art&design
2013. 06. 16.
Berlinbe érkezett az Ámos Imre és a 20. század kapcsolatát bemutató kiállítás
Bálint Marcell, az MTI tudósítója jelenti:
Szentendre, Dunaszerdahely és Pécs után a Balassi Intézet berlini Collegium Hungaricumában mutatják be Ámos Imre festőművész és a 20. század kapcsolatát bemutató összművészeti kiállítást.
A második világháborúban munkaszolgálatosként meghalt művész munkásságát és az életműve ihlette kortárs alkotásokat bemutató tárlatot hétfőn nyitják meg. A kiállítást a Magyarországi Evangélikus Egyház kezdeményezésére rendezték, a keresztény-zsidó párbeszéd jegyében. Az evangélikus egyház "felelősséget érez a múltban elkövetett mulasztásaiért", és a kiállítást "a bocsánatkérés és a szeretet kifejezésének szolgálatába kívánja állítani" - áll a Hol van a te testvéred? című kiállításról szóló sajtóközleményben.
A kiállítás címe az Ószövetségből származik, Káin és Ábel történetére utal. A szervezők kortárs magyar írókat, szobrászokat, festőművészeket, zeneszerzőket kértek fel, hogy Ámos Imre életművéből kiindulva reflektáljanak "az európai etika 20. századi állapotára". A projektben részt vett többek között Haraszty István, Konok Tamás és Nádler István képzőművész, Kertész Imre, Krasznahorkai László és Podmaniczky Szilárd író, Dés László, Vukán György és Fassang László zeneszerző.
A Collegium Hungaricum Berlin (CHB) Moholy-Nagy Galériájában berendezett kiállítás hétfő esti megnyitóján egy pódiumbeszélgetést is tartanak Zsidóság, kereszténység és a holokauszt apokalipszise címmel. A beszélgetésen Fabiny Tamás evangélikus püspök, Christian Wiese vallástörténész, a frankfurti egyetem kutatója, és Kovács András szociológus, a berlini műszaki egyetemen működő antiszemitizmus-kutató központ vendégkutatója vesz részt, a moderátor Isabel Enzenbach, a központ munkatársa.
Ámos Imre 1907-ben született Nagykállón. A budapesti Képzőművészeti Főiskolán Rudnay Gyula tanítványa volt. A posztimpresszionizmus képviselője, számos alkotásán Marc Chagall hatására szürrealista jegyek is megjelentek. 1944 nyarán halt meg, feltehetően egy németországi munkatáborban.
A kiállítás címe az Ószövetségből származik, Káin és Ábel történetére utal. A szervezők kortárs magyar írókat, szobrászokat, festőművészeket, zeneszerzőket kértek fel, hogy Ámos Imre életművéből kiindulva reflektáljanak "az európai etika 20. századi állapotára". A projektben részt vett többek között Haraszty István, Konok Tamás és Nádler István képzőművész, Kertész Imre, Krasznahorkai László és Podmaniczky Szilárd író, Dés László, Vukán György és Fassang László zeneszerző.
A Collegium Hungaricum Berlin (CHB) Moholy-Nagy Galériájában berendezett kiállítás hétfő esti megnyitóján egy pódiumbeszélgetést is tartanak Zsidóság, kereszténység és a holokauszt apokalipszise címmel. A beszélgetésen Fabiny Tamás evangélikus püspök, Christian Wiese vallástörténész, a frankfurti egyetem kutatója, és Kovács András szociológus, a berlini műszaki egyetemen működő antiszemitizmus-kutató központ vendégkutatója vesz részt, a moderátor Isabel Enzenbach, a központ munkatársa.
Ámos Imre 1907-ben született Nagykállón. A budapesti Képzőművészeti Főiskolán Rudnay Gyula tanítványa volt. A posztimpresszionizmus képviselője, számos alkotásán Marc Chagall hatására szürrealista jegyek is megjelentek. 1944 nyarán halt meg, feltehetően egy németországi munkatáborban.
További írások a rovatból
Trafik címmel nyílt kiállítás Lobot Balázs műveiből a Printa edition galériában
Benkő Barnabás, Enyedi Zsolt, Hamerli Judit képzőművészek közös kiállításáról
A Köddé vált jégtenger – Kortárs reflexiók Caspar David Friedrich művészetére című kiállításról
KristofLAB „Artificial Paradise” című kiállítása a MAMŰ Galériában