bezár
 

zene

2010. 07. 27.
Kelet, az kelet
East 17 koncertkritika. 2010. 07. 15. Café Del Rió
Tartalom értékelése (0 vélemény alapján):
Kelet, az kelet Jim Morrison először - akkor még nem bízva magában - háttal énekelt, Stuart Sutcliffe, az ötödik Beatle annyira nem tudott gitározni, hogy háttal játszatták Hamburgban, de Kóbor János is függöny mögül énekelt az Omega első fellépésén. Bezzeg az East 17 - szemtől szemben.

prae.hu

Biztos ami biztos, már fél 9-re ott vagyunk a Rióban, hely még bőven van, sőt, meglepően sok. Kedvünkre választhatunk hát asztalt, és bár nem lehet túl gyakori látvány a biciklisisak, pincérünk, miután eszébe jutnak az érzékenyítő tréning gyakorlatai, nagyon kedves velünk. Ettől függetlenül újra és újra meglepődik azon, hogy rendelünk, mi pedig az 1000 forintos limonádé árán. A körülöttünk ülő asztaloknál kellemes emberek ülnek, a fiúk háromnegyedes nadrágban, kockás ingben és tangapapucsban, a lányok túlsminkelve, minimálruhában, hamar rájövünk, hogy miért találkozunk újra és újra kedvesen lesajnáló pillantásokkal.

Tíz órára már mi is ott voltunk az 1900 forintot kipengető nosztalgiázókkal telt nézőtéren, csak a színpadra nem érkezett jó ideig senki sem. A helyi DJ-k viszont fantasztikus hangulatot teremtve szinte percekké zsugorították a pontosan egy órányi várakozást. Komoly szakértelemmel választották ki és keverték egymás után a 2 Unlimited, a Right Said Fred, DJ Bobo, vagy éppen Whigfield legnagyobb slágereit, a közönség pedig táncolt, énekelt, tombolt. Azon vettem magam észre, hogy én is együtt énekelek a többiekkel. Nincs mese, itt a helyem.
Stay another day snapshots
Aztán tizenegykor, füstfelhő és kék fény kíséretében felfutottak a fiúk a színpadra, és már indulhatott is a hihetetlen utazás. A 40-et taposó, öregedő macsók azt hiszem a Steam-mel kezdtek, bár nem teljesen biztos, hiszen az egyetlen fiú, aki tudott énekelni és mozogni, józan volt és kilépett. Akik maradtak, mindezen képességek nélkül nyávogtak a színpadon, mi pedig reméltük, hogy legalább a Stay another day playbackről fog szólni. Hát nem. Mindent élőben, erőtlenül, hamisan, szenvedve.

A rendesen átalakult arcú Tony Mortimer, az értelmi szerző ugyan mindent megtett, még a bal fülét is befogta, ahogy azt a nagyoktól láthatta stúdiófelvételeken, de az sem segített, még ettől sem mentek jobban a hip-hop betétek. A másik két tag, John Hendy és Terry Coldwell nagyon szupportív volt, Tony-t dünnyögésekkel és előre-hátratipegéssel kísérték, ezzel is fokozva az izgalmas színpadképet.
Tony Mortimer
A keletlondoni fiúk kapcsolata a közönséggel fantasztikus volt, „Let me see your hands!”, kiabálták, többször elmondták, hogy „Köszönjük Budapest!”, bár nem biztos, hogy tudták, melyik az a város. Tony pedig, akit idővel már csak sajnálni tudtam, leugrott hozzánk, nézőkhöz, kezeket fogott, pacsizott, egy lánynak a mellkasára írta elérhetőségét, egy fiúval pedig mára talán már igaz barátságot kötött.

A lemezjátszó mindeközben komoly tempót diktált, igyekeztünk tartani a ritmust, ha már a triumvirátusnak nem sikerült, és a ráadással együtt bő 35 perces koncerten még Hendy divatos szerelését is megcsodáltuk: hasított bőr bakancs, koptatott farmer, könyékig feltűrt kockás cowboy-ing. Ha már a mozgás és a hang nem, legalább a ruha visszavitt minket a 90-es évekbe. Közben pedig szólt a Let it Rain, a House of love, a Thunder, no meg a már említett Stay another day. Sajnos hamar lementek a fiúk, de hál istennek, egy szám erejéig még megkaphattuk tini éveinket. Ám az addig oly’ tökéletes kommunikációba valami hiba csúszott, mert bár mi alig vártuk az It’s alright-ot, skandáltuk is, ők mégis a Let it rain-t nyivákolták. Újra.

Jöjjön hát akkor most a kívánt szám (biztos csak azért nem játszották, mert nem fért fel a színpadra a zongora):




Hát ilyet is kell néha. Még szerencse, hogy be tudtunk lógni. 24-én jön a Haddaway, mi maradunk.
nyomtat

Szerzők

-- Szél Dávid --


További írások a rovatból

Heo Yoon-jeong koreai citeraművész koncertje az Eiffel Műhelyházban
Inspirációkról, hatásokról, feszültségekről és feloldásokról Nagy Ákos Lineaments II. című lemeze kapcsán
Händel Jephtha című oratóriuma az Il Pomo d'Oro előadásában

Más művészeti ágakról

Az Élet és Irodalom LXIX. évfolyamának 46. számáról
Kiről kaphatta a nevét Misi Mókus?


bezár
Regisztráció


bezár
Bejelentkezés