bezár
 

film

2015. 05. 25.
Cannes: a Saul fia nyerte a Zsűri Nagydíját
Tartalom értékelése (0 vélemény alapján):
Óriási elismerés a Saul fiának: a FIPRESCI-díj, illetve Francois Chalais-díj és a Vulcain elnevezésű technikai díj (a Saul fia "kiemelkedő hangmérnöki munkájáért") mellett a Cannes-i Nemzetközi Filmfesztivál második legfontosabb díját, A Zsűri Nagydíját nyerte Nemes Jeles László alkotása.

Nemes Jeles László első egészestés filmje a holokauszt talán utolsó tabutémáját dolgozza fel azzal, hogy a Sonderkommandót állítja a középpontjába. Sault követve megismerjük a tábor gyárszerű működését, Erdély Mátyás operatőr feszültséggel teli képeinek és Rajk László látványtervező munkájának köszönhetően pedig a néző már-már dokumentarista hitelességgel láthatja, pontosan hogyan szervezték meg több millió ember megsemmisítését.
 
Nemes Jeles alkotása már bemutatása előtt a magyar filmtörténelem részévé vált: Makk Károly, Kósa Ferenc és Sára Sándor nyomdokain járva, közel fél évszázad múltán újra hazai elsőfilmest válogattak be a Cannes-i Nemzetközi Filmfesztivál hivatalos versenyprogramjába!

A Zsűri Nagydíja a legrangosabb díj, amit Cannes-ban magyar nagyjátékfilm eddig elnyert - legutoljára Mészáros Márta Napló gyermekeimnek című 1982-es alkotása részesült ebben az elismerésben.

prae.hu

Puskás Lilla írása a filmről Cannes-ból: A kaddis nem elég

nyomtat

Szerzők

-- Balogh Endre --

A prae.hu művészeti portál alapító-főszerkesztője, a PRAE.HU Informatikai és Kommunikációs Kft. ügyvezetője, a Prae Kiadó vezetője. 2009-2011 a József Attila Kör Irodalmi Egyesület (JAK) elnöke. Önálló prózakötete: A parazita (2008, FISZ). Weboldal: www.baloghendre.hu


További írások a rovatból

Lichter Péter: Frankenstein eksztázisa – A found footage filmek és videóesszék formavilága
Dev Patel: A Majomember
A 74. Berlini Nemzetközi Filmfesztivál

Más művészeti ágakról

színház

Egy tökéletes nap Szenteczki Zita rendezésében a Hatszín Teátrumban
színház

A MáSzínház KÖT-EL-ÉK – „Okos lány, túlteszi magát rajta!” előadásáról
Kritika a Das Rheingold és a Die Walküre előadásairól a Wagner-Napokon
art&design

Vetlényi Zsolt FOLYÓÍRÁS című kiállításának kritikai szemléje


bezár
Regisztráció


bezár
Bejelentkezés