bezár
 

zene

2013. 03. 20.
TRIGGER: Utazás a kopoNYÁK körül
2013. március 23. Kortárs Művészeti Inézet (ICA-D), Dunaújváros
Tartalom értékelése (0 vélemény alapján):
TRIGGER: Utazás a kopoNYÁK körül Az '50-es évek zeneszerzői paradigmaváltásával közel azonos időben jelentek meg a gomba módra szaporodó elektronikus stúdiók, amelyek hajdanában a rádiók égisze alatt működtek. A stúdiók egészen a késő hetvenes évekig tucatszám ontották magukból azt a műfajt, amit elektroakusztikus vagy elektronikus zenének hívunk. A kezdeti heves ellenkezés dacára e szeszélyes hóbort mára műfaji rangot vívott ki magának.
Klasszikus kedvencek 2018.
A kezdeti heves ellenkezés dacára e szeszélyes hóbort mára már műfaji rangot vívott ki magának. Az azonban, hogy a lelkesedés és a kereslet visszaesett iránta, nem a művek színvonala, inkább a bárki lehet zenész, a barkácsolj otthon, találd ki magad jelszavak miatt alakult így.

A MIDI-rendszer, egységesítése okán kivívta az őt megillető rangot, összekapcsolván pirítóst készítő masinát kávéfőzővel és modulokból felépülő szintetizátorokkal, mint egy Verne Gyula regényben. Észre sem vettük, hogy e rendszer a világhálóval közösen kapcsolt össze eddig egymástól eltérő területeket, melyeket nemcsak a tér, de az idő is felszabdalt.

A fenti eredmények dacára a mai napig nem elfogadott a nagyközönség részéről az elektromos hangjelzésekkel, elektromos hangkeltéssel és különféle szűrő és moduláló rendszerekkel operáló zene, ezért mindenféle történeti áttekintés helyett csak néhány kérdést teszünk fel:

A zene vajon független anyagától,  amivel megszólaltatják? A zene vajon nem lehet szép, amikor valami olyan hangkeltő eszközzel, hangszerrel szólaltatják meg, ami tegnap még bútor volt, vagy mindennapi használatra kitalált tárgy?

Vajon meglepődnek-e, ha azt mondom, hogy már száz és száz évekkel ezelőtt is kísérletezett gépekkel, gépzenével egy jezsuita szerzetes, illetve hogy képzőművészeti példákat mondjak, Arcimboldo és Leonardo is?

TRIGGER: utazás a kopoNYÁK körül
2013. március 23. Kortárs Művészeti Inézet (ICA-D), Dunaújváros

A műsoron:

Nagy Ákos: Ame no nori fue
Baráth Bálint: Rising for cloud formation
Nagy Ákos: Parallel braids
Várnai Gyula blokkja
Matuz Gergely: Március 18.
Nagy Ákos: Glowing Sky, bent branches
Baráth Bálint: Whispering throb
Baráth Bálint: Itako no arioso


 
nyomtat

A prae egy több mint húsz éves történettel rendelkező brand, aminek növekedését és fejlődését most Ön is segítheti. Célunk, hogy minél több emberhez eljussanak a kultúráról való gondolataink és az ezt tartalmazó termékeink - akár az online portál cikkei, a különböző folyóiratszámok vagy a könyveink. A kooperációt nem szeretnénk viszonzatlanul hagyni: a különböző támogatásokért igyekszünk azzal egyenértékű köszönetet mondani.

Szerzők

-- Danczi Csaba László --


További írások a rovatból

Ken Vandermark és a Marker koncertje a Grencsó Kollektíva tagjaival
Rohmann Ditta Bach-sorozata
A zenészgörcs, avagy fokális disztónia kezelése
Zenevilágnapi képeslap, 2018

Más művészeti ágakról

Pinter-darab a Radnóti Színházban, Alföldi Róbert rendezésében
Crossover a Négyszoba Galériában


bezár
Regisztráció


bezár
Bejelentkezés