bezár
 

film

2016. 02. 26.
Rendhagyó forgalmazási stratégiával tart 30 ezer nézőnél A lovasíjász
Tartalom értékelése (0 vélemény alapján):
Eddig több mint 30 ezren látták Kaszás Géza A lovasíjász című dokumentumfilmjét, amelyet a forgalmazó egy Magyarországon rendhagyónak számító stratégiával terjeszt.

Venczel Endre, a filmet forgalmazó Anjou Lafayette vezetője az MTI-nek elmondta: a saját lovasíjász-iskolát teremtő Kassai Lajosról forgatott alkotást január 21-én az eredetileg tervezett 20-30 kópia helyett csupán "6+1" kópiával kezdték el forgalmazni, ebből hat mozikhoz került, egy másolat pedig a kaposmérői faluházba, a Somogy megyei községben fekszik a forgatások egyik fő helyszínét adó Kassai-birtok.
    

Mint fogalmazott, elsősorban azért döntöttek az először kisszámú kópiával történő, platform release nevet viselő, fokozatos terjeszkedéssel számoló forgalmazási mód mellett, mert "a mozisok kezdetben nem hittek a filmben". A vetítést vállaló kevés számú moziban a filmet először vagy a kisebb termekben játszották, vagy a szokásos napi több vetítés helyett csupán hetente egy vagy két alkalommal.
    

Ugyanakkor a forgalmazási stratégia hamar eredményeket hozott, a nagy érdeklődés és a folyamatos megkeresések következtében jelenleg 48 moziban vetítik a filmet. A múlt héten még 34 moziban játszották és ekkor egy hét alatt 10 ezren látták A lovasíjászt - hangsúlyozta Venczel Endre, megjegyezve, hogy továbbra is járják az országot a filmmel, sőt csütörtökön megtörtént A lovasíjász első nem magyarországi vetítése is a szlovákiai Alsószeliben, ahol több mint 360-an ültek be a helyi kultúrházba megnézni az alkotást.
    

A szakember úgy látja, az Egyesült Államokban bevett gyakorlatnak számító, alulról építkező forgalmazási módot Magyarországon eddig csupán a "régi rendszerből maradt beidegződés" miatt nem alkalmazták, mivel a magyar filmes szakma úgy gondolkodik, hogy az számít, hány darab kópia készül egy filmhez és mennyi moziban vetítik már az induláskor.
    "

Ha nem egy országos bemutatóról beszélünk, hanem csak kettő vagy négy moziban indul a film, akkor az egy kis bemutató. Attól a filmtől sem a filmes újságíró, sem a filmszakma, sem a forgalmazó vagy a mozis nem vár nagy eredményt" - fogalmazott Venczel Endre, aki szerint az idei Oscar-díj lecsengése után még szélesebb forgalmazói felületet kaphat A lovasíjász.
    

A szakember kiemelte: A lovasíjász "csupán" egy dokumentumfilm - még ha feszegeti is a műfaj határait -, ezért a magyar nagyjátékfilmekhez képest is magas nézőszám különösen nagy eredmény. Mint fogalmazott, A lovasíjász sikerét a pozitív üzenetben, a közvetített életérzésben és Kassai Lajos személyiségében, elkötelezettségében látja.
    

A lovasíjász rendezője, Kaszás Géza a film megjelenését követően két héttel az MTI-nek elmondta: a január 21-i premieren felállva ünnepelték a stábot, ezt követően pedig sok kisebb településen a közönség magától kezdte el a vetítés szervezését. Hozzátette azt is, hogy mindenhová elviszik a filmet, ahová meghívást kapnak.

nyomtat

Szerzők

-- MTI/PRAE --

MTI


További írások a rovatból

Alex Garland: Polgárháború
Denis Villeneuve: Dűne – Második rész
Mehran Tamadon: Ahol nincs isten & Legrosszabb ellenségem
Anna Hints: Smoke Sauna Sisterhood

Más művészeti ágakról

Kritika Kállay Eszter Vérehulló fecskefű című kötetéről
színház

Forgách András A játékos és a többiek című drámakötetének bemutatója
Wagner kincse 2. – 1. alkalom, Márton László előadása A Nibelung-énekről


bezár
Regisztráció


bezár
Bejelentkezés