színház

Az 1991-ben Földi Béla által alapított Budapest Táncszínház repertoárjában már korábban is megjelentek a klasszikus világirodalmi művek táncszínházi adaptációi. A Száz év magány és a Kislányom, Anne Frank című darabok sikerét követően az együttes Csehov drámájának non-verbális átdolgozásában a koreográfus, Sághy Alexandra a magány, a megalkuvás, a kilátástalanság, a reménytelenség, a nihilből való kitörés érzéseit jeleníti meg. A bemutatót követően a darabról megjelent kritikák szerint képvilágában érzékien gazdag, egyéni, lecsupaszítja és mélyebbre ás a Három Nővér történetében. A Budapest Táncszínház ezen darabjával meghívást kapott a győri XIV. Magyar Táncfesztiválra, illetve Budapesten számos alkalommal került bemutatásra a Várkert Bazárban és az együttes saját játszóhelyén, a DEPO stúdió színházban.
A nézők legközelebb az előadást május 15-én láthatják Tatabányán, illetve Budapesten május 23-án a Nemzeti Táncszínház új épületében a Millenárison.
HÁROM NŐVÉR
Vágyainkba zárva….
Egy sors vagy három különböző életút? Egy karakter ábrándozása vagy a mindannyiunkból kiszabadulni vágyó lélek menekülése a hétköznapok realitásából?
Álmaink, reményeink, melyek tettek, tenni akarás hiányában vissza visszatérő fásult gondolatokká korcsosulnak, ezzel megfosztva magunkat a jelenben rejlő boldogság felismerésének, megélésének lehetőségétől. Az önmagunk által teremtett gondolatok, melyek önsajnálattal vannak mélyen átitatva kiábrándult közönybe süllyesztenek.
...maga az esszencia, az életérzés, a csehoviság, amit jól irányzott hívószavakkal (időtlenség, másoktól való függés, elvágyódás) ültet át mozgásba... Sághy klasszikus táncszínházi eszközökkel, igen jó táncosokkal, átgondoltan, nem illusztrálva, egy-két gyermeteg megoldást leszámítva (erőltetett vihorászás, az orosz dalbetét vagy az előnytelen, hálóingszerű jelmezek a főszereplőkön) hitelesen és végig koncentráltan fogalmazza meg a maga Három nővérét. A nagy előd, Pina Bausch hatását persze le nem tagadhatná, de nem is kell. Darabja korántsem utánzat. - részlet Králl Csaba az Élet és Irodalomban megjelent kritikájából.
...Sághy Alexandra kifinomult érzékkel bánik a kontrasztokkal. Lecsupaszítja és még mélyebbre ás a Három nővér történetében. Egyszerű, tömény, innovatív és magával ragadó. Az álmokkal, reményekkel, ábrándokkal, félelmekkel és temérdek önsajnálattal átitatott falakkal teremti meg saját börtönüket... - részlet Tőkés Imola írásából.
További információk a www.budapestdancetheatre.hu oldalon érhetők el.
Fotók: Dusa Gábor, www.budapestdancetheatre.hu