bezár
 

színház

2015. 03. 06.
A testőr
Tartalom értékelése (0 vélemény alapján):
A férfi-nő kapcsolatokról, a házasság buktatóiról, szerelemről és színházról szól Molnár Ferenc A testőr című műve, amelyet szombaton mutat be a Vígszínház parádés szereposztással a Pesti Színházban.

A Valló Péter rendezte előadásban Eszenyi Enikő, Stohl András és Kern András összjátéka látható. A darab írója, Molnár Ferenc, az egykori Vígszínház legendás házi szerzője, a legsikeresebb magyar drámaíró.
    

Szkéné színház

Valló Péter, aki nagyon sok Molnár-darabot rendezett már, ám a szerzőnek ezt a darabját még nem állította színpadra, az MTI-nek elmondta: Molnárnak erre a művére fokozottan igaz, hogy színész-függő színdarab. Ezúttal a Vígszínház "sztárjaira" - Eszenyire, Kernre, Stohlra - kerestek darabot, és hosszú gondolkodás után döntöttek A testőr mellett - mondta, hozzátéve, hogy parádés szereposztással mutatják be: vendégként Vári Éva is játszik a darabban.
    

Valló Péter arról beszélt, hogy rendezőként megpróbálta azokat az elveket érvényre juttatni, amelyek mentén eddig is rendezte Molnárt. Mint hangsúlyozta, Molnár Ferenc kortárs író, azok a művei, amelyeket eddig rendezett, aznapi történetek voltak. Ugyanúgy érvényesek manapság, mint például A testőr is, amelyben egy színészházaspár magánéletét dolgozza fel a szerző, aki a téma nagy ismerője volt, fél életét az akkori Vígszínházban töltötte.
    

A rendező megjegyezte, hogy a darab születése óta eltelt száz év alatt az emberiség alig változott. "Ha elolvassuk az antikvitásbeli drámaírók műveit, látjuk, hogy 2 és fél ezer év alatt sem változott semmit az ember, nemhogy száz év alatt" - tette hozzá.
    

Ezért, mint mondta, a történetet úgy fogta fel, hogy adott egy mai színész-házaspár, egy év házasság után kezd kihűlni a szerelem, a férj ebbe képtelen beletörődni, és ez elindítja az eseményeket a maguk különös útján.
    

Valló arról beszélt, hogy bár Molnár szórakoztatóan, szellemesen ír, ez nem jelenti azt, hogy a darab vígjáték lenne, az eseményeknek nagy tétje van. Aki élt valaha házasságban, az tudja, hogy a szerelem múlása nagy megpróbáltatás a két ember számára, komoly döntéseket vet fel. Együtt maradni vagy külön válni, hogyan tovább? "Megpróbáltuk mindnyájan az erről a tárgyról való tudásunkat mai hangon előadni" - tette hozzá.
    

A főszereplők nem játszottak még így együtt, Valló Péter azonban - A mamát játszó Vári Éván kívül - mindenkivel dolgozott már. "Nagyon nagy élmény, külön hálás vagyok a sorsnak, hogy megismerhettem" - mondta.
    

A két fiatal tervezővel dolgozott együtt a rendező: a díszlet Cseh Renátó, a jelmez Pusztai Judit munkája.
    

Mint Valló Péter kiemelte, Molnár Ferenc a drámatörténet egyik legnagyobb alakja. "Legalább ugyanolyan nemzetközi presztízst csinál a magyar kultúrának a drámairodalomban, mint amilyet Bartók vagy Liszt a zenében, vagy Munkácsy a festészetben" - mutatott rá, hozzátéve: "ő egy nagyon magas polcon lévő szerző".
    

A replikák jellemzik az alakokat, jók a karakterek, olyan világról ír, amit jól ismer, frappáns, jól bánik a magyar nyelvvel - sorolta Valló Péter. - Molnár képes bármit elhitetni a nézőjével, mert drámai erővel teremt valóságot egy egyébként egy mondattal elmondható tételből. Ezúttal abból, hogy az igazi szerelmet, összetartozást a színház, a művészet világában lehet elérni, mert a köznapokban minden szétmállik, de a művészetben minden újra helyre áll - fogalmazott a rendező.

nyomtat

Szerzők

-- MTI/PRAE --

MTI


További írások a rovatból

Frenák Pál: Lutte of Birds
Kárpáti Péter Térkép a túlvilágról című darabja a Trafóban
színház

Szigethy Gábor: Régi mosolyok, régi könnyek

Más művészeti ágakról

art&design

Megnyitóbeszéd Nagy Dániel kamarakiállításán
irodalom

Bemutatták Závada Péter Éngép című verseskötetét
Kritika a Skin of Glass című filmről


bezár
Regisztráció


bezár
Bejelentkezés