bezár
 

színház

2021. 07. 02.
Mundruczó Kornél színházrendezőként tér vissza a Velencei Biennáléra
Tartalom értékelése (0 vélemény alapján):
Mundruczó Kornél színházrendezőként tér vissza a Velencei Biennáléra Aa Proton Színház Nehéz istennek lenni című előadása Velencében búcsúzik a külföldi, itthon pedig a 75. jubileumi előadással a hazai közönségtől.

„Lélegzetelállító, kelet-európai hardcore-reality színház." Der Standard

Egy évvel azután, hogy a Pieces of a Woman című filmjét a Velencei Nemzetközi Filmfesztivál versenyprogramjában bemutatták, Mundruczó Kornél ismét szerepel a La Biennale programjában, de ezúttal a színházi szekcióban. A Nehéz istennek lenni olaszországi premierjére szabadtéren, az Alfredo Albanese parkban kerül sor: az olasz közönség 2021. július 6-án és 7-én tekintheti majd meg az előadást. A 2010-es bemutató óta eltelt 11 év alatt a Proton Színház produkciója bejárta Európát, sőt még Ausztráliába is eljutott, a mostani lesz a 19. és egyben utolsó vendégjátéka. A Sztrugackij fivérek ihlette darabban Láng Annamáriát, Wéber Katát, Kiss Diána Magdolnát, Gera Marinát, Rába Rolandot, Bánki Gergelyt, Katona Lászlót, Friedenthal Zoltánt, Szemenyei Jánost és Nagy Zsoltot láthatja a közönség.

Szkéné színház

A Biennale Teatro idei programját a nemzetközi hírű ricci/forte társulat alapítói Stefano Ricci és Gianni Forte állították össze. A művészeti vezetők Mundruczó Kornél rendezése mellett meghívták Hód Adrienn társulatát, a szintén magyar Hodworks-öt, illetve olyan neves nemzetközi alkotókat, mint például a lengyel Krzysztof Warlikowski, az angol Kae Tempest vagy a német Thomas Ostermeier.

A magyar közönség 2021. augusztus 27-én, 28-án és 29-én a Gyömrői út 156. szám alatt található raktárban láthatja utoljára a Proton Színház első, saját gyártású, nemzetközi koprodukcióban készült előadását, mely ezúttal az Örkény István Színházzal együttműködésben fog megvalósulni. A búcsú ez alkalommal egyben ünnep is lesz, ugyanis a színdarab 75. jubileuma is erre az utolsó blokkra fog esni.

Néhány nemzetközi és hazai kritika az elmúlt 11 év 19 turnéjából és előadásaiból

„Erősen megbotránkoztató és érzelmileg telített előadás. A legjobb színház, amit Adelaide az elmúlt időkben látott." (theatreguide.com.au, Ausztrália)

„Lemeztelenítés, kínzás, lelki terror és gyilkosság – az előadásban Mundruczó Kornél kegyetlenül szembesíti nézőit az erőszakkal. (…) A színpadon ugyan nem folyik igazi vér, mégis fájó nézni ezt a valóságshow-t. (…) Az elvágyódás érzelmes pillanatai a zenés betétekben jelennek meg, amikor a színészek a kamionban található minden lehetséges eszközön zenélni kezdenek, legyen az szemetes, vasaló vagy akár varrógép." (nachtkritik.de, Németország)

„Ilyet még nem látott Zürich! (…) Mundruczó őrülete erőszakkal, iróniával és törésekkel taglózza le a nézőit. Átgázol rajtunk. Felszabdal minket. Budapest mindenhol ott van." (Tages Anzeiger, Svájc)

„Ezt a gazdag, összetett színházi nyelvet, melynek a provokatív naturalizmus éppúgy része, mint a virtuóz stilizálás, hibátlanul beszéli a válogatott színészcsapat, akik közül jó néhányan Mundruczó állandó vagy legalábbis gyakori alkotótársai közé tartoznak." (Urbán Balázs, Revizor – a kritikai portál)

nyomtat

A prae egy több mint húsz éves történettel rendelkező brand, aminek növekedését és fejlődését most Ön is segítheti. Célunk, hogy minél több emberhez eljussanak a kultúráról való gondolataink és az ezt tartalmazó termékeink - akár az online portál cikkei, a különböző folyóiratszámok vagy a könyveink. A kooperációt nem szeretnénk viszonzatlanul hagyni: a különböző támogatásokért igyekszünk azzal egyenértékű köszönetet mondani.

Szerzők

-- PRAE.HU --

A prae.hu művészeti portál 2006 óta jelenik meg, naponta friss művészeti hírekkel, tudósításokkal, és elemzésekkel, interjúkkal. Hat művészeti ág (irodalom, art&design, építészet, színház, zene, film) mellett gyerekrovata is van.


További írások a rovatból

Rómeó-misszió avagy Rómeó és Júlia a Kaposvári Egyetem harmadéves színész osztálya előadásában Gyulán
színház

Kinek szól a taps? Kinek szól a taps?
III. Richárd Gyulán
színház

Hamlet, Titus és Célkereszt: mai fiatalok Shakespeare-ütközésekben Hamlet, Titus és Célkereszt: mai fiatalok Shakespeare-ütközésekben
A Webszínház Shakespeare/37 sorozata folytatódik
Parti Nagy Lajos: Ibusár (Örkény István Színház — Kék Művészügynökség)

Más művészeti ágakról

Külföldön Sikeres Magyar Művészek

Mindig bennem volt a játék szeretete Mindig bennem volt a játék szeretete
Interjú Szabó K. Istvánnal marosvásárhelyi tanulmányairól, külföldön szerzett rendezői tapasztalatairól és további terveiről
Interjú Madaras Gergellyel a siker feltételeiről, a karmesteri hivatásról és célokról
Michel Franco: Új világrend


bezár
Regisztráció


bezár
Bejelentkezés