bezár
 

zene

2018. 01. 10.
2017 igazán világhíres magyar zenészei
Várjon Dénes, Schiff András, Várdai István, Baráti Kristóf, Magyar Állami Operaház, Magyar Nemzeti Balett a Bachtrack előkelő listáján
Tartalom értékelése (4 vélemény alapján):
Négy magyar zenész is szerepel a londoni Bachtrack azon elemzésében, mely 2017 legjelesebb koncerthelyszíneinek statisztikáit dolgozza fel. Várjon Dénes személyében magyar a koncerteken legeslegtöbbször foglalkoztatott zongorista, a negyedik Schiff András, Várdai István a világ legkapósabb csellistája, valamint Baráti Kristóf a hegedűművészek közt a nyolcadik.

A bachtrack.com 31,862 előadást elemezve jutott arra a következtetésre, hogy a legtöbbet játszott zeneszerző 2017-ben W. A. Mozart volt, utána Beethoven, majd J. S. Bach. A kimutatást áttekintve látható, hogy Bartók Béla zeneszerzőként közkedveltebb lett 2016-hoz képest, A csodálatos mandarinnal és a Concertóval. Az is kiderül az elemzésből, hogy az olaszok és a spanyolok után a magyarok játszanak legtöbbször romantikus operát.

Klasszikus kedvencek 2018.

Zeneművek

A legtöbb koncertet a New York Filharmonikusok adták, ők 135 alkalommal zenéltek pódiumon. Karmesterként Philipp Jordan lépett vezényelt legtöbbször, 97 alkalommal.

A legtöbb operaelőadás a Magyar Állami Operaházban volt (239), s 90 előadásával a Magyar Nemzeti Balett a kilencedik helyre került.

Végül pedig, aminek a leginkább örülhetünk, az a zongoristák, a hegedűművészek, valamint a csellisták „rangsora”. A világ koncertpódiumain a zongoristák közt a legnagyobb igény Várjon Dénesre volt 2017-ben, a negyedik ugyanebben a rangsorban Sir Schiff András. A legkeresettebb csellista Várdai István volt. A hegedűművészek közt Baráti Kristóf a nyolcadik legtöbbször foglalkoztatott volt.

Az angol nyelvű elemzés elérhető a bachtrack.com oldalon, a linkre kattintva.

Előadóművészek

Érdekességképp érdemes megemlíteni, hogy 2016-ban is ugyanez a négy magyar művész szerepelt a Bachtrack elemzésében.

nyomtat

További írások a rovatból

Nagy Ákos zeneszerző téridőről, 4D-ről, kapitalizmusról – és persze komponálásról
Sziget Fesztivál, 2018., augusztus 12. és 14.
Szubjektív, beszámoló, Bánkitó ’28

Más művészeti ágakról

építészet

Organikus városok Organikus városok
Bornemisza Eszter: Városi hegek
színház

Az artisztika fellegvára Az artisztika fellegvára
A Fővárosi Nagycirkusz története a kezdetektől napjainkig
Csapody Kinga adventi mesekönyvről, régi-új kedvencekről és nagy meglepetésekről


bezár
Regisztráció


bezár
Bejelentkezés