bezár
 

art&design

2019. 05. 07.
Móré Mihály-emlékkiállítás Debrecenben
Tartalom értékelése (0 vélemény alapján):
Móré Mihály-emlékkiállítás Debrecenben 95 éve született Móré Mihály festő- és grafikusművész alkotásaiból nyílt emlékkiállítás vasárnap Debrecenben, a Kölcsey Központ Bényi-termében.

Áfra János költő, művészeti író megnyitója előtt hangfelvételről idézték fel Móré Mihálynak a művészetéről vallott szavait.
,,Festőből lettem grafikus, engem a mesterség, s abban is mindig az új technikai kivitelezés érdekelt, ebbéli kíváncsiságom miatt próbáltam ki szinte minden műfajt és technikát" – mondta a felvételen Móré Mihály, hozzátéve: ,,gyekeztem a lehető legtöbbet megtudni az emberről. Csak az érzéseivel, a bajaival, a vágyaival, a gondolataival együtt tudom őt képpé eleveníteni".

A megnyitón Áfra János idézte fel a debreceni festő- és grafikus művészi pályáját, kiemelve, hogy az akkori "hivatalosságokkal" gyakran szembekerülő művész ugyan állami elismerést nem kapott, de számos országos grafikai pályázatot megnyert.

Móré Mihály Szőnyi István tanítványa volt, Picasso és Matisse művészete állt hozzá közel, portréi mellett több alkotását a Hortobágy ihlette. Az 1924-ban született és 1997-ben elhunyt Móré Mihály Debrecen képzőművészeti és közéletének egyik meghatározó alakja volt, sokan ma is őrzik történeteit, karakterét – hangzott el a megnyitón.

Hagyatékát özvegye, Tariska Eszter a városra hagyományozta, ezekből a festményekből és grafikákból rendezte meg az emlékkiállítást Tamus István grafikusművész, az Ajtósi Dürer Egyesület elnöke.

Móré Mihály A vonal diszciplínája című tárlata június 2-ig látható a debreceni Kölcsey Központban.

nyomtat

Szerzők

-- Balogh Endre --

A prae.hu művészeti portál alapító-főszerkesztője, a PRAE.HU Informatikai és Kommunikációs Kft. ügyvezetője, a Prae Kiadó vezetője. 2009-2011 a József Attila Kör Irodalmi Egyesület (JAK) elnöke. Önálló prózakötete: A parazita (2008, FISZ).


További írások a rovatból

art&design

Szoborbontás félhomályban Szoborbontás félhomályban
Retrospektív írás az „Osztapenko maradhat? – Köztéri politikai szoboráthelyezések Budapesten 1990–1993 között” című kiállításról
art&design

Posztszocialista épületrombolás vagy „szoc-reál” fenntarthatóság? Posztszocialista épületrombolás vagy „szoc-reál” fenntarthatóság?
Reflexió a girlscanscan Tripping on Modernist Monuments című kiállításáról
art&design

Keleti kényelem egy sosemvolt nyugaton Keleti kényelem egy sosemvolt nyugaton
Sudár Péter Édesapa Adidasban című kiállításáról

Más művészeti ágakról

Vaktérkép
Interjú Totth Benedekkel írásról, fordításokról és a magyar irodalom lehetőségeiről külföldön
irodalom

Szív-fitness Szív-fitness
Helyzetjel
Bartis Attila Jávai kalandjairól mesélt


bezár
Regisztráció


bezár
Bejelentkezés