zene

Georg Zeppenfeld, a drezdai Semperoper kamaraművésze az elmúlt két és fél évtizedben a német és olasz repertoár egyik legkeresettebb basszistájává vált. Mozart-, Wagner- és Verdi-szerepekben a Bayreuthi Ünnepi Játékok és a világ nagy operaházainak állandó vendége.
A Sztárestek zongorával-sorozat május 12-i előadásán Georg Zeppenfeld a német romantika két óriása, Schubert és Brahms legszebb dalaiból válogat, amelyek az emberiség nagy témáit – élet és halál, szerelem és magány -, valamint a basszus hang különleges színeit és kifejezőerejét állítják középpontba.
Schubert ismert dalai – többek között a Szerenád (Ständchen), A hasonmás (Der Doppelgänger) vagy a Prometheus – mellett Brahms Öt dal mély hangra és zongorára, valamint Négy komoly ének című ciklusait is hallhatja a közönség. Az esten a szólista partnere Gerold Huber zongoraművész lesz, a dalműfaj egyik legkeresettebb szakértője.
A Sztárestek zongorával idei évadát május 28-án a magyar közönség által is ismert Joyce DiDonato fellépése zárja. A háromszoros Grammy-díjas amerikai koloratúr mezzoszoprán két és fél évtizede számít a barokk, romantikus és kortárs zene egyik legfelkapottabb tolmácsolójának.
Joyce DiDonato első operaházi fellépésére dalestjének májusi európai turnéja ad alkalmat, amely a hónap közepén a milánói Scalában indul. A több mint két évszázadon átívelő, női sorsokat feldolgozó műsort impresszionista szerzők művei – Debussy Bilitis-dalai és Alma Mahler ritkán hallható 5 dal című ciklusa – nyitják.
A koncert második felében előbb Haydn Ariadné Naxoszban című kantátája szólal meg, majd a Ments meg, uram! című operája révén itthon is ismert kortárs amerikai zeneszerző, Jake Heggie Camille Claudel: Into the Fire című dalciklusa csendül fel, amelyet a zseniális szobrásznő, Rodin egykori múzsája ihletett. Zongorán az ugyancsak Grammy-díjas Craig Terry, a Lyric Opera of Chicago karmestere és utánpótlásprogramjának zenei vezetője működik közre.
Georg Zeppenfeld és Joyce DiDonato elkötelezett hívei a dal- és áriaestek műfajának, a sorozat korábbi fellépőihez hasonlóan a világ nagy operaszínpadairól lelépve egy bensőséges hangulatú, személyes és kitárulkozó előadóművészi formát is a legmagasabb művészi színvonalon képviselnek.
Képek: Magyar Állami Operaház