art&design
2008. 07. 08.
Sztálin-szobor: Budapesten ledöntötték - Debrecenben felállították
MTI

A debreceni Sztálin-szobor Mikus Sándor 1956-ban Budapesten ledöntött közismert alkotásának a rekonstrukciója - mondta Gulyás Gábor, a Modem igazgatója.
A szocreál kiállítás kapcsán megjegyezte: tizennyolc évvel a rendszerváltás után eljött az idő, hogy végre a szélesebb közönség és a szakma szembenézhessen a Rákosi-kor kísérteteivel, az ötvenes évek sztálinista képzőművészetével.
Gulyás Gábor szerint ez lesz a szocreál képzőművészet első nagy történeti seregszemléje, "lefújva a port az ötvenes évek rég elfeledett műalkotásairól".
Büszkén feszítő Sztálin-arcmások, munkásokkal parolázó Rákosik, széles mosolyú dolgozók, boldog parasztok, épülő szocializmus és kiránduló kisúttörők - a plakátszerű idillbe merevített szocialista realizmus ismét teljes fényében tündököl majd a Modemben, hogy az utókor ítéletet mondhasson róla - tette hozzá.
A kiállításon - amelynek kurátora Rieder Gábor művészettörténész -, több mint száz nagyméretű, 1950 és 1956 között készült festményt, és néhány emblematikus szobrot tekinthet meg a közönség.
A szocreál kiállítás kapcsán megjegyezte: tizennyolc évvel a rendszerváltás után eljött az idő, hogy végre a szélesebb közönség és a szakma szembenézhessen a Rákosi-kor kísérteteivel, az ötvenes évek sztálinista képzőművészetével.
Gulyás Gábor szerint ez lesz a szocreál képzőművészet első nagy történeti seregszemléje, "lefújva a port az ötvenes évek rég elfeledett műalkotásairól".
Büszkén feszítő Sztálin-arcmások, munkásokkal parolázó Rákosik, széles mosolyú dolgozók, boldog parasztok, épülő szocializmus és kiránduló kisúttörők - a plakátszerű idillbe merevített szocialista realizmus ismét teljes fényében tündököl majd a Modemben, hogy az utókor ítéletet mondhasson róla - tette hozzá.
A kiállításon - amelynek kurátora Rieder Gábor művészettörténész -, több mint száz nagyméretű, 1950 és 1956 között készült festményt, és néhány emblematikus szobrot tekinthet meg a közönség.
További írások a rovatból
Benkő Barnabás, Enyedi Zsolt, Hamerli Judit képzőművészek közös kiállításáról
KristofLAB „Artificial Paradise” című kiállítása a MAMŰ Galériában
Riport a Honey, have you ever heard of “zacskós-tej-tartó”? című kiállítás kurátoraival, Mayer Kittivel, Novák Piroskával és Viski Noémivel
Más művészeti ágakról
Kotányi Attila Éberen kutató élet könyvét mutatták be a Nyitott Műhelyben
Andris Kalnozols: Szólíts Naptárnak – a kötetbemutatóról