bezár
 

art&design

2018. 11. 25.
A Goethe Intézet és a Modem közös kiállítása nyílt meg Debrecenben
Tartalom értékelése (0 vélemény alapján):
A Goethe Intézet és a Modem közös kiállítása nyílt meg Debrecenben Az egész világra kiterjedő megfigyeléssel, annak szociokulturális hatásaival és az abból fakadó félelmekkel foglalkozik a Goethe Intézet és a debreceni Modem Modern és Kortárs Művészeti Központ szombaton nyílt kiállítása. 

Michael Müller-Verweyen, a budapesti Goethe Intézet igazgatója a Global Control and Censorship című kiállítás debreceni megnyitóján elmondta: a tárlat eredetileg az 1989-ben alakult kalsruhei ZKM művészeti és médiaközpont részére készült, és 2015-ben mutatták be. Hozzátette: a Goethe Intézet a nemzetközi kultúrpolitika szemszögéből különösen izgalmasnak találja a kiállítást, ezért, az egyes helyszínekhez igazítva mutatják be a műalkotásokat több közép- és kelet-európai országban, így Magyarországon kívül Lengyelországban, Litvániában, Lettországban, Szlovákiában és Csehországban.

Komolay Szabolcs, Debrecen alpolgármestere kiemelte: a kiállítás a modern kor egyik fontos problémáját járja körül, így nem is lehetett kérdéses, hogy a tárlatnak Debrecenben a Modem ad otthont. Hangsúlyozta: a művészeti központ programjaiban az utóbbi időszakban markánsan kirajzolódik egy új, sajátos irány, amelynek koncepciójában kiemelt szerepe van a friss, kritikai szemléletnek, a kelet-európai sajátosságoknak és a kelet-közép-európai identitáskeresésnek.

A kiállítást megnyitó Peternák Miklós művészettörténész többek között arról beszélt, hogy a tárlat a hazai közönség számára is érzéki közelségbe hozza ezt a kivételesen fontos témát. Hozzátette: a globalizálódott emberiség legnagyobb problémája jelenleg a klímaváltozás, de ezzel komoly versenyben áll a mikroklíma helyzete, vagyis az egyén, a privát lét kondíciói és a hatalom közvetlenül szintén nehezen érzékelhető konfliktusa.

A tárlaton csaknem 30 művész, többek között a német Frédéric Krauke, a holland Ruben Pater, a görög Virginia Mastrogiannaki és Mátrai Erik munkáit nézhetik meg az érdeklődők. A kiállítás, amelynek kurátora Nolasco-Rózsás Lívia és Bernhard Serexhe, január 20-ig látható a debreceni Modemben.

Kép: MTI/Czeglédi Zsolt

nyomtat

További írások a rovatból

art&design

Romváry-emlékkönyv Romváry-emlékkönyv
Romváry Ferenc: Romváry Ferenc, a képtárcsináló : curriculum vitae. Romváry Ferenc (magánkiadás, a Kieselbach Galéria támogatásával), Budapest, 2017, 407 oldal
art&design

Kelet kávézó, hétfő este Kelet kávézó, hétfő este
Kurátori tevékenység: elmélet és gyakorlat határán?
art&design

Ellentétes közelség Ellentétes közelség
Papageorgiu Andrea és Ora Hasenfratz Bárhol vagy, hozzám biztosan közel című kiállításáról
art&design

A kreativitás termelése A kreativitás termelése
Esztétikai nevelés és az érzéki pedagógiai fejlesztése: Mérei Ferenc

Más művészeti ágakról

Borbás Dávid: A buszsofőr, Jamrik Levente: Az elíziumi kém
Csapody Kinga adventi mesekönyvről, régi-új kedvencekről és nagy meglepetésekről
irodalom

huszonegyedik #1 huszonegyedik #1
Mire jó a történetmondás? Katasztrófafilmek, iPhuck és az irodalom
irodalom

Paródiaíró, költő, publicista? Avagy ne címkézzük Karinthyt Paródiaíró, költő, publicista? Avagy ne címkézzük Karinthyt
Balogh Gergő Karinthy nyelvet ölt című kötetének budapesti bemutatója


bezár
Regisztráció


bezár
Bejelentkezés