art&design

Nádas Alexandra 2000-ben diplomázott a Magyar Képzőművészeti Egyetem képgrafika szakán, 1996 óta részt vesz kiállításokon, eddig hetvennél több egyéni, és mintegy hatszáz csoportos tárlaton mutatta be alkotásait.
A tavalyi Őszi tárlat Tornyai-plakettese egyszerre van otthon a a grafika és a festészet technikáiban, vizuális „szókincsét” hamar kialakította: a főként nőalakok, házak, növények, illetve kertek és sarjak alkotta motívumokból építi fel titokzatos, saját belső világából eredeztethető kompozícióit, amelyek szemmel nem látható folyamatokat és összefüggéseket tárnak elénk. A képelemek külön-külön is princípiumok, egymással összekapcsolva azonban védősáncként erősítik fel egymást és alapvető jelentésüket: a biztonság és az otthonosság fundamentumait - közölte a múzeum.
Mint írták, művészete klasszikusan modern, illetve korszerűen klasszikus – köszönhetően a középkort idéző aprólékos technikának és az ebből eredő míves megformálásnak. A kiállításon november 30-ig látható képeken nincs konkrét hely és idő, ugyanakkor a művészettörténeti reminiszcenciák a dimenziót és a jelentéstartományt tovább tágítják, hiszen a trecento és a flamand portréfestészet momentumait idéző portrék, a Dürer precíz természetrajzait a néző eszébe juttató növényábrázolások, vagy Chirico és Bálint Endre asszociatív képalkotásának hatása nála egy újragondolt, multikulturális szintézisben válik kerek egésszé.
Fotó: nadas-alexandra-kepzomuvesz.hu