színház
2011. 06. 30.
A Tragédiával kezdődik a Szegedi Szabadtéri Játékok
Sokszínű darab, álomjáték, álomképek sorozata várja a nézőket Az ember tragédiáján, a Szegedi Szabadtéri Játékok idei nyitóelőadásán pénteken.
A szegedi Dóm tér csaknem hatvan méter széles színpada egyedi rendezői gesztusokat, megoldásokat és megszólalási módokat igényel - mondta Vidnyánszky Attila rendező, aki szerint a tér szakralitását sem lehet figyelmen kívül hagyni: úgy kellett alakítani díszletet, hogy az jól "muzsikáljon együtt" a gyönyörű Fogadalmi templommal.
A Kossuth- és Jászai-díjas művész elárulta: nagy alázattal és őszintén próbált Madách Imre drámai költeményéhez nyúlni, amely számára a legnagyobb, leginspirálóbb és legtöbb titkot rejtő magyar színpadi mű. Mint mondta, arra törekedett, hogy az előadás kiszakadjon a felszínes világ zsongásából, s a darab hitet és erőt sugározzon a nézőknek.
Az egymást álomszerűen követő színek során az élet és halál, a sötét és a világos gigászi küzdelmének lehet tanúja a közönség - fogalmazott a rendező.
Vidnyánszky Attila elmondta: nem volt számára kérdéses, hogy Lucifer szerepét a különleges színészi adottságokkal rendelkező Trill Zsolt alakítsa.
A különleges, akár "kígyószerű alakot" is felvenni képes művész mellé a direktor olyan Ádámot keresett, aki képes újrateremteni a mai színházból szinte teljesen száműzött vagy csak valamilyen giccses formában megjelenő pátoszt. Rátóti Zoltán képes gyökeret verni a mozgékony Lucifer mellett, szavainak súlya van.
Az örök nő jövőt hordozó ezerarcú vibrálását pedig Ónodi Eszter formálja meg a színpadon. Ádám és Éva párosát a rendező szándékoltan nem a legfiatalabb színészgeneráció tagjai közül választotta, hiszen a Madách-mű gondolatainak hiteles megjelenítéséhez egyfajta érettségre van szükség.
A darabban több mint százhatvan szerep van, ezek többségét a beregszászi Illyés Gyula Színház társulatának tagjai játsszák. Mivel a darab cselekménye nem lineáris történet, hanem egymást követő álomképek sorozata, Vidnyánszky Attila fontosnak tartotta, hogy az egyes színek fontosabb szerepeit is "fajsúlyos" színészek alakítsák.
Így a közönség Keplerként Cserhalmi Györggyel, Miltiádészként Gáspár Sándorral, Péter apostolként Blaskó Péterrel, az Énekes szerepében pedig Hobóval találkozhat pénteken, majd szombaton a szegedi Dóm téren.
A Kossuth- és Jászai-díjas művész elárulta: nagy alázattal és őszintén próbált Madách Imre drámai költeményéhez nyúlni, amely számára a legnagyobb, leginspirálóbb és legtöbb titkot rejtő magyar színpadi mű. Mint mondta, arra törekedett, hogy az előadás kiszakadjon a felszínes világ zsongásából, s a darab hitet és erőt sugározzon a nézőknek.
Az egymást álomszerűen követő színek során az élet és halál, a sötét és a világos gigászi küzdelmének lehet tanúja a közönség - fogalmazott a rendező.
Vidnyánszky Attila elmondta: nem volt számára kérdéses, hogy Lucifer szerepét a különleges színészi adottságokkal rendelkező Trill Zsolt alakítsa.
A különleges, akár "kígyószerű alakot" is felvenni képes művész mellé a direktor olyan Ádámot keresett, aki képes újrateremteni a mai színházból szinte teljesen száműzött vagy csak valamilyen giccses formában megjelenő pátoszt. Rátóti Zoltán képes gyökeret verni a mozgékony Lucifer mellett, szavainak súlya van.
Az örök nő jövőt hordozó ezerarcú vibrálását pedig Ónodi Eszter formálja meg a színpadon. Ádám és Éva párosát a rendező szándékoltan nem a legfiatalabb színészgeneráció tagjai közül választotta, hiszen a Madách-mű gondolatainak hiteles megjelenítéséhez egyfajta érettségre van szükség.
A darabban több mint százhatvan szerep van, ezek többségét a beregszászi Illyés Gyula Színház társulatának tagjai játsszák. Mivel a darab cselekménye nem lineáris történet, hanem egymást követő álomképek sorozata, Vidnyánszky Attila fontosnak tartotta, hogy az egyes színek fontosabb szerepeit is "fajsúlyos" színészek alakítsák.
Így a közönség Keplerként Cserhalmi Györggyel, Miltiádészként Gáspár Sándorral, Péter apostolként Blaskó Péterrel, az Énekes szerepében pedig Hobóval találkozhat pénteken, majd szombaton a szegedi Dóm téren.
További írások a rovatból
Az ember, aki elvesztette az időt című előadás a Vígszínházban