kötetekké válnak. A képekről beszélgetve, a betűket, betűkapcsolatokat, szótagokat olvasva észrevétlen jártasságot szerezhet a kicsi az olvasásban. Ez a gyorsan szerzett sikerélmény biztosítja a tanulás folytatásához szükséges motivációt, hiszen az olvasástanulás kezdetén ennek kialakítása és fenntartása okozza a legnagyobb nehézséget.

Megfelel az olvasástanítás tanítástechnikai követelményének, de nem tankönyv. Ezért a gyermek nem tanulásként értékeli, így nem kötelesség, hanem élmény lesz számára kézbe venni. A pedagógusnak éppen ezért motivációs eszközként szolgál, és lehetőséget teremt kitekinteni a tankönyvek és munkafüzetek szabta keretekből anélkül, hogy újabb módszertani segédletet kéne kidolgoznia.

RÉMESEN FONTOS A BESZÉDFEJLESZTÉS

A beszédfejlesztéstől indul, utána tér rá a betűk, betűkapcsolatok, szótagolás és szavak olvasásának tanítására, ezért akár óvodában is alkalmazható az iskolába készülőknek. Az eleinte képekben elmesélt történetek a végére a tényleges olvasás varázsának átélésére is alkalmas kötetekké válnak.

RÉM FOKOZATOS

Megfigyelhető, hogy ha a gyermek az aktuális ismereteihez mérten alacsonyabb vagy magasabb szintű szöveggel szembesül akár tartalom, akár terjedelem tekintetében, hamar elveszíti az érdeklődését, lelkesedését az olvasás iránt. Ha viszont az életkori sajátosságának és képességeinek megfelelő olvasmányélménnyel találkozik, akkor az ösztönzőleg hat. Ezért tartották szem előtt a kötet szerzői a fokozatosság elvét a történetek megírásakor.

RÉMES TÉMÁK ÉS TERJEDELEM

Színes, humoros illusztrációk és a gyerek érdeklődésének, ismereteinek megfelelő téma és szövegek biztosítják a játékos tanulás lehetőségét. A történetek tematikája az életkori sajátosságokhoz és a tantervi követelményekhez igazodik. Így a könyv a gyerek számára élmény, a pedagógus vagy szülő számára jól használható, játékos segédlet a tanultak megerősítéséhez, gyakorlásához, és persze az olvasás megszerettetéséhez.

Minden kötet több történetet tartalmaz. A szövegek terjedelme is biztosítja a gyors sikerélményt.

RÉMES SZINTEK

Lényeges pedagógiai-pszichológiai szempont, hogy a kiadványok nehézségi fokát nem számozott szintek jelölik, hanem színkódok. Ezzel az is megoldható, hogy a különböző olvasási szintekkel átjárhatók legyenek az évfolyamhatárok, és mindenki a saját szintjének megfelelő kötetet vegye kézbe anélkül, hogy ő ezzel megkülönböztetve érezné magát.

RÉMESEN ALTERNATÍV OLVASÁSÓRA

A szerzők rendhagyó mesés-rajzos olvasásórák keretében tartanak foglalkozásokat.

A szerzők:

  • a j és ly oktatásakor megkerülhetetlenné vált A sirály a király című kötet írója, Bosnyák Viktória
  • Csájiné Knézics Anikó, a budapesti Fazekas Mihály Gyakorló Iskola és Gimnázium Mesterpedagógusa, mint szakmai vezető
  • Dudás Győző grafikus.

 

Mi az újdonság a sorozatban, és mi az erőssége?

A beszédfejlesztéstől indul, utána tér rá a betűk, betűkapcsolatok, szótagolás és szavak olvasásának tanítására.

Megfelel az olvasástanítás tanítástechnikai követelményének, de nem tankönyv. Ezért a gyermek nem tanulásként értékeli, vagyis nem kötelesség, hanem élmény lesz számára kézbe venni. A pedagógusnak éppen ezért szolgál motivációs eszközként.

Színes, vidám, humoros illusztrációk és a gyerekek érdeklődésének, ismereteinek megfelelő téma és szövegek biztosítják a játékosság élményét. A témák is illeszkednek az elsős tananyag tematikáihoz.

A sorozat első kötetei: https://mora.hu/kereses?mit=r%C3%A9m%20j%C3%B3%20k%C3%B6nyvek

 

nyomtat

Szerzők

-- PRAE.HU --

A prae.hu művészeti portál 2006 óta jelenik meg, naponta friss művészeti hírekkel, tudósításokkal, és elemzésekkel, interjúkkal. Hat művészeti ág (irodalom, art&design, építészet, színház, zene, film) mellett gyerekrovata is van.


További írások a rovatból

(Nép)mesék és kisebbségi diskurzusok Szegeden
Kristyna Litten: 80 kutyával a Föld körül
gyerek

Már lehet nevezni a Pagony Kiadó gyerekirodalmi és illusztrációs pályázatára
gyerek

Februárban mutatja be új előadását az Art-ravaló

Más művészeti ágakról

irodalom

Fehér Enikő Az analóg ember című könyvének bemutatója
Tóth Kinga AnnaMaria sings/singt/énekel című kötetének bemutatója
Határátkelés címen rendezték meg a Kis Présházban öt kortárs költő közös estjét
Magyar Széppróza Napja a Fiatal Írók Szövetségénél


bezár
Regisztráció


bezár
Bejelentkezés