bezár
 

art&design

2020. 06. 09.
Már láthatók a XVIII. Táblaképfestészeti Biennálé alkotásai
Tartalom értékelése (0 vélemény alapján):
Már láthatók a XVIII. Táblaképfestészeti Biennálé alkotásai A biennale.reok.hu oldalon már láthatóak a XVIII. Táblaképfestészeti Biennálé alkotásai, a virtuális tárlat 12 termében kortárs magyar művészek 109 festményével ismerkedhet meg a közönség.  

Herczeg Tamás, a Reök-palotát is működtető Szegedi Szabadtéri Játékok igazgatója a kiállítás hétfői online megnyitóján azt mondta, nem volt még példa arra, hogy egy tárlat anyagát ne a szecessziós épület falai között mutassák be a közönségnek. Ez a lehetőség talán a járvány elmúltával is megmaradhat, úgy tervezik, hogy a Reök-palota tárlatait a jövőben a virtuális térben is megmutatják - tette hozzá.

Nátyi Róbert, az intézmény vezető kurátora kiemelte, a kiállításon a közönség nem az eredeti műveket és nem az eredeti helyszínen láthatja. A helyzet azonban nem új keletű, Walter Benjamin német filozófus már a 20. század első felében írt arról A műalkotás a technikai reprodukálhatóság korában című tanulmányában, hogy miként alakítja át a művészetet és annak befogadását a technika fejlődése. A Táblaképfestészeti Biennálé mindig is a kortárs művészet ünnepe volt. A tárlat stilárisan és gondolatilag is sokszínű anyagában magyar alkotók az elmúlt két évben készült festményei szerepelnek - közölte a szakember.

A kiállítás bizonyítja, hogy a táblaképfestészet meg tud újulni. Az pedig egy érdekes kísérlet, hogy a művek milyen hatást váltanak ki, ha a nézők nem a vászonnal, a deszkával, farostlemezzel vagy papírral találkoznak, hanem a festmények internetes ábrázolásával - mondta a művészettörténész.
 

nyomtat

A prae egy több mint húsz éves történettel rendelkező brand, aminek növekedését és fejlődését most Ön is segítheti. Célunk, hogy minél több emberhez eljussanak a kultúráról való gondolataink és az ezt tartalmazó termékeink - akár az online portál cikkei, a különböző folyóiratszámok vagy a könyveink. A kooperációt nem szeretnénk viszonzatlanul hagyni: a különböző támogatásokért igyekszünk azzal egyenértékű köszönetet mondani.

Szerzők

-- MTI/PRAE --

MTI


További írások a rovatból

art&design

Mindörökké vér és arany Mindörökké vér és arany
A magyar performansz története 1966–2018 (5): Nyugati magyar performansz: Monty Cantsin (1976-), Botond (1988–2010)
Összehasonlító ideológiakritika az „Eddig minden rendben” és a „Lassú élet” kiállításokról
art&design

Az érintések láthatatlan története Az érintések láthatatlan története
Szántói Lilla taktilis érzékelésen alapuló kiállításáról
art&design

Talpra magyar avantgarde!* Talpra magyar avantgarde!*
A magyar performansz története 1966–2018 (1): 1920, 1956, Magyar Műhely (1962), Az ebéd (1966)

Más művészeti ágakról

Huseyin Tabak: Gipsy Queen
színház

Artusban a tao színház Artusban a tao színház
Goda Gábor Minden (is) című darabja az Artus Társulat előadásában
Háttérinterjú Böröcz Balázzsal, a Pilvax Studio alapító-vezetőjével arculattervezésről, művészetmenedzsmentről, vizuális kommunikációról
irodalom

Szilánkok a Kaleidoszkópban Szilánkok a Kaleidoszkópban
A MINEK Kollektíva és a Halszájoptika közös estjéről


bezár
Regisztráció


bezár
Bejelentkezés