bezár
 

art&design

2021. 11. 17.
Rekordáron kelt el egy Frida Kahlo-önarckép
Tartalom értékelése (1 vélemény alapján):
Rekordáron kelt el egy Frida Kahlo-önarckép Rekordáron, 34,9 millió dollárért (11 milliárd forint) kelt el Frida Kahlo mexikói festő egy önarcképe a Sotheby's New York-i aukcióján.

Soha ennyi pénzt aukción még nem fizettek latin-amerikai művész alkotásáért - írta a BBC hírportálja. A korábbi csúcsot Diego Rivera tartotta, akinek évtizedeken át tartó, viharos kapcsolata volt Kahlóval. Rivera egy festménye 9,76 millió dollárért talált vevőre 2018-ban.

Kahlo (1907- 1954) alkotása, a Diego y yo (Diego és én) egyike a művész utolsó önarcképeinek. A képen magát könnyek közt ábrázolja, szemei fölé festette férje, Diego arcát.

"A legjelentősebb Kahlo-képek egyike, amelyek valaha árverésre kerültek" - írta a Sotheby's. A vevő a The New York Times értesülése szerint Eduardo F. Cosantini, aki múzeumot alapított Argentínában.

A festményt utoljára 1,4 millióért árverezték el 1990-ben. A 20. század egyik legnagyobb festőjének tartott Kahlót bensőséges, fájdalmat és elszigeteltséget sugárzó önarcképei tették híressé. Művein keresztül nyomon követhető gyötrelmes viszonya a testével: gyermekbénulás miatt jobb lába deformálódott, majd egy buszbalesetben szenvedett egész életére kiható sérüléseket. Művészetével büszkén hirdette a mexikói őshonos népek kultúráját.

Négyzetes kép: facebook.com/nemzetigaleria

nyomtat

A prae egy több mint húsz éves történettel rendelkező brand, aminek növekedését és fejlődését most Ön is segítheti. Célunk, hogy minél több emberhez eljussanak a kultúráról való gondolataink és az ezt tartalmazó termékeink - akár az online portál cikkei, a különböző folyóiratszámok vagy a könyveink. A kooperációt nem szeretnénk viszonzatlanul hagyni: a különböző támogatásokért igyekszünk azzal egyenértékű köszönetet mondani.

Szerzők

-- MTI/PRAE --

MTI


További írások a rovatból

art&design

Egy androgün reggele Egy androgün reggele
Avagy a WOFT: Lair című kiállításról az FKSE pincéjében
art&design

Ki kell erőszakolnunk, hogy sikítson az a műanyag Ki kell erőszakolnunk, hogy sikítson az a műanyag
Interjú Borsos Lőrinc művészpárossal az eddig elért eredményekről, az alkotói én fejlődéséről és a magyar művészek kitörési lehetőségeiről
art&design

A QAnontól a Snapchat diszmorfiáig A QAnontól a Snapchat diszmorfiáig
Az #IFeelSeen című kiállítás elméleti kereteiről

Más művészeti ágakról

Gondolatok a 18. Verzió nemzetközi versenyprogramjának filmjeiről
gyerek

Kormos külső, tiszta szív Kormos külső, tiszta szív
Marék Veronika: Kéményseprő Kelemen, Pagony, 2021
Ridley Scott: A Gucci-ház


bezár
Regisztráció


bezár
Bejelentkezés