bezár
 

építészet

2023. 05. 20.
Brazília nyerte az Arany Oroszlánt
Tartalom értékelése (0 vélemény alapján):
Brazília nyerte az Arany Oroszlánt Brazília nyerte a legjobb nemzeti kiállításnak járó Arany Oroszlánt, Alessandro Petti és Szandi Hilal pedig a főkurátori válogatás legjobb kiállítójának fődíját a 18. Velencei Nemzetközi Építészeti Biennále szombati eredményhirdetésén.

Brazília nemzeti pavilonja idén Gabriela de Matos és Paulo Tavares Terra (Earth) című tárlatát mutatja be. A nemzetközi zsűri méltatása szerint a projekt egyfajta kutatás és építészeti beavatkozás, amely az őshonos, illetve a fekete népesség filozófiáját és gondolkodásmódját vizsgálja, keresve a jóvátétel módozatait.

prae.hu

Különdíjat nyert Nagy-Britannia pavilonja, ahol a Dancing Before the Moon című tárlat látható. A zsűri kiemelte Jayden Ali, Joseph Henry, Meneesha Kellay és Sumitra Upham kurátori stratégiáját és felvetéseit, amelyek a mindennapi rítusok erejét ünneplik, mint az ellenállás formáit és mint térbeli gyakorlatokat a diaszpórák közösségeiben.

A Lesley Lokko főkurátor által The Laboratory of the Future címmel összeállított válogatásból a Daar című projekt nyerte el az Arany Oroszlán-díjat az alkotók - Alessandro Petti (Stockholm) és a Szandi Hilal (Betlehem) - hosszú távú tevékenységéért és mély politikai elkötelezettségéért a dekolonizáció építészeti és tanulási gyakorlata terén Palesztinában és Európában.

A főkurátori kiállítás legjobb fiatal alkotójának járó Ezüst Oroszlánt a nigériai születésű, Brooklynban élő Olalekan Jeyifous vehette át, különdíjat kapott továbbá a belga Twenty Nine Studio / Sammy Baloji, a dél-afrikai Wolff Architects (Ilze Wolff és Heinrich Wolff), valamint a brit Thandi Loewenson.

Lesley Lokko főkurátor javaslatára Arany Oroszlán-életműdíjjal - mint azt már korábban bejelentették - Demas Nwoko nigériai képzőművész, designer, építész munkásságát ismerte el a Velencei Biennále.

A biennále magyar pavilonjának idei kiállítása a Néprajzi Múzeum új épületét és annak homlokzati ornamentikáját állítja a középpontba Reziduum - The Frequency of Architecture címmel.

A Néprajzi Múzeum homlokzatán körbefutó árnyékoló fémrácsozat a gyűjteményben őrzött, különféle népek hagyományaiból származó tárgyak mintáinak kortárs ornamentika-átiratait jeleníti meg. Velencében a látogatók többek között magukat az ornamentikát hordozó díszítmény-rácsokat is megtekinthetik különleges lézeres megvilágításban egy installáció formájában.

Fontos szerepet kap a kiállításban a zene is: egyrészt egy új hangszer, a Mátrai Péter építész-zeneszerző által tervezett Hanghenger révén, másfelől zenei motívumként, amely az installáció terében hallhatóvá teszi az épület pixelornamentikája által inspirált muzsikát.

Az épület urbanisztikai és tájépítészeti kontextusát a pavilon udvarában felállított makett érzékelteti, amelyen láthatók a Liget Budapest projekt már megvalósult fejlesztései és további tervezett épületei is.

A Néprajzi Múzeum gyűjteményét a kiállításban egy animációs kisfilm, az Ethnozoom, valamint egy interaktív számítógépes program, a Motívumalkotó jeleníti meg.

A Reziduum projekt résztvevői Ferencz Marcel, Mátrai Péter, Z. Halmágyi Judit és Haász Ferenc, kurátora pedig Kondor-Szilágyi Mária.

A 18. Velencei Építészeti Biennále szombattól november 26-ig városszerte számos kísérőrendezvénnyel, ifjúsági és egyéb programmal várja a látogatókat.

Fotó: www.labiennale.org

nyomtat

Szerzők

-- MTI/PRAE --

MTI


További írások a rovatból

építészet

Hiány és emlékezet című Breuer Marcell emlékkiállítás Pécsett
építészet

Breuer Marcell emlékkiállítás Pécsett
építészet

Interjú Filip Rybkowskival
építészet

Pesti Attilával az okosotthonok kérdéseit jártuk körbe

Más művészeti ágakról

színház

A Katona József Színház Közösségi színházi projektjének bemutatójáról
Ketevan Vashagashvili: Szerződés kilenc hónapra


bezár
Regisztráció


bezár
Bejelentkezés