art&design
2010. 05. 09.
Sanghaji kiállításon Csáky Marianne video-animációja
Sikerrel mutatták be Csáky Marianne magyar képzőművész video-animációját a sanghaji "island6" galéria kiállításán a hét végén.
A kiállítás a Lélekapparátus (Psychic Apparatus) címet viseli, a képzelet és a tudatalatti szféráját igyekszik feltárni. A magyar művész Delete című produkciója az emlékezet, a személyes történet-feldolgozás működésének példáját illusztrálja. A falon elhelyezett megosztott képernyőn párhuzamosan futó végtelenített képsorokon egy, a hetvenes években a délnyugat-kínai Kunmingban készült fekete-fehér amatőr videofelvétel részletei futnak, és az akkori "történet" mai színes felvétele kínai szereplőkkel.
A technikailag több művészi megoldást is alkalmazó, alig másfél perces alkotást a megnyitón nagy érdeklődéssel fogadta a közönség - számolt be az MTI-nek Révész Ágota, sanghaji oktatási-kulturális szakdiplomata, akit - mint mondta - ugyancsak magával ragadott a művészi produkció az arcokkal, a reprodukált élethelyzetekkel, a sorsokkal, a több dimenzióban is kifejező tartalommal.
Csáky Marianne Budapesten és Brüsszelben él, de idén már hosszabb ideje Kínában tartózkodik. Négyhónapos kunmingi művészeti ösztöndíja után március közepétől Sanghajban vesz részt egy úgynevezett rezidensprogramon mint meghívott művész.
A Lélekapparátus tizenhat képzőművész közös kiállítása, közülük nyolc kínai. A kiállítás Sanghaj modern művésznegyedében, egy átalakított gyártelepen, a Moganshan úti galériában kapott helyet a haladóbb szellemiséget képviselő, igen színvonalas galériák között.
A megnyitó közönsége nyitottan fogadta az új, interaktív technikákat, és jó volt látni, hogy míg a legtöbb művész egyelőre kísérletezik az új médiumokkal, addig Csákynál már kitűnt az érett eszközkezelés, a tartalom és forma egyensúlya - foglalta össze Révész Ágota.
A technikailag több művészi megoldást is alkalmazó, alig másfél perces alkotást a megnyitón nagy érdeklődéssel fogadta a közönség - számolt be az MTI-nek Révész Ágota, sanghaji oktatási-kulturális szakdiplomata, akit - mint mondta - ugyancsak magával ragadott a művészi produkció az arcokkal, a reprodukált élethelyzetekkel, a sorsokkal, a több dimenzióban is kifejező tartalommal.
Csáky Marianne Budapesten és Brüsszelben él, de idén már hosszabb ideje Kínában tartózkodik. Négyhónapos kunmingi művészeti ösztöndíja után március közepétől Sanghajban vesz részt egy úgynevezett rezidensprogramon mint meghívott művész.
A Lélekapparátus tizenhat képzőművész közös kiállítása, közülük nyolc kínai. A kiállítás Sanghaj modern művésznegyedében, egy átalakított gyártelepen, a Moganshan úti galériában kapott helyet a haladóbb szellemiséget képviselő, igen színvonalas galériák között.
A megnyitó közönsége nyitottan fogadta az új, interaktív technikákat, és jó volt látni, hogy míg a legtöbb művész egyelőre kísérletezik az új médiumokkal, addig Csákynál már kitűnt az érett eszközkezelés, a tartalom és forma egyensúlya - foglalta össze Révész Ágota.

A prae egy több mint húsz éves történettel rendelkező brand, aminek növekedését és fejlődését most Ön is segítheti. Célunk, hogy minél több emberhez eljussanak a kultúráról való gondolataink és az ezt tartalmazó termékeink - akár az online portál cikkei, a különböző folyóiratszámok vagy a könyveink. A kooperációt nem szeretnénk viszonzatlanul hagyni: a különböző támogatásokért igyekszünk azzal egyenértékű köszönetet mondani.
További írások a rovatból
Paul Cézanne (1839-1906) rajzaiból és akvarelljeiből nyílik kiállítás nyáron a New York-i Modern Művészetek Múzeumában (MoMA)
Kiss Dániel márványszobrai mondanivalójának sokszínűsége
A BarabásiLab „Rejtett mintázatok. A hálózati gondolkodás nyelve” című kiállításáról a Ludwig Múzeumban
A magyar performansz története 1966–2018 (9): Szerbiai magyar performansz: Nyári Mozi (1988-89)
Más művészeti ágakról
Visszatekintés a Cristóbal Balenciaga Museoa történetére az épület megnyitásának 10. évfordulója alkalmából
A Prae folyóirat Ragály-számából
A zsűri szavazatai alapján a Boszorkánycica az évtized gyerekkönyve!