bezár
 

Felhasználói adatlap

-- Király Péter --

felhasználói adatlapja

Király Péter által feltöltött cikkek:

Megtalálni a művet, amely megszólít
Megtalálni a művet, amely megszólít
Háttérinterjú Deák Erikával, a Deák Erika Galéria alapítójával a hazai művészeti képzésről, a pályakezdők lehetőségeiről és arról, hogy mit jelent galeristának lenni
Az elmúlt évek a lezárások miatt minden galéria számára megterhelők voltak, mégis, valahogy meg kellett oldaniuk, hogy fenntartsák az érdeklődést az online térben is. Többek között ezekről a túlélési stratégiákról, online megjelenésről is kérdeztük Deák Erikát, aki több évnyi külföldön tanulás, majd munka után nemcsak egy kortárs művészeket felvonultató galériát alapított itthon, hanem több, fiatal pályakezdőket – alkotókat és kurátorokat egyaránt – támogató ösztöndíjat is.
A magány misztikája
A magány misztikája
Recenzió Neogrády-Kiss Barnabás Solitude című fotókönyvéről
A fényképezés szublimált gyilkosság, írja Susan Sontag, hiszen fényképezni más embereket olyan, mintha erőszakot tenne rajtuk a fényképész. Sajátságos helyzetet eredményez; az alkotó – mint Neogrády-Kiss Barnabás teszi – akkor is befelé figyel, mikor kifelé tekint, így a gyilkos és áldozat egy és ugyanaz az aktus során. E metafizikai öngyilkosság szorosan összefügg az önismerettel, mivel így apránként minden külsődlegességtől megszabadulhat az ember. Kérdés, mennyire áll készen arra, ami a folyamat végén várja.
Postával átugrani a vasfüggönyt
Postával átugrani a vasfüggönyt
Interjú Tót Endrével a kádári diktatúra kijátszásáról, az emigrációjával járó kanosszajárásról és az ösztöndíjak fontosságáról
Tót Endre Kossuth-díjas konceptuális képzőművész, aki minden kétséget kizáróan a 20. század egyik legnagyobb jelentőségű magyar képzőművésze, a mail-art úttörője, munkái számos világhírű múzeumban megtalálhatók. Tót a ’70-es évek végén külföldre emigrált, ám nem szakította meg végleg a kapcsolatot szülőhazájával, évente hazajár Magyarországra. Jelenleg Kölnben él és dolgozik, nemrég TÓTalJOY néven alapított egy kortárs magyar képzőművészeket támogató díjat.
Emléktereink
Emléktereink
Kontha Dora legújabb sorozatán keresztül egyedülálló módon nyúl témájához
Kontha Dora „Lélekképek” című polariodsorozatának összetettsége, lakonikus megfogalmazási módja magába foglalja mindazt, ami az alkotót – eddigi munkássága alapján – érdekli. Ám míg régebbi sorozataiban a fotográfia segítségével járta körbe alaposan külön-külön az időbeliség, az álom vagy épp a tér témáját úgy, hogy ezeknek lezártságot adott, addig a „Lélekképek” fotósorozatának rétegei egyik képről a másikra járva összefonódnak majd szétbontódnak, miközben esszenciálisan egyesítik magukban a korábban vizsgált tartalmakat. Az alkotások elodázzák a gyors interpretálást, azonban ezzel elősegítik a kontempláció lehetőségét – pont mint Pénelopé vászna.
A jövőbe tekinteni, a jelenben élni, a múltban keresni
A jövőbe tekinteni, a jelenben élni, a múltban keresni
Interjú Fridvalszki Márkkal a külföldi felsőoktatásban szerzett tapasztalatairól, a művészethez és alkotásaihoz való hozzáállásának megváltozásáról a bécsi, lipcsei és berlini közeg hatására
Az egyetemi tanulmányai kezdetétől fogva aktívan kiállító alkotót több díjra jelölték már, köztük az Esterházy Art Awardra és a Leopold Bloom Képzőművészeti Díjra is. 2021-ben több nemzetközi kiállításon fog szerepelni, Budapesten legközelebb az ISBN könyv+galériában lesz látható egyéni kiállítása.
A köztes térben létezni
A köztes térben létezni
Interjú Szegedi-Varga Zsuzsannával pályakezdésről, kortársakról és saját projektekről
Szegedi-Varga Zsuzsanna képzőművész már több mint két évtizede él Amerikában, ahol bátran osztja meg ötleteit az őt körülvevő közeggel. Azonban az alkotáshoz számára szinte elengedhetetlen egy bizonyos köztes helyzet, amit Magyarország és Amerika között ingázva tapasztal meg leginkább. Amerika-szerte, Izraelben és Európában is számos kiállítása volt már, ezekről, a pályakezdésről és a művészettel kapcsolatos jelenlegi tapasztalatairól is kérdeztük.
Mi van a szemünk előtt lebegő fátyol mögött?
Mi van a szemünk előtt lebegő fátyol mögött?
Kiss Dániel márványszobrai mondanivalójának sokszínűsége
Kiss Dániel Metamorfózis című kiállításában azt mutatta meg a Nagyházi Contemporaryban, ami állandóan szemünk előtt lebeg, mégis többnyire figyelmen kívül hagyjuk jelenlétét, és immanenciája csak ritkán tudatosul bennünk. Most azonban a kiállítás kapcsán, amelyet január 26-ig lehetett megtekinteni, fizikai valójukban is megjelentek előttünk eredeti méretük többszörösében.
Karanténba zárt vizuális napló
Karanténba zárt vizuális napló
Birtalan Zsolt 40 nap (Karantén napló) kiállításáról
Birtalan Zsolt „40 nap (Karantén napló)” kiállítása a sors iróniájának esett áldozatul: az újonnan meghozott tilalmak miatt karanténba került kiállítás online tekinthető meg az ArtPhoto Galéria weboldalán.
Artusban a tao színház
Artusban a tao színház
Goda Gábor Minden (is) című darabja az Artus Társulat előadásában
Goda Gábor legújabb Minden (is) című darabjában nem kevesebbre vállalkozik, mint arra, hogy megmutassa a dolgokban rejlő kettősséget. A nyugati civilizáció a kettőt ellentétnek fogja fel: jó – rossz, sötét – világos. A kelet ezzel szemben (és elsősorban a kínai hagyományra gondoljunk) nem választja el élesen az ellentéteket. Ezek inkább áthatják egymást, kavarognak egymás körül és a magjuk többnyire az ellentétes erőn alapszik.
Az érintések láthatatlan története
Az érintések láthatatlan története
Szántói Lilla taktilis érzékelésen alapuló kiállításáról
Szántói Lilla "A látvány érintése" című első egyéni kiállításán három sorozattal igyekszik bemutatni az ontológiai érintést a hétköznapi érintkezéseken át a teljesen személyes, intim pillanatokig és ezek képpé alakításával.
bezár
Regisztráció


bezár
Bejelentkezés