bezár
 

film

2011. 05. 12.
Cannes: Visszatekintünk az elmúlt évek magyarjaira
Tartalom értékelése (0 vélemény alapján):
Cannes: Visszatekintünk az elmúlt évek magyarjaira A Cannes-i Filmfesztivál beköszönte apropóján összegyűjtöttük az elmúlt évek magyar résztvevőit, és kihirdetjük a "nyerteseket". Mundruczó Kornél viszi a pálmát, ő szerepelt ugyanis a legtöbb filmmel az elmúlt 5 év fesztiváljain. A 2010-es év pedig az eddigi legtöbb magyar filmet vonultatta föl a cannes-i mustra szelekciójában. Ugyan kevés díj született, ám annál több elismerés.
Mundruczó Kornél

Szelíd teremtés – A Frankenstein-terv
2010 - Verseny - FIPRESCI-díj (Nemzetközi Filmkritikusok Szövetségének díja)

Mundruczó Kornél ezúttal a minimalizmus felé közelít. A Frankenstein-történetet gyúrja át a mundruczói világképnek megfelelően: ami a felszínen érzelemmentes, kiüresedett, nyers és kegyetlen, az a mélyben viszont finomrahangolt és drámai gondolatokat rejt. A filmes önreflexió, az apakeresés és a személyes válság közepette a teremtés fogalma is átértelmeződik, miközben Mundruczóé az egyik főszerep.

Korábbi cannes-i szereplések:
Delta (2008 – FIPRESCI-díj Nemzetközi Filmkritikusok Szövetségének díja), Johanna (2005 – Un Certain Regard), Kis Apokrif No. 2. (2004 – Cinefondation)
http://www.frankensteinterv.hu/

Kocsis Ágnes

Pál Adrienn
2010 – Un Certain Regard

Film az élet kegyetlenségei között megkeményedett lélekről és az érzelmek haláláról. Piroska egy kiégett, túlsúlyos ápolónő, olyan, akivel nap mint nap összefuthatunk kórházaink folyosóin. Története mégis arról is szól, hogy vannak olyan pillanatok az életben, amikor a valóság arcul üt minket, aminek köszönhetően kizökkenhetünk az unott, rideg hétköznapokból. A Cannes-t megjárt film most a 42. Magyar Filmszemle fődíját is megkapta.

Korábbi cannes-i szereplések:
A vírus (2006 – Cinefondation, rövid film verseny - 3. helyezés)



Szimler Bálint

Itt vagyok
2010 – Cinefondation

Szimler Bálint Szemle-nyertes rövidfilmje a magyar valóságról beszél fiatal szemmel. Olyan fiatalokról, akik csetlenek-botlanak, szárnyukat próbálgatják. Vagy talán mégsem erről. Idegenekről is ismerősökről. A keresésről. A Jarmusch-t idéző fekete-fehér filmmel Bálint Cannes-ba vitte a magyar korszellem eme szeletét.

Itt vagyok (nyitójelenet) from Varga Ferenc on Vimeo.



Erdélyi Dániel

411-Z
2008 – Rövid film - verseny

Erdélyi Dániel filmje némán beszél a közönyről. A dunai hajósok története allegorikus szinten a hatalomról szóló parabolának is tekinthető: Nemcsak a hajó hossza akadályozza a kormányost, hogy észrevegye a vízben kalimpáló úszót, és a megmentésére siető hajós társát.






nyomtat

A prae egy több mint húsz éves történettel rendelkező brand, aminek növekedését és fejlődését most Ön is segítheti. Célunk, hogy minél több emberhez eljussanak a kultúráról való gondolataink és az ezt tartalmazó termékeink - akár az online portál cikkei, a különböző folyóiratszámok vagy a könyveink. A kooperációt nem szeretnénk viszonzatlanul hagyni: a különböző támogatásokért igyekszünk azzal egyenértékű köszönetet mondani.

Szerzők

-- Veszprémi Patrícia --


További írások a rovatból

Guy Ritchie: Úriemberek
Clint Eastwood: Richard Jewell balladája
Noah Baumbach: Házassági történet

Más művészeti ágakról

irodalom

„Second hand magyarok” a Kis Présházban „Second hand magyarok” a Kis Présházban
György Alida és André Ferenc szerzői estje
art&design

A blöffben nem hiszek A blöffben nem hiszek
Interjú Szűcs Attilával az alkotási folyamatról, a galériák szerepéről, hazai és külföldi művészeti terekről
art&design

Észak-Kaliforniai művészidentitással Magyarországon Észak-Kaliforniai művészidentitással Magyarországon
Interjú Simon-Mazula Tiborral pályakezdésről, az USA-ban töltött évekről
art&design

Sorsszimfóniák Sorsszimfóniák
Az ugyanolyanok című kiállításról


bezár
Regisztráció


bezár
Bejelentkezés