bezár
 

art&design

2019. 02. 14.
Magyar tervezők közös bemutatkozása a milánói divathéten
Tartalom értékelése (0 vélemény alapján):
Magyar tervezők közös bemutatkozása a milánói divathéten Nagy lehetőség a magyar divat szakmának, hogy nyolc magyar márka legújabb kollekciójával együtt tud megjelenni február 20. és 24. között a milánói divathéten (Milan Fashion Week) - mondta Bata-Jakab Zsófia, a Magyar Divat és Design Ügynökség vezetője az M1 aktuális csatornán csütörtökön.

A Magyar Divat & Design Ügynökség a Camera Nazionale della Moda Italianaval kötött stratégiai megállapodást, amelynek keretében a nemzetközi divatkamara három éven keresztül stratégiai partnerként támogatja a magyar divat fejlődését. Ennek eredményeként nyolc magyar márka közösen mutatkozhat be a milánói divathéten, ahol általában az országok divatmárkái egyenként szokták képviseltetni magukat - magyarázta Bata-Jakab Zsófia, aki szerint ez "óriási lehetőség" a magyar divatszakmának.

A márkák kiválasztásáról elmondta, hogy hosszú folyamat eredménye volt, a Camera Nazionale della Moda Italia képviselői többször jártak Magyarországon és a tavaly áprilisi és októberi budapesti divathéten (Budapest Fashion Week) megjelent márkák közül választották ki a Milánóban bemutatkozókat. A kiválasztásnál fontos szempont volt, hogy a kollekció a hagyományokat olyan módon mutassa be, ami illeszkedik a trendekbe. Kitért arra is, hogy a személyes konzultációk és szakmai előadások során sok új információt kaptak az olasz mentoroktól, így például azt, hogy a milánói bemutatkozással nem az európai, hanem az ázsiai piacot kell megcélozni, amelyre már a tervezéskor koncentrálni kell. A divathét alatt Milánóra koncentrál a világ divatipara, olyan szakemberek figyelnek fel egy-egy márkára, akiknek köszönhetően elindulhat egy karrier - mondta.

A műsorban elhangzott, hogy a tervezők az állandó kiállítás mellett február 22-én egy közös divatshow keretében mutatkozhatnak be a nemzetközi divatszakma és sajtó képviselői előtt Milánóban. "Így, együtt sokkal erősebbek tudunk lenni egy óriási piacon, ahol rettentően sok márka van" - hangsúlyozta Bata-Jakab Zsófia. A mentorprogramba nyolc magyar márka került be; az Abodi, az Artista, a Celeni, a Cukovy, az Elysian, a Je Suis Belle, a Tomcsanyi és a Zsigmond Dora menswear. Az együttműködésnek köszönhetően a magyar márkák a milánói divathét hivatalos programjaként a Spazio Cavallerizze épületében állítják ki kollekciójukat.
 

Fotó: tomcsanyi.eu

nyomtat

Szerzők

-- MTI/PRAE --

MTI


További írások a rovatból

art&design

Kiállításkritika A kétely felfüggesztéséről
Az antropomorf jelleg mint animációs karaktertipológiai megközelítés
art&design

Tetőtér-interjú Koleszár Stellával

Más művészeti ágakról

Bűn és bűnhődés az Örkény Színházban
Komáromy Bese Soha jobban című darabjáról


bezár
Regisztráció


bezár
Bejelentkezés