bezár
 

Felhasználói adatlap

-- Molnár Fanni --

felhasználói adatlapja

Molnár Fanni által feltöltött cikkek:

Természetesség és tudatos üzenet
Bár a nevét sokan Bachhal és a kortárs zenével kapcsolják össze, Rohmann Ditta csellóművész minden korszak zenei stílusában talál olyat, amivel szívesen foglalkozik, sőt nem is kizárólag klasszikus zenét játszik. Együttműködik táncosokkal, emellett improvizál, énekel és színészként is fellépett már. Külföldön szerzett tapasztalatait a Zeneakadémia tanáraként is kamatoztatja.
Maradjon utánam valami
Virágh András Gábor a Szent István Bazilika vezető orgonistája, itthon és külföldön egyaránt elismert zeneszerző, a Studio5 kortárszenei csoport tagja, a Zeneakadémia tanársegédje. Kiskora óta zene veszi körül, és bár egyik tevékenységéről sem tudna lemondani, mégiscsak a komponáláshoz kötődik legmélyebben.
Judit, jössz-e még utánam?
Suhan az autó. A nő leereszti az üveget, amit a sofőr nyújtott hátra neki. Szemei előtt összemosódnak a nagyváros éjszakai fényei, feje az ablak felé billen; lassan lezárul a szeme, hogy aztán sokáig ki se nyíljon többé. Halk, lágy, mégis hátborzongatóan sikló futamok fel s alá fuvolán, klarinéton és hárfán: Bartók Concertójának harmadik tétele szól.
A legtökéletesebb tükör
Molnár Levente világhírű magyar bariton, énekelt például a New York-i Metropolitanben és Münchenben. Decemberben a Bohémélet, januárban a Figaro házassága előadásain hallhatta a közönség az Erkel Színházban. Júniusban az István, a király, augusztusban pedig a Bánk bán új produkciójában tér majd vissza Budapestre.
Chopin és Franck, tangó és hattyú
Gautier Capuçon és Yuja Wang új közös CD-jét nem is hallgattam meg; gondoltam, majd élőben. És elhatároztam, ha kritikát találok írni a koncertről, egyetlen betű sem fog Yuja Wang ruhájáról szólni. Amikor kijöttem a teremből, akkor viszont már tudtam, hogy meg fogom szegni a magamnak tett ígéretet. Ez a rossz hírem (már akinek rajtam kívül az), a jó pedig, hogy ‒ mint az sejthető ‒ fenomenális koncertnek adott otthont a Zeneakadémia Nagyterme.
Fisz-moll szonátának ne nézd a nemét
Női vagy férfi zene? Ez itt a kérdés! Az Átlátszó Hang fesztivál (még tart január 20-ig!) keretében január 8-án és 9-én Budapesten rendezték meg a MusicaFemina nemzetközi szimpóziumot . Az első nap estéjére dupla kerekasztal-beszélgetést szerveztek a Három Hollóban. Akadt min gondolkodni utána.
Az egyik Messiás
„Na, és milyen volt az előadás?” – „Érdekes.” Klasszikus válasz, ha az ember sem jót, sem rosszat nem akar mondani, netán nem is egészen tudja a tapasztalatait összerakni magában, ezért általában kerülöm. Ha most valaki feltette volna a kérdést, mégis ráfanyalodom. Kezdem messzebbről…
Passion (à la) Jaroussky
Majdnem négyórás mamut best of albummal állt elő a Warner Classics cég Philippe Jaroussky művészi karrierjének 20. évfordulójára. A Passion Jaroussky cím egyszerre utal az énekes szerepformálására, illetve arra a szenvedélyre, amit – a kísérőfüzet szerint – Jaroussky 20 színpadon töltött év után is változatlanul érez a zene iránt, és szeretne megosztani a közönséggel.
Az éjszaka hangjai?
A hangokért volt leginkább érdemes meghallgatni az idei kamara.hu fesztivál második koncertjét. Nem elsősorban az emberi hangra, nem is hangszerekére gondolok (bár azok sem voltak éppen feledhetőek). Sőt, a Szerb Antal Utas és holdvilágából merített tematika ide vagy oda, még csak nem is az éjszaka hangjait értem ezalatt. A szenvedélyek hangjaiért volt leginkább érdemes meghallgatni az idei kamara.hu fesztivál második koncertjét.
Kalandvágyó istenség Vivaldi birodalmában
Kilenc, élénk beszélgetésbe merült fiatal. Mind mosolyognak, ha ugyan nem nyíltan nevetnek, természetesen. Ez a kép fogad, ha ellátogatunk az Ensemble Jupiter weboldalára. Az együttest 2018-ban alapította Thomas Dunford, olyan művészekből, akik vagy szólistaként, vagy más kamaraformációk tagjaként már hangszerük elismert mestereivé váltak. Az Alpha cég 2019. október 25-én dobta piacra bemutatkozó albumukat. Szűkszavú a cím: Vivaldi.
bezár
Regisztráció


bezár
Bejelentkezés