art&design
2011. 04. 30.
A Közlekedési Múzeum teljes űrhajózási gyűjteménye látható a Petőfi Csarnokban
Május elsejétől ismét látogatható a Közlekedési Múzeum repüléstörténeti és űrhajózási állandó kiállítása a Petőfi Csarnokban, ahol négy év után ismét a teljes gyűjtemény várja az érdeklődőket.
A kiállításon - amely fűtés hiánya miatt csak tavasztól őszig látogatható - idén Gagarin űrrepülésének 50. évfordulójához igazítva a Magyar Műszaki és Közlekedési Múzeum teljes űrhajózási gyűjteménye megtekinthető.
Az eredeti műszerek, modellek, dokumentumok mellett olyan érdekességekkel is várják a látogatókat, mint Farkas Bertalan űrkapszulájának kipróbálható méretpontos mása, vagy a Marson évek óta működő Spirit marsjáró mérethű másolata - mondta el az MTI-nek Szabó Attila muzeológus.
A négyezer négyzetméteres kiállítási területen több mint 50 eredeti motoros és vitorlázó repülőgépet, eredeti repülőgépmotorokat mutatnak be. Olyan, világszerte kuriózumként említett gépek is megjelennek, mint a "királyi" Junkers F-13-as vagy a kétszeres magassági világrekorder Aszódi Lloyd 1914-ből.
A Kossuth-díjas repülőgép-tervező, az idősebb Rubik Ernő több ismert géptípusa is bemutatkozik. A Góbé nevű gyakorló vitorlázó repülőgép kabinjába bele is ülhetnek az érdeklődők, akik számítógépes repülés szimulátor segítségével virtuálisan élhetik át vitorlázórepülés élményét, és azt, hogy mit lát a leendő pilóta az első iskolakör során.
A tárlaton az utasforgalmi és a mezőgazdasági repülés jellemző típusait, berendezéseit, valamint a közforgalmi repülőgép-vezetők és légiutas-kísérők formaruháit is bemutatják.
A kiállítás vasárnaptól október 10-ig a közlekedési múzeum főépületétől alig 300 méterre lévő Petőfi Csarnokban látható.
Az eredeti műszerek, modellek, dokumentumok mellett olyan érdekességekkel is várják a látogatókat, mint Farkas Bertalan űrkapszulájának kipróbálható méretpontos mása, vagy a Marson évek óta működő Spirit marsjáró mérethű másolata - mondta el az MTI-nek Szabó Attila muzeológus.
A négyezer négyzetméteres kiállítási területen több mint 50 eredeti motoros és vitorlázó repülőgépet, eredeti repülőgépmotorokat mutatnak be. Olyan, világszerte kuriózumként említett gépek is megjelennek, mint a "királyi" Junkers F-13-as vagy a kétszeres magassági világrekorder Aszódi Lloyd 1914-ből.
A Kossuth-díjas repülőgép-tervező, az idősebb Rubik Ernő több ismert géptípusa is bemutatkozik. A Góbé nevű gyakorló vitorlázó repülőgép kabinjába bele is ülhetnek az érdeklődők, akik számítógépes repülés szimulátor segítségével virtuálisan élhetik át vitorlázórepülés élményét, és azt, hogy mit lát a leendő pilóta az első iskolakör során.
A tárlaton az utasforgalmi és a mezőgazdasági repülés jellemző típusait, berendezéseit, valamint a közforgalmi repülőgép-vezetők és légiutas-kísérők formaruháit is bemutatják.
A kiállítás vasárnaptól október 10-ig a közlekedési múzeum főépületétől alig 300 méterre lévő Petőfi Csarnokban látható.
További írások a rovatból
Riport a Honey, have you ever heard of “zacskós-tej-tartó”? című kiállítás kurátoraival, Mayer Kittivel, Novák Piroskával és Viski Noémivel
Farkas Tiffany megnyitóbeszéde Ernszt András és Körei Sándor 'Longing for Gaia' című kiállításán
Más művészeti ágakról
Jegyzetek Schillinger Gyöngyvér Rohadjon meg az összes című regényéről