bezár
 

art&design

2020. 05. 20.
Műemlékké lett Barbara Hepworth egykori műterme
Tartalom értékelése (0 vélemény alapján):
Műemlékké lett Barbara Hepworth egykori műterme A brit műemlékvédelmi hatóság Hepworth halálának 45. évfordulója alkalmából jelentette be, hogy a szobrász műterme, a Palais de Danse műemléki státuszt kapott. 

Barbara Hepworth 72 éves korában, 1975-ben hunyt el egy tűzeset következtében. A Wakefield-ből származó művész 1949-től haláláig élt a St. Ives-i Trewyn stúdióban, de csak 1961-ben vásárolta meg az otthonával szemközti műtermet. Ezen a helyen készítette el nagyobb megrendeléseinek eredeti példányait is.

A 18. században épült Palais de Danse hosszú története alatt először hajózási iskola, majd 1910-től mozi, 1925-től pedig táncterem lett, 1939 után aukciós terem, koncertterem, majd rövid időre balettiskola is volt, mielőtt a művész megvette volna. Hepworth olyan nagyszabású munkáin dolgozott ott, mint a híres Single Form, amelyet 1963-ban fejezett be, és amely a New York-i ENSZ-székház elé került. A brit műemlékvédelem szerint a Palais és a Trewyn képviseli Hepworth munkásságának és személyes életének legfontosabb állomásait, fontos öröksége a St. Ives-i művészeti közösségnek és az ott élőknek is.
A Palais de Danse épületét a Hepworth család 2015-ben ajándékozta a Tate St. Ives galériának. Hepworth, aki Henry Moore-ral végezte művészeti tanulmányait Londonban, majd később Olaszországban is tanulmányozta a szobrászatot, a modernista, absztrakt szobrászat kiemelkedő képviselője volt.

Képek: Group III (Evocation) 1952, Photograph David Lambert/Rod Tidnam © Bowness; Barbara Hepworth photographed with Forms in Movement (Pavan) (1967) Keystone Pictures USA/REX/Shutterstock.

nyomtat

A prae egy több mint húsz éves történettel rendelkező brand, aminek növekedését és fejlődését most Ön is segítheti. Célunk, hogy minél több emberhez eljussanak a kultúráról való gondolataink és az ezt tartalmazó termékeink - akár az online portál cikkei, a különböző folyóiratszámok vagy a könyveink. A kooperációt nem szeretnénk viszonzatlanul hagyni: a különböző támogatásokért igyekszünk azzal egyenértékű köszönetet mondani.

Szerzők

-- MTI/PRAE --

MTI


További írások a rovatból

art&design

Nők a döntéseik fogságában? Nők a döntéseik fogságában?
Gáspár Annamária „Do you have a choice?” című kiállításáról
art&design

Létjel-aktualizáció Létjel-aktualizáció
A magyar performansz története 1966–2018 (2): 1968, Bauer Sándor (1969), Galántai György és a Balatonboglári Kápolnaműterem (1970–73), Hajas Tibor (1974–79)
art&design

Talpra magyar avantgarde!* Talpra magyar avantgarde!*
A magyar performansz története 1966–2018 (1): 1920, 1956, Magyar Műhely (1962), Az ebéd (1966)
art&design

Az idő csapdájába zárt festészet Az idő csapdájába zárt festészet
Fehér László kiállítása a Hegyvidék Galériában

Más művészeti ágakról

Márton László Nibelung-fordításának bemutatója a Kis Présházban
színház

Artusban a tao színház Artusban a tao színház
Goda Gábor Minden (is) című darabja az Artus Társulat előadásában
irodalom

Két esemény margójára Két esemény margójára
A Margó Irodalmi Fesztivál zárónapjáról
gyerek

Családbarát és Közösségi Múzeum Családbarát és Közösségi Múzeum
Családbarát és Közösségi Múzeum díjat kapott a Deák17 Gyermek és Ifjúsági Művészeti Galéria


bezár
Regisztráció


bezár
Bejelentkezés