bezár
 

art&design

2010. 09. 04.
Egyedi vs. Kommersz: a design érvényesülése itthon
Interjú Mosshammer Kingával (2. rész)
Tartalom értékelése (0 vélemény alapján):
Egyedi vs. Kommersz: a design érvényesülése itthon Mosshammer Kingát a hazai design lehetőségeiről, a designkultúra különböző összefüggéseiről, illetve a design és a közönség találkozásáról, viszonyrendszeréről kérdeztük a vele készült interjú második felében. (Az interjú első része itt olvasható.)
PRAE.HU: Hogyan látja a hazai designélet fejlődését? Mennyiben járulnak hozzá a jelenlegi helyzethez a különböző művészeti képzések?

Nagyon sokat fejlődött ez a terület az elmúlt években. Egyre több, designnal kapcsolatos rendezvény, galéria, online/offline magazin indult. Legfőképpen az internet teszi lehetővé, hogy felvehessük a ritmust a külföldi tervezőkkel. Emellett könnyen lehet utazni, személyes tapasztalatokat szerezni. A hazai média révén is könnyedén lehet friss információhoz jutni. Természetesen fontosak az egyre népszerűbb különböző művészeti képzések is. Különösen azok, ahol olyan fiatal tehetséges tervezők tanítanak, akik már maguk is példaképek, illetve a design egyre szélesebb körben való terjesztéséhez is hozzájárultak.
panyizsuzsi üvegékszerek 
PRAE.HU: Milyen az együttműködés a hazai designszcénában?

Magyarországon sajnos az együttműködés nem természetes része a kultúrának.

Úgy gondolom, a WAMP bebizonyította, ezen a területen is, hogy a minőségi produktum mellett, az együttműködés lehet a siker másik kulcsa. Természetesen ezen is van mit fejleszteni, így folyamatosan arra törekszünk, hogy partneri viszonyainkat egyre inkább kiterjesszük. Szerencsére az a tapasztalatunk, hogy a WAMP missziója sok kreatív, tehetséges és hasonló gondolkodású embert tud megszólítani a szűkebb szakma, és a tágabb közönség rétegeiben egyaránt.
IcipiCipő 
PRAE.HU: A hazai designerek – főleg azokra gondolok, akiknek nincs saját üzletük – a különböző designvásárok mellett, hogyan tudnak, hogyan próbálnak érvényesülni?

Alapvetően fontos lenne, hogy mindenkinek legyen honlapja, amin keresztül a tervezők könnyen adhatnak hírt magukról, a munkájukról, és így, eladásokat generálhatnak. A Facebookon keresztül még talán ennél is naprakészebben, interaktívabban lehet érvényesülni. Különböző akciókkal, játékokkal lehet ébren tartani a vásárlók figyelmét, bemutatókról, kiállításokról szinte élőben beszámolni. Van, aki blogot ír, és ott számol be legfrissebb eredményeiről. A WAMP abban igyekszik segíteni, hogy a tervezők számára biztosított havi rendszeres jelenlét mellett, feltárja az érvényesülés egyéb lehetőségeit: üzleti tréningeket szervez, tanácsot ad. Szeretnénk, ha egyre több, valódi értéket képviselő tervezői koncepció rendelkezne méltó arculattal.
Zoe Phobic 
PRAE.HU: Tapasztalatai alapján mekkora ma az egyedi, design termékekre való igény? És milyen a közönségvisszhang?

Egyre nagyobb, hiszen a minőség iránti érzékenység a világ nyitottabbá válásával egyre inkább szükségletté válik. A közönség nagyon pozitívan és befogadóan reagál a különlegesség jelenlétére. Az elmúlt négy év alatt kialakult masszív törzsközönségünk mára kiszélesedett a kultúrafogyasztó, trendtudatos városi értelmiség szinte minden rétege felé. Ugyanakkor nagyon örülünk annak is, hogy a vásárainkat egyre nagyobb számban látogató turisták őszinte elismeréssel méltatják tervezőink munkáját. Mivel a WAMP, fennállása óta afféle kreatív seregszemlévé lényegült, nem ritka, hogy a tervezőket a vásáron közvetlenül keresik meg hazai és külföldi designboltok tulajdonosai, reklámok vagy éppen játékfilmek stylistjai.
Figurka Design 
PRAE.HU: Végül beszéljen arról, hogy kreatív igazgatóként mit gondol, milyen további stratégiákkal, programokkal, eszközökkel lehetne segíteni a hazai designélet fejlődését.

Nagyon fontosnak tartom a WAMP kétirányú közvetítő szerepének elmélyítését. Ez azt jelenti, hogy igyekszünk minden évben egy jelentős külföldi design-nagyhatalomnak számító város designhetéhez kapcsolódni, és a WAMP válogatott tervezői által képviselni a feltörekvő hazai divat és formatervezés kiválóságait. Ugyanakkor lehetőségeinkhez mérten, minden évben igyekszünk egy nagyobb szabású eseményt szervezni, melynek során itthon mutatjuk be egy, a designjáról híres nemzet legjobbjait. Úgy gondoljuk, hogy ezzel az összekötő szereppel szolgáljuk a legjobban a tervezők ügyét és azt, hogy a magyar design könnyedén és magától értetődő módon váljon az európai vizuális kultúra részévé.

Kapcsolódó cikkek


nyomtat

Szerzők

-- Bártfai Míra --


További írások a rovatból

Az antropomorf jelleg mint animációs karaktertipológiai megközelítés
art&design

Interjú Esterházy Marcellel a MODEM-ben tartott kiállítás kapcsán
art&design

Interjú Révész Emese művészettörténésszel

Más művészeti ágakról

színház

Forgách András A játékos és a többiek című drámakötetének bemutatója
Wagner kincse 2. – 1. alkalom, Márton László előadása A Nibelung-énekről
Kritika Babarczy Eszter Néhány szabály a boldogsághoz című kötetéről
Platon Karataev: Napkötöző – négy szám


bezár
Regisztráció


bezár
Bejelentkezés