bezár
 

Felhasználói adatlap

-- Dósa Judit --

felhasználói adatlapja

2019-ben végzett az ELTE magyar alapszakos képzésén, ahol szerkesztőnek tanult. 2012 óta foglalkozik újságírással, a MÚOSZ és az AEJ Hungary (Európai Újságírók Szövetsége, Magyar Tagozat) tagja. A gyermeki rácsodálkozás képességének megőrzését tartja a legfontosabbnak. Szeretne megismertetni minél több 'csodát' minél több emberrel, mert: "Csak két dologban hihetsz. Vagy abban, hogy a világon minden csoda, vagy abban, hogy semmi sem."

Dósa Judit által feltöltött cikkek:

A nagy átverőshow
A nagy átverőshow
Jordi Galceran: Láncra vert szavak – az RS9 és a Neptun Brigád sokkoló, retraumatizáló, ébredésre serkentő koprodukciója
Botos Éva és Baksa Imre duója az idegeket borzolja a Vallai Kert színpadán, a minimális díszletek és maximális hatásfok együttes erejével. A Láncra vert szavak című előadás gyengeségei mellett bátran büszkélkedhet azzal, hogy ijesztő pontossággal mutatja be a bántalmazó kapcsolatok egyik legszörnyűbb elemét, a szinte agymosásig menő verbális abúzust, a gaslightingot. Emellett a fizikai erőszak tulajdonképpen már csak keserű méreggel befecskendezett hab azon a bizonyos félelemből, megfélemlítésből, hatalom-, bír- és korlátlan kontrollálási vágyból sütött tortán. Rövid vissza- és betekintés a karanténos időkben egy másik típusú bezártságba.
Én akarok lenni a legjobb gyerek a világon!
Én akarok lenni a legjobb gyerek a világon!
Egy méhkaptár traumatikus hétköznapjainak krónikája – A méhek istene a Kolibri Pincében
Utoljára tíz évvel ezelőtt jártam idelenn, az Andrássy útról nyíló pincében. Akkor a Lila történetét játszották Vidovszky György rendezésében. Nyomasztó volt. Fullasztó, kétségbeejtő, euforikus élmény. Ugyanezt érzem, amikor 2019. decemberében, tíz évvel később a Kolibri Pincében ülök. Csend. Döbbenet. Satuba szorított mellkas. Ezek után én mégsem akarok már jó gyerek lenni.
Az önfelvállalás és az én-beszéd hatalma
Az önfelvállalás és az én-beszéd hatalma
Csórics Balázs Lélektükrök című önismereti irodalmi estjének napok múlva is dolgozó visszhangjai
Évek óta úgy tapasztalom, hogy az önálló esteknek különleges ereje van. Az egyik legrizikósabb vállalkozás és egyben az egyik legerőteljesebb műfaj. Csórics Balázs önálló estjén saját lelkisége mélyére utazik, és ezt osztja meg nézőivel, még inkább estéről estére őt kísérő társaival, akiket meghív erre az érzékeny, önreflexív utazásra, párbeszédre. Ezzel a vállalásával pedig, valami igazán tiszteletre és elismerésre méltó kezdeményezésbe fogott bele.
Drágám, megjöttek a perverzek!
Drágám, megjöttek a perverzek!
Többszörös orgazmus a Budapesti Anarchista Színház előadásában
Mindig is nagyon érdekeltek a normától eltérő modellek, viselkedés-, élet- és létmódok, ezért különös érdeklődéssel, várakozással tekintek a ma este elé, amikor a poliamóriáról, erről a kapcsolati szempontból a jelen uralkodó normatívájától igencsak eltérő formáról nézhetek meg egy előadást. A címe Többszörös orgazmus, és ahogyan az alkotók írják, az etikus nem monogám kapcsolati formákat járja körül. Hogy miért igazán fontos, hogy ezekről előadás született, és ezt az előadást idén hetedik éve játsszák? Mert egyre erősebben érzékelhető, ahogyan feszítjük szét eddigi megszokott kapcsolati építményeinket, miközben az újabb formákra, megoldásokra még mindig alig-alig vagyunk nyitottak. Előbb ítélkezünk, mintsem megismerkednénk velük. Erre az ismerkedésre ad lehetőséget a Budapesti Anarchista Színház előadása.
Megismerni a cigányságot
Megismerni a cigányságot
Lakatos Menyhért Füstös képek című regénye alapján készült előadáson jártunk
A Füstös című darabot az Ódry Színpad Padlásán mutatták be, műfaja fizikai színház, rendezője Nagy Henrik, végzős hallgató. Hogy miért éppen ehhez a témához nyúlt, arról egy interjúban azt meséli, amellett, hogy élete egyik meghatározó olvasmányélménye volt Lakatos Menyhért 19 nyelvre lefordított könyve, az is szerepet játszott, hogy ő maga is cigány származású, s mert úgy látja az új történetekre nagy igény van, s talán még annál is nagyobb a cigányság hagyományainak, világának megértésére, megismerésére.
Megtisztulás elvitelre
Megtisztulás elvitelre
Ábel Stella Psyché-interpretációja. Monodráma, ami szó szerint a székhez szegez
Péntek este van, amikor ismét befordulok a Vas utcába. A városban tömeg, banyatankok mintájára készült, gurulós hangfallal bulizni induló társaságok, a szokásos budapesti hétvégi hangulat. A Vas utca meglepően csendes, alig pár méterre mindettől. Vagy csak én csendesedtem el, ahogy már készítem magam az alámerülésre? Mint kiderül szó szerint, mert Ábel Stella Weöres regényéből készült monodrámáját az Ódry Színpad pincéjében játssza, karnyújtásnyi, Psychéhez illő intim közelségben közönségéhez.
Tarr Béla utolsó utáni szava
Tarr Béla utolsó utáni szava
Missing People (Hiányzó emberek) Tarr Béla mozgó csendélete a Bécsi Ünnepi Heteken
Gabi Hift nachtkritik.de-n megjelent írása alapján megkísérlem összefoglalni, mit is láthatott, tapasztalhatott a közönség Tarr Béla bécsi performansz-előadásán. A filmet maga a rendező nevezi így, mikor az előadás előtt felhívja a figyelmet, hogy a következőkben egyfajta installációban vehetnek részt a megjelentek, akik szinte zarándokoltak, hogy láthassák Tarr A torinói ló utáni #mégisfilmjét. A mester legutóbbi munkája után kijelentette: mindent elmondott már – ahogy ezt több fórumon is olvashatjuk –, rajongói pedig reménykedtek, hogy mégis van még valami, hiszen eddigi utolsó filmje olyan sötét zárása lett volna egyébként is megterhelő életművének, ami sokak számára szinte elviselhetetlennek tűnt.
Előző héten még kellékek után szaladgáltunk…
Előző héten még kellékek után szaladgáltunk…
A Létra Kulturális Egyesület Ébredés című darabjának budapesti bemutatóján jártunk
Vannak darabok, melyek esetében különösen fontosak a körülmények. A mögöttes események, az áldozatok, amiket az alkotóik hoznak, az út, ami elvezet addig a színpadon töltött egy-másfél óráig. A Létra Kulturális Egyesület Ébredés című, első egészestés produkciója ilyen.
bezár
Regisztráció


bezár
Bejelentkezés