bezár
 

film

2021. 07. 09.
Cannes - Sophie Marceau először versenyben
Tartalom értékelése (0 vélemény alapján):
Cannes - Sophie Marceau először versenyben Először ment fel egy versenyfilm főszereplőjeként Sophie Marceau a cannes-i fesztivál vörös szőnyegén: a franciák egyik nagy kedvence Francois Ozonnak a kedden bemutatott Tout s'est bien passé (Minden rendben ment) című filmjében látható.

A Házibuli tinédzser hőseként megismert francia sztár évtizedek óta rendszeres vendége a fesztiválnak, de még soha nem játszott olyan alkotásban, amelyet a hivatalos programban is bemutattak. Sophie Marceau részvételét a 74. cannes-i fesztiválon azért is nagy várakozás előzte meg, mert a színésznő 2018 óta nem forgatott filmet, úgy érezte, pihenésre van szüksége.

A kortárs francia filmművészet egyik legsokoldalúbb rendezőjeként Francois Ozon viszont negyedik alkalommal versenyezhet az Arany Pálmáért, bár még soha nem nyert díjat a fesztiválon. A rendező régóta szeretett volna Sophie Marceau-val forgatni, aki korábban négy szerepajánlatát is elutasította, mígnem egy olyan történet főszerepére kérte fel Ozon, amely igazán megérintette a színésznőt.

A Tout s'est bien passé egy keserédes komédia a kegyes halálról. A történet főszereplője, egy agyvérzésen átesett és tolókocsiba kényszerült apa (André Dussollier) arra kéri a Sophie Marceau által alakított lányát, Emmanuelle-t és testvérét (Géraldine Pailhas), hogy segítsenek neki meghalni.

Az első kritikák szerint Sophie Marceau pályája egyik legszebb szerepében látható.

„Ez a film az életről, a halálról, a mások iránti felelősségről és szeretetről szól, nagyon sok témája van egyébként, de Francois Ozon mindig a lényegről beszél, nem érdekli a pszichológia vagy a pátosz. Olyannyira tényszerű, hogy a végére thriller lesz a filmből, amikor is a szereplők megértik, hogy nem olyan könnyű ez az egész, ahogy gondolták. A lányokat börtön fenyegeti, amiért megpróbálnak az apjuknak segíteni abban, hogy Svájcba utazzon meghalni. Hiszen eutanáziáról van szó, amely nem engedélyezett Franciaországban” - mondta a bemutató előtt Sophie Marceau az RTL rádiónak adott interjúban.

A film elsősorban a művészekből álló családon belüli összetett és traumákkal teli viszonyokat tárja fel, amikor az agyvérzést túlélő, önző és kegyetlen, cinikus humorú, öregedő műgyűjtő, André Bernheim arra kéri a lányait, hogy szervezzék meg az öngyilkosságát. A néző fokozatosan érti meg, hogy a férfi egész életében nem kímélte a csúnyának tartott lányait, és nem törődött a beteg feleségével (Charlotte Rampling) sem.

„Rossz apa, de nagyon szeretem, jobb lett volna barátnak” - mondja róla a filmben a lánya, aki szerint lehetetlen az apja kéréseit visszautasítania.

„Ez egy elviselhetetlen és közben nagyon szeretnivaló ember, hihetetlenül erős személyiség, és nagyon igényli a lányai szeretetét. Annyira szereti az életet, hogy inkább meg akar halni, mintsem bénán, tolókocsiban élni” - hangsúlyozta a rendező.

A lányok végül hajlandók megszervezni apjuk halálba segítését Svájcban, ahol engedélyezett a folyamat. A film hangvétele azonban nem tragikus, a feszes tempójú történet tele van helyzetkomikumra épülő burleszk jelenetekkel, miután sem a kórház, sem a rendőrség nem tudhatja meg, mire készül a család.

A versenyprogramban a kedden bemutatott másik alkotás a 2019-es Berlini Nemzetközi Filmfesztiválon, a Berlinalén a Szinonimák című alkotásával a legjobb filmnek járó Arany Medvét elnyerő Nadav Lapid izraeli rendező legújabb filmje, az Ahed térde. A Párizsban játszódó Szinonimákhoz hasonlóan a rendező ezúttal is egy önéletrajzi ihletésű radikális tragikomédiát forgatott, amelyben fiatalkori katonaemlékeinek felidézésével bírálja a kortárs izraeli társadalmat.

nyomtat

A prae egy több mint húsz éves történettel rendelkező brand, aminek növekedését és fejlődését most Ön is segítheti. Célunk, hogy minél több emberhez eljussanak a kultúráról való gondolataink és az ezt tartalmazó termékeink - akár az online portál cikkei, a különböző folyóiratszámok vagy a könyveink. A kooperációt nem szeretnénk viszonzatlanul hagyni: a különböző támogatásokért igyekszünk azzal egyenértékű köszönetet mondani.

Szerzők

-- MTI/PRAE --

MTI


További írások a rovatból

Michel Franco: Új világrend
Bakony Alexa: Tobi színei
Steve Lightfoot: Ne higgy a szemének!
A nemzetközi versenyprogram filmjei a 9. Friss Hús Budapesti Nemzetközi Rövidfilmfesztiválon

Más művészeti ágakról

Interjú Madaras Gergellyel a siker feltételeiről, a karmesteri hivatásról és célokról
art&design

Fekete-lyukba szervezett turistaút Fekete-lyukba szervezett turistaút
A DOOM című kiállítás a Horizont Galériában
színház

Lépjünk ki a babaházból! Lépjünk ki a babaházból!
Kartonpapa a Szkénében
színház

Szól bennünk a világ Szól bennünk a világ
Háy János Elem című darabja a Szkénében


bezár
Regisztráció


bezár
Bejelentkezés