art&design
2010. 10. 22.
Oldtimer járművek érkeztek Budapestre
Közép-Kelet-Európa legnagyobb Oldtimer Kiállítása látható a SYMA Rendezvényközpontban, ahol több mint 270 veterán járművet csodálhatnak meg az érdeklődők péntektől vasárnapig.
A kollekció érdekessége, hogy a kiállítók járműtípusonként csak egy-egy példányt mutatnak be. A ritkaságok között olyan darabok is megtalálhatók, amelyek eddig még a közlekedési múzeum állandó tárlatán sem szerepeltek.
Az Oldtimer Show rendezői arra is törekedtek, hogy az antik autókhoz illő korhű öltözékébe bujtatott statisztákkal tegyék tökéletesebbé a XX. század eleji hangulatot.
A kiállítás anyagának legifjabb darabja az 1970-es évek elejéről származik, a legidősebb autót még a XIX. században helyezték forgalomba. Túlnyomórészt restaurált járművek láthatók, de vannak köztük eredeti állapotban megőrzött autómatuzsálemek és motorbicikli relikviák.
Az összeállításban külön figyeltek arra, hogy sűrűn előforduló típusok ne kerüljenek a tárlatba, inkább az olyan érdekességekre koncentráltak, mint a Zagato karosszériás Bugatti, vagy a luxusautók közül a Mercedes 630-as és Hitler Mercedes-Benz Nürburgja.
A Magyar Műszaki és Közlekedési Múzeum eddig ki nem állított kincsekkel jelent meg a kiállításon, amelyre összesen 6 motorkerékpárt és két autót adott kölcsön.
Ezek közül a közönség korábban csak a Csonka postaautóval találkozhatott. Ez a jármű a Magyar Királyi Posta pályázatára Csonka János tervei alapján 1905-ben készült el, és kitűnő konstrukciójának köszönhetően a köznyelv "Doxa"-ként emlegette.
A Steyr osztrák fegyvergyár az első világháború után kezdett gépkocsikat gyártani. A négyhengereseinek legnagyobbja az 1937-ből származó 200-as modell, az eredetileg nyitott karosszériás változatból egy zárt karosszériásra alakított változatot állítottak ki.
A motorkerékpárok között a legidősebb a ma is létező és sikeres Moto Guzzi egyik első típusa, az 1924-ben készült 500-as, amelynek érdekessége, hogy egyhengeres motorját - az alacsonyabb tömegközéppont érdekében - a vízszintes helyzetig előre döntötték.
Az érdekességek között vannak eredeti kopott darabok is, valamint egy metszetelt 1925-ös Harley-Davidson J 1000-as modell, amelynek különlegessége, hogy ezzel a típussal 1928-36-között Sulkowski Zoltán és Bartha Gyula 178 000 kilométeres világkörüli utat tett.
Az Oldtimer Show rendezői arra is törekedtek, hogy az antik autókhoz illő korhű öltözékébe bujtatott statisztákkal tegyék tökéletesebbé a XX. század eleji hangulatot.
A kiállítás anyagának legifjabb darabja az 1970-es évek elejéről származik, a legidősebb autót még a XIX. században helyezték forgalomba. Túlnyomórészt restaurált járművek láthatók, de vannak köztük eredeti állapotban megőrzött autómatuzsálemek és motorbicikli relikviák.
Az összeállításban külön figyeltek arra, hogy sűrűn előforduló típusok ne kerüljenek a tárlatba, inkább az olyan érdekességekre koncentráltak, mint a Zagato karosszériás Bugatti, vagy a luxusautók közül a Mercedes 630-as és Hitler Mercedes-Benz Nürburgja.
A Magyar Műszaki és Közlekedési Múzeum eddig ki nem állított kincsekkel jelent meg a kiállításon, amelyre összesen 6 motorkerékpárt és két autót adott kölcsön.
Ezek közül a közönség korábban csak a Csonka postaautóval találkozhatott. Ez a jármű a Magyar Királyi Posta pályázatára Csonka János tervei alapján 1905-ben készült el, és kitűnő konstrukciójának köszönhetően a köznyelv "Doxa"-ként emlegette.
A Steyr osztrák fegyvergyár az első világháború után kezdett gépkocsikat gyártani. A négyhengereseinek legnagyobbja az 1937-ből származó 200-as modell, az eredetileg nyitott karosszériás változatból egy zárt karosszériásra alakított változatot állítottak ki.
A motorkerékpárok között a legidősebb a ma is létező és sikeres Moto Guzzi egyik első típusa, az 1924-ben készült 500-as, amelynek érdekessége, hogy egyhengeres motorját - az alacsonyabb tömegközéppont érdekében - a vízszintes helyzetig előre döntötték.
Az érdekességek között vannak eredeti kopott darabok is, valamint egy metszetelt 1925-ös Harley-Davidson J 1000-as modell, amelynek különlegessége, hogy ezzel a típussal 1928-36-között Sulkowski Zoltán és Bartha Gyula 178 000 kilométeres világkörüli utat tett.
További írások a rovatból
Benkő Barnabás, Enyedi Zsolt, Hamerli Judit képzőművészek közös kiállításáról
Megnyitószöveg blanche the vidiot és Palik Eszter "Norma" című kiállításához
Más művészeti ágakról
Bakos Gyöngyi Nixon nem tud lépcsőzni című kötetéről
Jegyzetek Schillinger Gyöngyvér Rohadjon meg az összes című regényéről