bezár
 

Felhasználói adatlap

-- Lénárt Flóra --

felhasználói adatlapja

Lénárt Flóra által feltöltött cikkek:

Hiányok viselete
A FERi feminista projekt galéria egyedülálló szerepet visz a magyar művészeti és galériás közegben, mert másra vállalkozik, mint a hagyományos galériák és művészetközvetítő intézmények. A hazai intézményi struktúrában, a „művésztársadalom kötőszövetében” jelenlévő egyes fogalmakra az alulreprezentáltság jellemző, annak ellenére, hogy fontos helyük lenne a közbeszédben, így a kisebbségi vagy női művészek, tervezők munkája  sem kap elég figyelmet, a FERi galéria pedig legtöbbször arra tesz kísérletet, hogy ezt a hiány pótolja.
Anarchia, raktárkoncert, graffiti
drMáriás rendelője nem a hagyományos, fehérre vakolt, steril kis orvosi szoba. Illetve a galéria falai fehérek, de a térben csak műalkotások lógnak a falon. Receptre ad művészetet az ország  társadalomsebésze, hogy lelki bajaink nyomban elmúljanak, és a szomorú valóságot ugyanolyan iróniával meg egy nagy adag humorral szemléljük, mint ő maga. A budapesti Godot Galéria felkérte művészét, drMáriást, hogy adjon válaszokat a válságos helyzetünkre vonatkozóan közéleti figurákat és politikusokat nem kímélő, művészettörténeti utalásokkal teli hangnemében. Így jött létre az „Anarchy in the E.U.” című kiállítás, amely november 20. és december 19. között volt látható a galériában. 
A design olyan, mint a tengerpart
Körforgás. Visszahívás a vérkeringésbe. Régi anyagokból készült új tárgyak, a homokos part és a spanyol tenger összetalálkozása. Határok feloldása. Ezek voltak az idei Határtalan Design kiállítás kulcsszavai. A finissage online zajlott, furcsa is lett volna, ha nem így történik. Több mint egy hete szigorúbbak a korlátozások, két hete kulcsra zárta kapuit a Kiscelli Múzeum. Aki tudott az utolsó esélyéről, elment megnézni.
Te meg úgy nézel ki, mint Bukowski
Soha ne legyél előítéletes. Akkor se, ha egyébként nem szoktál görög népdalokat hallgatni, vagy Fehér Enikő-novellákat olvasni. Mert hazamész egy Radisz Afrodité-Fehér Enikő estről, és hajnalig görög-bolgár népdalok fognak szólni a Spotify playlisten, mert eszedbe jut, hogy valamikor régen a  Kaval Sviri ott volt a kedvenceid között.
Godot megérkezése
Október 16-án elrajtoló Budapest Art Week egyik kísérőprogramjára, a Godot Labor – „KOL-LABOR” című nyitó kiállításra látogattunk el másnap este. A több(lépcső)fordulós tárlat világát Cserhalmi Luca esztéta, a galéria vezetője ismertette. A tárlaton fiatal, pályakezdő művészek munkái szerepelnek, magabiztosan elfoglalva helyüket a kiállítótérben. „Nem igaz, hogy a fiatal képzőművész ne lenne galériaérett” – ezzel a mondattal Cserhalmi Luca elvághatja a képzőművészeti szcénában régóta uralkodó beidegződést.
Hova tűntek a könyvszereplők?
Október 16-án délután néhány napja megjelent könyvét mutatta be Csipes Antal a FUGA - Budapest Építészeti Központban. Az idén 140 éves MOME  történetéről mesélő könyv jelentőségét szerzője szerint az egyetem vezetősége alábecsüli.   
Két esemény margójára
A Margó Irodalmi Fesztivál tudósítója mindig magára vállalja, hogy az aktuális időjárással kezdi. Olyan ez, mint egy rossz bájcsevegés, kivéve, ha előző este Háy János megjósolja: holnap már jobb idő lesz, kicsit meg lehet szabadulni a depressziótól. Nem tudom, Háy János foglalkozik-e meteorológiával is, de biztos, hogy megbízhatóbb az  időjárás-előrejelzéseknél.
Milyenek a budapesti házak?
Idén ünnepelte jubileumi évfordulóját a Metrodom által szponzorált Budapest100, ahol eddiginél több ház és közösség jelezte, hogy csatlakozik a programhoz a budapesti épített környezet széleskörű bemutatásának céljából.
Berendezkedni az örökké tartó bizonytalanságra
Az Ünnepi Könyvhét zárónapján mutatták be Kertész Erzsi első felnőtteknek szóló regényét a Kis Présházban. A szerzővel Raposa Renáta beszélgetett az alkotási folyamatról, illetve filozofikusabb gondolatok is érkeztek az élet bizonytalanabb szakaszairól.  
bezár
Regisztráció


bezár
Bejelentkezés